Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Debora
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 augustus 2014

Mooie webshop in reisgidsen en kaarten

31 augustus 2014

Introductie:
Een reis plannen, een bergtocht voorbereiden, een fietstocht uitstippelen… Vaak begint de voorpret thuis al door je te verdiepen in de plek waar je heen wilt en de juiste route uit te stippelen. Hoe gemakkelijk is het dan dat de wereld om ons heen letterlijk in kaart is gebracht? Maar hoe vervelend is het dat je vaak verschillende winkels moet bezoeken om die ene juiste kaart te vinden? Om reislustig en vakantieminnend Nederland hierin optimaal te bedienen, is MapShop.nl opgericht. Via MapShop.nl vind je namelijk altijd de juiste topografische kaart voor je bestemming. Om de voorpret en voorbereiding compleet te maken, biedt MapShop.nl ook een breed assortiment aan reisgidsen met alle informatie die je maar kunt wensen over de meest uiteenlopende bestemmingen.

MapShop is in 2009 opgericht en met ruim 6300 artikelen bieden wij een ruim assortiment aan van verschillende uitgevers. MapShop heeft zelf maar een beperkte voorraad. Wij werken voornamelijk op basis van rechtstreekse bestelling bij onze vaste leverancier. Onze bestelling wordt aan ons geleverd via DHL. Wij leveren zelf onze bestellingen aan de klanten met Postnl.

De webshop is geoptimaliseerd aan de SEO. Door tijdgebrek is de positionering in Google helaas achteruit gegaan. Ook hoort er een actieve Facebookpagina bij en een Twitterpagina met bijna 420 volgers.

Bij MapShop kan betaald worden d.m.v. Ideal, Paypal en vooruitbetaling.

MapShop is gebouwd in Magento (versie 1.3.2.1). De webshop is gebouwd met een mooi dia-slide show en heeft ingebouwde koppelingen naar o.a. Twitter en MailChimp. Wij hebben ruim 335 abonnees op onze nieuwsbrief.

- indicatie verkoopprijs : nader overeen te komen
- indicatie maandelijkse bezoekers : 1775 (waarvan 84,8% nieuwe bezoekers)
- welke branche : reisgidsen/kaarten
- indicatie omzet 2014 : 7700 euro (2013: 14.880)
- indicatie winstpercentage: 10%
- Aantal bestellingen 2014: 490 (2013: 895)
- Gemiddelde bestelwaarde : 15 euro (2013: 16 euro)
- indicatie waarde voorraad : 700 euro
- oprichtingsdatum : 2009
- conversie percentages : 1,46% (2013: 1,06)

Wat krijg je allemaal:

- Domeinnaam MapShop.nl.
- Intellectuele eigendomsrechten.
- Logo’s van MapShop.nl.
- Alle programmatuur op http://www.mapshop.nl (inclusief de speciaal ontwikkelde maatwerkprogrammatuur).
- Complete MySQL database.
- Google Analytics en Google Adwords account.
- MapShop.nl flyers.
- Restant verpakkingsmateriaal (boekverpakkingen).
- Managed server contract bij Flexwebhosting
- Twitter, Facebook, MailChimp en LinkedIn account
- Leveranciersgegevens en afspraken/contracten
- Klantenbestand
- Workshop van maximaal 1 dag om wegwijs te raken in Magento beheer panel
 
Gebruikersavatar
qwyrp
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 oktober 2010
Locatie: Twello
Contacteer:

Re: Mooie webshop in reisgidsen en kaarten

31 augustus 2014

Hoi,

* Kan je eens aangeven op welke woorden MapShop.nl in Google goed scoort want dat kan ik niet achterhalen?
* Wat is je Facebook account want dat kan ik ook niet achterhalen?
* Hoe komt het dat jullie nog werken met een (erg) oude Magento-versie. Jullie werken nl met versie 1.3.x en Magento zit nu op versie 1.9.x?
PDM internetdiensten voor bouwen en onderhouden van webwinkels & websites.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Mooie webshop in reisgidsen en kaarten

31 augustus 2014

- indicatie omzet 2014 : 7700 euro (2013: 14.880)
- indicatie winstpercentage: 10%
- Aantal bestellingen 2014: 490 (2013: 895)
- Gemiddelde bestelwaarde : 27 euro (2013: 23 euro)
2013
€ 14.880 omzet / 895 bestellingen = € 16,63 per bestelling
(géén 23 euro)

2014
€ 7.700 omzet / 490 bestellingen = € 15,71 per bestelling
(géén 27 euro)

Kun je deze verschillen verklaren?
 
Debora
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 augustus 2014

Re: Mooie webshop in reisgidsen en kaarten

31 augustus 2014

- indicatie omzet 2014 : 7700 euro (2013: 14.880)
- indicatie winstpercentage: 10%
- Aantal bestellingen 2014: 490 (2013: 895)
- Gemiddelde bestelwaarde : 27 euro (2013: 23 euro)
2013
€ 14.880 omzet / 895 bestellingen = € 16,63 per bestelling
(géén 23 euro)

2014
€ 7.700 omzet / 490 bestellingen = € 15,71 per bestelling
(géén 27 euro)

Kun je deze verschillen verklaren?
Ik heb die gegevens uit Google Analytics gehaald, maar ik zie nu ook dat dit niet klopt. Ik zal het aanpassen. Excuus
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Debora
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 augustus 2014

Re: Mooie webshop in reisgidsen en kaarten

31 augustus 2014

Hoi,

* Kan je eens aangeven op welke woorden MapShop.nl in Google goed scoort want dat kan ik niet achterhalen?
* Wat is je Facebook account want dat kan ik ook niet achterhalen?
* Hoe komt het dat jullie nog werken met een (erg) oude Magento-versie. Jullie werken nl met versie 1.3.x en Magento zit nu op versie 1.9.x?
- De hogere ranking was voorheen wel maar wegens tijdgebrek is de positionering in Google gezakt. Ik heb dit inmiddels aangepast
- Het facebook account hangt onder mijn eigen persoonlijke FB account
- Het is juist dat wij nog werken met een oude Magento versie, maar wegens het kostenplaatje zijn wij er niet aan toegekomen om de shop te updaten. Alles werkt wel naar behoren in het beheer panel
 
Gebruikersavatar
qwyrp
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 oktober 2010
Locatie: Twello
Contacteer:

Re: Mooie webshop in reisgidsen en kaarten

31 augustus 2014

Hoi,
- Het facebook account hangt onder mijn eigen persoonlijke FB account
- Het is juist dat wij nog werken met een oude Magento versie, maar wegens het kostenplaatje zijn wij er niet aan toegekomen om de shop te updaten. Alles werkt wel naar behoren in het beheer panel
- Maar kan je aangeven wat je FB-account is zodat ik berichten en activiteiten eens kan zien? Dit is toch gewoon openbaar? De laatste activiteiten op het twitter-account is van bijna een jaar geleden en hopelijk is het fb-account actiever
- Maar hoezo kostenplaatje ... het is toch gewoon een kwestie van updaten of lukt het updaten ms niet meer (veel geziene klacht in magento)? Een oude versie is wel enorm onveilig ivm exploits
PDM internetdiensten voor bouwen en onderhouden van webwinkels & websites.
 
Debora
Berichten: 4
Lid geworden op: 31 augustus 2014

Re: Mooie webshop in reisgidsen en kaarten

31 augustus 2014

Hieronder de link voor facebook:

https://www.facebook.com/MapShop.nl

Vorig jaar hebben wij een freelancer gehad die marketing activiteiten voor ons verzorgde. Hierdoor zijn zowel Facebook als Twitter niet echt meer actief op dit moment.

Het updaten van een webshop in Magento moet echt gedaan worden door een ervaren Magento programmeur. Zeker omdat er maatwerk in zit, kan je niet zo maar de nieuwe versie downloaden. Het risico dat je shop dan niet meer bereikbaar is of gewoon niet meer werkt is dan echt aanwezig.
 
Gebruikersavatar
qwyrp
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 oktober 2010
Locatie: Twello
Contacteer:

Re: Mooie webshop in reisgidsen en kaarten

31 augustus 2014

Kortom: flink wat achterstallig onderhoud en potentiele (flinke) zorgenposten, ben benieuwd wie daar geinteresseerd in is
PDM internetdiensten voor bouwen en onderhouden van webwinkels & websites.
 
WebShopper
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 februari 2012

Re: Mooie webshop in reisgidsen en kaarten

13 september 2014

Kortom: flink wat achterstallig onderhoud en potentiele (flinke) zorgenposten, ben benieuwd wie daar geinteresseerd in is
10% winst minus de kosten (hosting, verzendkosten, verpakkingskosten), incl. het updaten van Magento.
Hmmmm......Hoelang gaat het duren voordat er echt iets verdient gaat worden?
10% winst is ook wel erg weinig.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht