Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Anne921
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 juni 2014

Wel of niet blijven bij mijnwebwinkel?

24 augustus 2014

Hoi allemaal,

Ik ben al enige tijd aangesloten bij mijnwebwinkel.nl, ik merk veel tekortkomingen en ben op zoek naar een provider/host waar je wat vrijer bent. Ik heb al van veel mensen gehoord dat mijnwebwinkel heel wat restricties heeft, ook wat betreft vindbaarheid in google etc.

Ik kan niet naar mijn smaak menu's toevoegen en dit heeft weer invloed op de google ranking.

Nu ben ik wat aan het rondkijken en ben op zoek naar een betaalbare hosting, ik heb eerder gewerkt met een website via wordpress en dit vond ik erg prettig werken. Hoewel ik niet goed ben in het designen zelf, zoals menubalken enzo. Hoop ik dat dit toch meer vrijheid geeft dan mijnwebwinkel.

Wie heeft er betaalbare tips waar ik het beste kan aansluiten, en is het niet te ingewikkeld om over te stappen? (het contract bij mijnwebwinkel loopt pas in feb af, dus er is geen haast bij om alles zo snel mogelijk te moeten overzetten)

En is het ook mogelijk om dan dezelfde domeinnaam te verplaatsen?

Ik hoor heel graag jullie ervaringen, bij welke provider jullie aangesloten zijn en hoe dat bevalt.
http://www.specialspices.nl - webwinkel voor al je kruiden & specerijen!
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wel of niet blijven bij mijnwebwinkel?

24 augustus 2014

De shops van Mijnwebwinkel zijn prima vindbaar, maar als je het idee hebt dat je uit je jasje groeit zijn er natuurlijk volop mogelijkheden waar je mee aan de slag kunt. Wordpress is een ietwat vreemde overstap omdat die niet per definitie meer mogelijkheden biedt maar is wel open source en enorm flexibel als je weet wat je doet natuurlijk.

Je kunt zeker je domeinnaam overnemen. Goed te zien dat je er je tijd voor neemt. Probeer goed te analyseren waar je zoal op moet letten, zoals URLs aanmaken, menu namaken, etc. Via Google Webmasters kun je redelijk bijhouden hoe Google de nieuwe software indexeert. Succes!
 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: Wel of niet blijven bij mijnwebwinkel?

25 augustus 2014

Wij werken met magento geeft veel vrijheid maar komt ook met een prijskaartje. Uiteindelijk als je echt gaat groeien en flexibiliteit wil kom je er vroeg of laat niet onderuit met een eigen gehoste shop te werken waar je zelf invloed op hebt.

Het hangt dus een beetje af van hoe groot je bent wat heb je te besteden, hoeveel wil je zelf aan onderhoud gaan doen.

Bekijkt het allemaal op je gemak voordat je een beslissing neemt.
 
Kenny020
Berichten: 59
Lid geworden op: 21 februari 2014
Locatie: Purmerend
Contacteer:

Re: Wel of niet blijven bij mijnwebwinkel?

25 augustus 2014

Ik zit er zelf ook enigzins over na te denken om over te stappen naar bijvoorbeeld een WordPress. Ook hier is geen haast geboden en wil ik eerst zoveel mogelijk informatie inwinnen over de mogelijkheden die er zijn. Alle hulp en informatie is welkom, haha! Ik blijf dit topic in de gaten houden.

Bij voorbaat dank.
Creatives by PL. - Luxe woonaccessoires
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.