Positie Google zoekwoorden

1
Dag mensen!

Ik zou graag willen bekijken hoe een reeks van mijn voornaamste zoekwoorden ranken in de zoekmachines en de ontwikkeling van die posities bijhouden (verschil nu t.o.v. bv. 1 maand terug). Ik zie verschillende afbeeldingen op het internet voorbij komen welke volgens mij uit softwareprogramma's komen waarin je precies overzichtelijk ziet hoe een reeks zoekwoorden scoren in de verschillende zoekmachines, met daarbij ook een kolom of er een stijging of daling is t.o.v. een bepaalde periode daarvoor.

Weet iemand een goede (gratis/nederlandse) tool hiervoor? Ben benieuwd welke jullie gebruiken en hoe de ervaringen er mee zijn?

Dank!

Michel

Re: Positie Google zoekwoorden

2
MichelK schreef:Dag mensen!
Weet iemand een goede (gratis/nederlandse) tool hiervoor? Ben benieuwd welke jullie gebruiken en hoe de ervaringen er mee zijn?
Michel
Ik maak gebruik van Google Doc spreadsheet waar ik zelf alles in bij houd. Er zijn diverse sites waar informatie staat hoe de basis in elkaar zit. Die basis heb ik vervolgens aangepast en verbeterd en tevens zelf flink wat toegevoegd zodat het automatisch elke week een update maak zodat ik geschiedenis opbouw, trends signalering etc
PDM internetdiensten voor bouwen en onderhouden van webwinkels & websites.

Re: Positie Google zoekwoorden

3
whatsmyserp.com
maak een account
geef je domeinnaam is
kies de taal
geef je zoekwoorden is

Je moet paar keer per week zelf de boel updaten.

whatsmyserp onthoud je positie en na een maand zie je of je omhoog of omlaag gegaan bent.

Re: Positie Google zoekwoorden

4
bbob schreef:whatsmyserp.com
maak een account
geef je domeinnaam is
kies de taal
geef je zoekwoorden is

Je moet paar keer per week zelf de boel updaten.

whatsmyserp onthoud je positie en na een maand zie je of je omhoog of omlaag gegaan bent.
Ok merci. Zelf de boel updaten paar keer per week? Anders wordt het niet juist weergegeven ofzo? Kan je de volledige historie bekijken van de posities of enkel bv. tot een maand terug? Klopt het dat er slechts 25 keywords ingevoegd kunnen worden?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Positie Google zoekwoorden

5
Je kan idd 2 keywords maar meerdere domeinen, dacht 8. In totaal dus 8x25 keywords.
Het gaat dacht ik tot 1 jaar terug.
De dagen dat je je positie controleert wordt onthouden. 1 of 2 keer per week moet voldoende zijn als je een grote stijging verwacht.