Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Gebruikersavatar
Gitte3001
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 maart 2014

Internationale webshop te koop welnessproducten

29 augustus 2014

Wegens langdurige ziekte heb ik besloten mijn webshop te verkopen, op korte termijn. Online sinds 1-6-2006. Het betreft een internationale, professionele webshop met meer dan 60.000 producten op het gebied van gezondheid, natuurgeneesmiddelen, voedingssupplementen, cosmetica, dieetproducten, wellness, vitaminen, homeopathie, fytotherapie, kruiden, orthomoleculaire geneesmiddelen, aromatherapie, Bachbloesemtherapie, glutenvrije voeding, reformartikelen, natuurproducten, manicure/pedicure artikelen, haar/lichaam verzorgingsproducten, dierenproducten, sportartikelen, zelfzorgmedicatie en alle aanverwante producten. Het assortiment is naar eigen keuze te verkleinen of te vergroten. Webshop is onlangs in november 2013 geheel vernieuwd.
Wij leveren aan zowel consumenten als therapeuten, artsen, praktijken en sommige bedrijven in het buitenland. Meer dan 12.000 klantenbestanden (geregistreerd) veel terugkerende kopers. Daarnaast nog paar duizend niet geregistreerde klanten.
- 5 Domeinnamen + geregistreerd logobeeldmerk, Benelux registratie sinds 2006
- De techniek achter de shop en de investeringen die hiervoor gedaan zijn, geheel naar eigen ontwerp, en voortdurende ontwikkelingen aan database etc.
De webwinkelsoftware is in eigen beheer samen met programmeur professioneel ontwikkeld en gebouwd.
- leveranciersovereenkomsten, overdraagbaar. De shop is 8 jaar actief in vele landen, over de gehele wereld, voor het gemak hierna een opsomming van de landcodes, inkl. Nederland, Duitsland, België, in Europa en buiten Europa (China): NL, DE, DK, GB, ES, BE, FI, FR, IE, UK, SE, NO, DK, KR, RU, LU, CH, USA, AT, PL, PT, BG, KR, IT, AU, BS, BA, BR, CA, CL, CN, DO, GR, HU, HK, IL, KW, MO, MC, UA, RO, RU,SM, SG, SI, SK, CZ, TR, AE, SE. Shop is 4-talig (Engels, Duits, Frans, Nederlands). De shop is verder uit te breiden met meer talen. De webwinkelsoftware is in eigen beheer professioneel ontwikkeld en gebouwd. Geen dropshipping, inpakproces, verzending doen wij zelf, internationale verzending geschiedt via de Duitse DHL , wat ca. 40% goedkoper is dan binnen NL. wij hebben in de afgelopen 8 jaar een groot netwerk opgebouwd aan leveranciers, ruim 3.000 bekende merken. In de beginjaren werd er geadverteerd via Adwords, maar de laatste jaren doen wij SEO optimalisatie, Facebook, backlinking, flyers, kortingscoupons en voornamelijk mondreclame via onze bestaande klanten wereldwijd.
Bij een eventuele overname krijgt u:
- De volledige webshop inclusief 5 domeinnamen geregistreerd sinds 2006.
- contactgegevens van alle leveranciers, en groothandelaar
- huidige klantenbestand meer dan 12.000 klanten ID\'s Facebook account.
- actuele kleine voorraad webwinkel (geschatte inkoop waarde € 2.000)
- 2 weken inwerktijd backoffice/admin. Marges zijn goed, cosmeticalijnen ca. 40-60%, overige producten 20-45%. Omzet 5.000 tot ca. 15.000,- per maand. Enorme groeipotentie is aanwezig (zoals Rusland, Brazilië, China, Scandinavie, etc.), zeker als ook de Spaanse taal wordt toegevoegd.
Helaas door ziekte kan ik er sinds 2012, niet voldoende werk meer in steken.
De shop is mijn passie, ik hoop het over te dragen aan een serieuze kandidaat.
Geen onzinbiedingen. Nadere info uitsluitend via email.
Geen personeel aanwezig, ik werk met 2 vrijwilligers die regelmatig bijspringen. Indicatie werkuren per week voor 1 persoon: ca. 40-50 uur.
Samenvatting:
- indicatie verkoopprijs € 27.500,- ex. in overleg.
- indicatie maandelijkse bezoekers, stijgende, momenteel ca. 2400 (Analytics)
- welke branche: wellness/drogisterij/natuurproducten/homeopathie/fyto/kruiden/gezondheid,
etc.
- indicatie omzet 110.000-200.000,= ex
- indicatie brutowinst 25.000,-
- indicatie waarde voorraad 2.000
- oprichtingsdatum 1-6-2006
- conversie percentages onbekend, we werken sinds 2011 niet meer met Adwords.
Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail - Ralph Waldo Emerson
 
GoedeShampoo
Berichten: 389
Lid geworden op: 07 februari 2014
Contacteer:

Re: Internationale webshop te koop welnessproducten

29 augustus 2014

Het begin klinkt allemaal erg indrukwekkend, maar de maandelijkse omzet valt dan weer heel erg tegen voor een wereldwijde shop die al jaren bestaat...Of heb ik nu een verkeerd beeld van normale maandelijkse omzet?

Hoe kan het dat de volledige voorraad ongeveer 2000 euro waard is; terwijl je 60.000 producten aanbied uit eigen beheer?

Een conversiepercentage is niet perse iets van google adwords; maar kan ook prima bij worden gehouden op de eigen website.

De vraagprijs is in dat opzicht ook niet heel hoog, maar sommige gegevens vind ik niet bij elkaar passen..
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl
 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: Internationale webshop te koop welnessproducten

29 augustus 2014

- conversie percentages onbekend, we werken sinds 2011 niet meer met Adwords.
Google analytics geeft je ook conversie informatie met betrekking tot het aantal bezoekers en koper. conversie staat los van adwords.

Als je sinds 2006 bezig bent is een omzet van 5 tot 15k per maand een grote marge. Dat komt neer op 60 tot 180 k per maand.

Je geef dan als omze echter op:
- indicatie omzet 110.000-200.000,= ex
De volgende fout zijn deze cijfers:
Marges zijn goed, cosmeticalijnen ca. 40-60%, overige producten 20-45%.

- indicatie brutowinst 25.000,-
25 k op een omzet van 110k is een bruto marge van 22%, bij 200k is het nog maar 12,5%.
Je hebt het echter over marges 40-60 en 20-45%. Daar klopt iets niet.
Een bruto marge van 25k voor 40-50 uur per week wil zeggen 2080 euro per maand.
Daar moeten nog kosten van af.
Je hebt het nu over 2 vrijwilligers. Als je die moet betalen hou je niets over.

Ik ben misschien kritisch maar als je geld wil vragen voor een shop zul je je cijfers goed moeten onderbouwen. Wat je nu gedaan hebt rommelt van alle kanten.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Internationale webshop te koop welnessproducten

29 augustus 2014

Waarom is mijn reactie op het lage bezoekersaantal van 2.500 per maand verwijderd? Omdat dit lage bezoekersaantal ineens ook uit het aanbod is verdwenen?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Wouter Hol
Moderators
Berichten: 3081
Lid geworden op: 02 september 2010
Contacteer:

Re: Internationale webshop te koop welnessproducten

29 augustus 2014

Waarom is mijn reactie op het lage bezoekersaantal van 2.500 per maand verwijderd? Omdat dit lage bezoekersaantal ineens ook uit het aanbod is verdwenen?
In het logboek valt te zien dat TS het topic in zijn geheel verwijderd heeft, en blijkbaar opnieuw geplaatst heeft. Een TS heeft een bepaalde tijd om een topic te verwijderen nadat hij geplaatst is (gelijk aan het kunnen aanpassen van een reactie). Eventuele reacties op het topic verdwijnen daarmee ook.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Internationale webshop te koop welnessproducten

30 augustus 2014

Helder, dank voor de toelichting Wouter!
 
cholon
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 juni 2014

Re: Internationale webshop te koop welnessproducten

01 september 2014

Geachte,

Kunt u mij wat meer informatie doen toekomen?(pm) Zoals eerder is opgemerkt dient
e.e.a. verder verduidelijkt te worden. Mvg.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht