Advies met promotie van nieuwe vintage kleding webwinkel?

1
Ben pas gestart met een nieuwe webwinkel http://www.handmadevintage.nl .
Veel startkapital is er niet, ben druk bezig aan gratis promotie zoals:
persbericht ( heb het besteld van iemand die het professioneel doet )
youtube video ( fotoshoot gefilmd en nog wat reclame fotos toegevoegd)
Facebook - promotie pagina, elke dag status updates, elke dag in verkoop groeps posten
Vroeger deed ik best veel verkopen op Marktplaats maar sinds ze de betaalde account hebben ingevoerd valt het zwaar tegen.

Iemand nog tips voor gratis of zo goedkoop mogelijk reclame voor de webwinkel maken?
Alvast bedankt !

Re: Advies met promotie van nieuwe vintage kleding webwinkel

3
Als je graag zonder budget een marketingplan wilt opstarten zou ik beginnen met het implementeren van een blog en ieder artikel gaan beschrijven in een blogartikel met een duidelijke call-to-action richting je product.

Zorg dat gebruikers een ervaring met het product kunnen achterlaten en dan heb je een grote kans dat je vindbaar wordt (indien je gebruik maakt van basic SEO) voor mensen die opzoek zijn naar: "Ervaring met een bepaald product".
Deze categorie converteert normaal gesproken ook het best. (twee vliegen in 1 klap)
Let wel op dat er moeilijk veel tijd in zo'n content-strategie gaat zitten....
* Handleiding voor de opzet van een WooCommerce webshop
* Deel 2: Producten versturen en verzendkosten berekenen binnen WooCommerce.

Re: Advies met promotie van nieuwe vintage kleding webwinkel

4
[quote="NielsVos"]Als je graag zonder budget een marketingplan wilt opstarten zou ik beginnen met het implementeren van een blog en ieder artikel gaan beschrijven in een blogartikel met een duidelijke call-to-action richting je product.

Zorg dat gebruikers een ervaring met het product kunnen achterlaten en dan heb je een grote kans dat je vindbaar wordt (indien je gebruik maakt van basic SEO) voor mensen die opzoek zijn naar: "Ervaring met een bepaald product".
Deze categorie converteert normaal gesproken ook het best. (twee vliegen in 1 klap)
Let wel op dat er moeilijk veel tijd in zo'n content-strategie gaat zitten....[/quote


Bedankt ! een goede stategie, maar ik verkoop unieke producten dus het maakt reclame per product zinloos... Als het verkocht is, dan heb ik het niet meer, en ervaringen zou nutteloos zijn. Nog meer ideen?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.