Feedback gevraagd www.stylistics.nl

1
Sinds half december 2013 is mijn webwinkel http://www.stylistics.nl online.
Ik verkoop sieraden en sjaals. Heb aan promotie gedaan (en doe dit nog steeds) via Facebook, Twitter, Pinterest, Instagram. Ik sta ook op diverse shopping sites en heb ook via fashion bloggers aan promotie gedaan. Nu is het niet zo dat er helemaal niets besteld wordt, maar er gaan wel weken voorbij zonder een enkele bestelling. In mijn statistieken zie ik dat er wel veel gekeken wordt, er worden ook winkelmandjes gevuld, maar er wordt dus nauwelijks gekocht. De gemiddelde sessie tijd op mijn site is 2 min. en ik heb een bouncepercentage van 54%.

Ik denk dat er dus nog e.e.a. verbeterd/veranderd moet worden, maar weet niet wat, dus graag jullie feedback! Website: http://www.stylistics.nl

Re: Feedback gevraagd www.stylistics.nl

2
Volgens mij is een van je grootste problemen dat je maar heel weinig tekst hebt dat Google kan gebruiken voor indexering. Als je dan ook nog eens actief bent in een overvolle markt met heel veel concurrenten, dan is het heel lastig om onder de aandacht te komen van potentiële klanten.

Met name categorie pagina's lenen zich goed om onder de aandacht van Google proberen te brengen omdat die samengesteld zijn uit alle producten in die categorie. Maar de producten op je categorie pagina's bevatten nauwelijks tekst.

Waarom mensen die wel op je site komen dan niet kopen? Misschien omdat:
- je heel weinig belangrijke informatie geeft, zoals de lengte van een ketting, of de maat van een ring.
- de foto's niet heel goed zijn. Ze zijn al niet al te scherp, en bij sommigen is de 'grotere weergave' nog kleiner dan het plaatje op de pagina zelf.
- je site straalt weinig uit. Het is een opsomming van artikelen. Uit nergens blijkt enige gevoel achter de producten. Je mag best wat meer laten zien waar je voor staat, waar de producten voor staan.

De werking van de site zelf (navigeren, bestelproces) werkt wel naar behoren. daar zal het niet zozeer aan liggen.

In je blog zie ik wel wat meer van jezelf terug en wat meer profilering. Probeer die ook in je webwinkel zelf terug te laten komen.
Klassieke schrijfwaren en kalligrafie artikelen: http://www.scrittura-elegante.nl/

Re: Feedback gevraagd www.stylistics.nl

3
Bedankt voor de feedback, hier kan ik wel wat mee.

Het plaatsen van tekst op de categoriepagina's is een hele goede tip; ik was me hier totaal niet bewust van en het is best belangrijk. Ook met de andere tips kan ik zeker aan de slag.

Werk aan de winkel dus!