Zoals het hoort 'Google' ik wel eens onszelf
. Pardoes zag ik een topic over ons platform Dropshippen.nl! Graag communiceer ik even mee als dat mag!
@Starter814; Legitiem zijn we zeker, haha
. Neem even in ogenschouw dat je bij ons niet iets op afstand koopt. Factureren doen we daarnaast pas op het moment dat we hebben geleverd, dus steek die zekerheid alvast in de zak.
@Wawagee; Ons portfolio is op dit moment niet helemaal up-to-date meer. De privacy van onze verkooppunten nemen we erg serieus, dus gelieve mij even te mailen via
thijs@dropshippen.nl als je wat recente voorbeelden wilt zien. Uiteraard ben je vrij om vervolgens even te sparren met desbetreffende 'collega's' omtrent de ervaring met onze dienstverlening.
We bouwen daarnaast inderdaad op het platform van SEOshop. Indien onze klanten zelf over de kennis beschikken om een gedegen ontwerp te fiksen op dit platform, mag dat absoluut en betalen ze niet de volle opstartkosten. Neem even in ogenschouw dat ons verdienmodel hem niet in de realisatie- en maandelijkse kosten zit, maar in de kickback fee die wij ontvangen (percentage over omzet) van de leveranciers. Tevens hanteren we een plafond aan maximum aantal deelnemers (doorgaans 10) om overvolle concurrentie tegen te gaan. Hierdoor zijn we genoodzaakt ervoor te zorgen dat álle verkooppunten van gedegen kwaliteit zijn.
Als webwinkelbouwers en e-commercejongens hebben we de grafische en technische kwaliteit in huis om het SEOshop-platform op een professionele manier in te zetten. Daarom zijn we overigens ook gewaardeerd SEOshop-partner, ook via bijvoorbeeld
http://www.emaya.nl of
http://www.shopmonkey.nl.
Let daarnaast op het feit dat de toegevoegde waarde van onze dienstverlening is dat wij heel duidelijke afspraken maken met (dropship) leveranciers, een concurrentiebeding hanteren, baat hebben bij de omzet en daardoor ook advies geven gedurende het traject van exploitatie.
@Varaantje; Jep, de prijzen zijn correct en zijn gebaseerd op de maandelijkse prijzen die SEOshop ook in rekening brengt. Overigens zijn we nu ietwat goedkoper omdat SEOshop onlangs een nieuwe pricing heeft doorgevoerd (€89,00 i.p.v. €79,00). De opstartkosten zijn een vergoeding voor de informatieverstrekking, bemiddeling, maar bovenal de realisatie van de huisstijl, logo en de shop zelf. Daarnaast kunnen de bij ons aangesloten verkooppunten support verwachten met een responstijd van doorgaans 2 - 3 uur. Vraag maar na bij onze klanten
.
Voor wat betreft de shopconcepten benadruk ik weer even dat we baat hebben bij de omzet. Sterker nog, dat is eigenlijk ons algehele verdienmodel. Wij zijn van mening dat dergelijke concepten kansrijk zijn. Als een leverancier zich bij ons aanmeldt met een assortiment waar wij geen brood in zien, dan doen we er niets mee. En ja, via de bij ons aangesloten leverancier kunnen we dusdanig scherp prijzen dat we in veel gevallen 123Inkt.nl voorblijven. Geloof het of niet
. Dit zelfde geldt voor de mobiele accessoires gezien het feit dat we rechtstreeks met de fabrikant zaken doen (=énorme toegevoegde waarde). De arganolie is daarnaast 100% puur, origineel en komt rechtstreeks uit Marokko, absoluut geen imitatie. Kritisch zijn mag, maar dat van dat imitatie vinden wij hier een beetje jammer
.
@Ward; Teller loopt inmiddels over de 200
. Uiteraard niet allemaal dezelfde dropshipping webwinkels, maar met name ook via Shopmonkey.nl. Op dit moment zitten we met het platform Dropshippen.nl op ongeveer 90 verkooppunten over een 18-tal verschillende concepten. Toevoeging: als we bij een concept het concurrentieplafond halen of het concept loopt 'overall' niet naar verwachting, dan schrappen we het concept en bieden we deze niet meer aan.
Extra toevoeging: Ons verdienmodel zit hem absoluut niet in de realisatie- en maandelijkse kosten, zoals deels al omschreven. Neem even in ogenschouw dat we een heel hoop tijd kwijt zijn in adviesgeving, beantwoorden van vragen, het realisatietraject en dergelijke. We worden er uiteraard niet slechter van, maar het wel belangrijk om te melden dat voor ons desbetreffende vergoeding puur 'kostendekkend' wordt gezien. De maandelijkse kosten zijn daarnaast de kosten waarvan wij het overgrote gedeelte aan SEOshop betalen. Haal daar vervolgens debiteurenrisico, tijd t.b.v. support en dergelijke vanaf en wat overblijft is een heel prille marge. Ook hier worden we absoluut niet slechter van, maar keep in mind dat ons belangrijkste verdienmodel hem dus in die kickback fee zit. Verkoopt een ondernemer niets, dan heeft hij/zij er niets aan, de leverancier niet, maar wij dus oók niet!
Oja; ik wil ook graag benadrukken dat wij geen garantie afgeven of wat dan ook. We leveren als e-commerce partner de tools voor het runnen van een shop in een (in onze ogen) aantrekkelijke markt, mét ondersteuning en mét de deal met de leverancier. Een verkooppunt moet het helemaal zelf doen. Doet men niets, dan wordt het ook niets. Mede gezien dit feit en ons verdienmodel, sluiten we daarom ook niet Jan en Alleman aan. Selectie van ondernemers is voor ons erg belangrijk. 't Zit hem in de kwaliteit, niet kwantiteit!