Dropship orders accepteren via magento (als de dropshipper)

1
Hoi,

wij importeren een aantal producten en verkopen die aan reguliere retail en webwinkeliers in de benelux. De verkopen verlopen via een Magento shop. Dit is een van de storeviews die draaien op deze magento installatie, andere storeviews zijn gericht op consumenten verkopen via andere domeinen.

Een aantal van onze klanten verkopen onze producten ook via een Magento shop en willen een aantal producten liever niet zelf op voorraad houden maar via dropshipping aan hun klanten aanbieden.

Tot nu toe gaat dit door met hun eigen account bij ons in te loggen, een bestelling te plaatsen en voor deze bestelling een nieuw verzendadres aan te maken. Dat werkt natuurlijk prima, maar is wel relatief tijdrovend voor de klant. Elke order kost ze zo een paar minuten.

Vandaar mijn vraag, via google kom ik niet veel verder namelijk, weet iemand van een extentie of werkwijze waarbij mijn klanten hun orders -die ik dan voor ze dropship- geautomatiseerd aan mijn magento installatie kan doorgeven?

Zoek al maanden naar een oplossing, wellicht kijk ik er helemaal overheen, maar hoop dat iemand een oplossing kent. Dit zou voor ons mogelijk een behoorlijk verschil in verkoop volume kunnen betekenen.

Vast bedankt!

Re: Dropship orders accepteren via magento (als de dropshipp

2
Ik denk dat je zelf aan het programmeren moet. Je zou echter eens kunnen kijken naar een import/export extensie:

http://www.magentocommerce.com/magento- ... mport.html

Wat ik me voor kan stellen. De shop exporteert de orders via FTP in XML of CSV formaat op jouw server. Jij importeert ze weer.

Blijft echter complex. Wat bijvoorbeeld wanneer men naast jouw producten ook andere producten verkoopt bij 1 order?

Om hoeveel orders gaat het? Wellicht kun je het dropshippers makkelijker maken door niet de orders bij jou in te voeren, maar de ordere-mail door te sturen. Dan leg je echter meer werk bij jezelf neer...
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m

Re: Dropship orders accepteren via magento (als de dropshipp

3
Dank je wel voor je input. Het gaat (nog) niet om erg veel orders, maar daar streven we natuurlijk juist wel naar.

De beste optie die we nu hebben voor onze klanten die het teveel werk vinden om steeds handmatig in te loggen en te bestellen met een ander verzendadres, is dan ook om ons gewoon een email te sturen.

Bij een paar orders per dag is dat nog prima maar daarna waarschijnlijk niet meer. Ook gezien de lagere omzet op die orders (onze dealers kopen natuurlijk voor een gereduceerd tarief) en dezelfde hoeveelheid tijd en verpakkingskosten die bij het verwerken van die orders horen.

Ik heb zelf het idee dat er veel Magento shops werken met een dropship leverancier waarmee ze een koppeling hebben. In ieder geval om product feeds automatisch mee in te laden en ook om het bestel proces mee te automatiseren. Deze werkwijze, met een dropshipper werken ipv eigen voorraad aanhouden, is ons echter nog vreemd.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.