pakket retour ontvangen, klant wil toch ontvangen

1
Hallo,

Ik heb een pakket opgestuurd naar een klant in Belgie. Het pakket is 1x aangeboden en volgens de sticker op de doos is er niemand aangetroffen. Volgens de Track & Trace gegevens is het pakket aangeboden en volgt er een 2e afleverpoging (anders instructie voor ontvanger).
Nu heb ik het pakket retour ontvangen met een stickerr erop Adress error.
Ik heb de klant gemaild en gevraagd naar het juiste adres, volgens haar klopt dit en ze wil het pakket graag alsnog ontvangen.
Wie draait er nu op voor de 'nieuwe' verzendkosten? Het is een dusdanig kleine bestelling dat ik er op moet toeleggen als ik de verzendkosten betaal. Ik heb nog geen rekening ontvangen voor de retourzending.
Hoe gaan jullie daarmee om?

Gr. Wendy

Re: pakket retour ontvangen, klant wil toch ontvangen

2
Opnieuw verzenden en het verlies voor lief nemen.

Als het adres juist was, heeft de pakketbezorger een fout gemaakt en dat valt onder de verantwoordelijkheid van de afzender. Jij kunt op jouw beurt, in theorie, die kosten verhalen op de vervoerder. In theorie, want dat wordt een welles/nietes-discussie over de juistheid van het adres.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.