Romano Sandee zoekt retailers

1
Voor mijn productenlijn ben ik opzoek naar retailers en webshop eigenaren die mijn producten willen opnemen in het assortiment. Al mijn producten worden op geur gebracht met etherische oliën en worden toegevoegd aan een basisproduct. De basisproducten worden kant-en-klaar geleverd bij mij, waarna ik zelf een geur heb gecomponeerd met etherische oliën en deze toegevoegd heb aan het basisproduct.

Basisproductenlijn

De productenlijn bestaat uit de volgende basisproducten:
• Etherische oliën
• Aromacomposities
• Aromaverspreiders
• Massageoliën*
• Badoliën*
• Bodylotions*
• Dag- en nachtcrèmes*
• Bad- en doucheschuim*

Geuren in de basislijn

In alle basisproducten die kant-en-klaar zijn (aangemerkt met een *) vormen zes verschillende geuren de standaard basis in de lijn. Daarnaast zijn er ook geuren die bij sommige producten extra zijn toegevoegd. De basis geuren die in elke productenlijn voorkomt zijn:
• Fris (bestaat uit sinaasappel en pepermunt)
• Hartverwarmend (bestaat uit sinaasappel, kaneel en geranium)
• Sweet Love (bestaat uit limoen, mandarijn, zwarte peper en palmarosa)
• The Ultimate Summermix (bestaat uit limoen, mandarijn, citroen, sinaasappel en zilverspar)
• Lavendel
• Zwangerschap (bestaat alleen uit mandarijn)

Naast deze geuren en composities die aan de producten zijn toegevoegd, zijn er ook nog de volgende geurcomposities:
• Spierklacht (toegevoegd bij de bodylotions, badoliën en massageoliën)
• Romano Massage® (toegevoegd bij de bad- en massageoliën)
• Anti-kater olie (toegevoegd bij de massageolie)
• Afslank – cellulite massageolie

Nog in ontwikkeling

Grotendeels zijn de producten klaar en zijn er al foto's gemaakt. Op dit moment worden nog de labels gedrukt van de massageoliën. Daarna zullen (naar verwachting eind september) de foto's gemaakt worden van de massageoliën en alle andere giftboxen waar een massageolie inbegrepen is.

Huidige verkoopkanalen

Op dit moment worden de producten enkel alleen verkocht via de website http://www.romanosandee.com en als externe verkoper is Romano Sandee aangesloten bij Bol.com voor zowel Nederland als Vlaams-België. Daarbuiten staat Romano Sandee zelf op kleinschalige beurzen waar de producten verkocht worden. Romano Sandee wil meer retailers in zowel webwinkels als fysieke winkels.

Retailers en webwinkels krijgen in elk geval een plaats op de website http://www.romanosandee.com waardoor potentiële klanten ook een fysieke verkooppunt in hun omgeving kunnen vinden met daarbij het assortiment die de (web)winkelier aanbied. Immers kan de (web)winkelier ook voor bepaalde lijnen en geuren kiezen.

Reacties op de producten

De producten zijn inmiddels getest door verschillende beautybloggers die een mening hebben gegeven (review) over de producten uit de lijn van Romano Sandee. De reacties zijn vooral erg positief te noemen. Zo werd er al een review geschreven over de aromasteen van Romano Sandee, de Dag- en nachtcrème The Ultimate Summermix (oude verpakking) en enkel van de Romano Sandee bodylotions (nieuwe verpakking).

Waarom Romano Sandee in jouw assortiment?

Ik begrijp het wel: er zijn al zoveel merken die verzorgende producten of etherische oliën aanbieden. Wat maakt Romano Sandee dan zo bijzonder en waarom zou je Romano Sandee willen toevoegen aan je assortiment?

Hieronder een paar punten waarom ik denk dat het interessant is om Romano Sandee aan het assortiment van je (web)winkel toe te voegen:
• De aromacomposities van Romano Sandee zijn uniek: Je vind deze dus niet terug in een ander merk.
• Er word enkel allen etherische olie als geurcomponent toegevoegd, geen parfums, geen kleurstoffen en geen synthetisch samengestelde geuren dus.
• Je kan zelf kiezen welke basislijnen (en zelfs individuele producten) je in je (web)winkel wil verkopen. Je bent niet verplicht om volledige lijnen aan te bieden.
• Optioneel is het mogelijk om voor een (web)winkel een eigen geur samen te stellen. Indien je dit zou willen, vraag eens naar de voorwaarden.
• Je kunt elk artikel vanaf 1 stuk bestellen. Je bent dus niet verplicht een doos van een X-aantal af te nemen, wat het makkelijk maakt voor starters.
• Elk nieuw verkooppunt word via Social media in het zonnetje gezet. Daarnaast word dit gemeld in de nieuwsbrief van Romano Sandee (op dit moment zo’n 1000 adressen).
• Er word een prima marge geboden op de producten. Hoe meer je verkoopt, des ter hoger de marge word.
• Verkooppunten krijgen een vermelding op de pagina http://www.romanosandee.com/verkooppunten waar het mogelijk is je bedrijfsnaam, met link en indien het een fysieke verkooppunt is, de adresgegevens.

Ik zou graag meer informatie willen!

Zou je graag meer informatie willen over een mogelijke samenwerking? Ik heb de voorkeur dat je je aanmeld via het aanmeldformulier zodat ik een beeld krijg van je onderneming en tevens weet in welke productgroepen je interesse hebt. Daardoor kan ik gerichter jou de nodige informatie zenden.

Foto's van producten

Onderstaand vind je enkele foto's van de producten:

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.

Re: Romano Sandee zoekt retailers

2
Maar eigenlijk zijn het dus gewoon bestaande producten, met een extra geurtje?

In een tijd dat we juist minder en minder onnodige dingen (zoals parfum) gaan toevoegen vraag ik me af wat hier dan het voordeel van is? Of begrijp ik niet goed wat dit is?

En ik ben ook erg benieuwd naar de andere ingredienten in een dergelijk product. Heb je deze ergens staan?
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl

Re: Romano Sandee zoekt retailers

3
Maar eigenlijk zijn het dus gewoon bestaande producten, met een extra geurtje?
Ja en nee: Het zijn geen bestaande producten in de zin dat je ze elders tegenkomt. Ik produceer vanuit half fabrikaat: ik krijg dus van de groothandel een neutraal product geleverd als basisproduct. Daaraan voeg ik zelf een aromacomposities toe van etherische oliën die ik zelf heb gecomponeerd. Die composities zul je niet elders tegen komen. Daarnaast zijn etherische oliën meer dan een geurtje alleen.
In een tijd dat we juist minder en minder onnodige dingen (zoals parfum) gaan toevoegen vraag ik me af wat hier dan het voordeel van is? Of begrijp ik niet goed wat dit is?
Er zitten ook geen parfums in mijn producten. Parfums zijn synthetisch samengesteld, veelal vanuit een alcohol basis. Daarnaast gebruik ik nooit geen kleurstoffen. Ik heb een zo puur mogelijk basisproduct met weinig toevoegingen om een basisproduct te krijgen. Daarnaast zoals ik hierboven al aangaf: de producten zijn samengesteld met etherische oliën in de pure en natuurlijke vorm als deze verkregen zijn. Het zijn géén extracten, wat dus in houd dat het vanuit de aromatherapie nog de gunstige werking behoud. Elke plant of kruid heeft zijn of haar specifieke eigenschappen in de aromatherapie. Een compositie kan daardoor op geurbeleving zijn samengesteld vanuit de primaire intentie, echter heb je altijd vanuit de aromatherapie ook voordelen ervan.
En ik ben ook erg benieuwd naar de andere ingrediënten in een dergelijk product. Heb je deze ergens staan?
Uiteraard heb ik die ergens staan. Sterker nog: vanaf 13 december a.s. is het wettelijk verplicht om ingrediënten te tonen vooraf iemand een product aankoopt. Daarnaast hou ik wel van enige transparantie. Bij elk product in de webshop staan daarom de ingrediënten erbij vernoemd, zoals bij deze bodylotion of bij deze dag- en nachtcrème. Daarnaast heb ik de nodige toelichting beschreven over de ingrediënten in de achtergrondinformatie-gedeelte van de website.
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Romano Sandee zoekt retailers

5
Zyra schreef:Oeh dat laatste vind ik heel erg leuk, dat wist ik nog niet maar blijkbaar heeft het ook met de wet etikettering te maken?
Ik heb het zelf vernomen recentelijk -naast dat ik het vanzelfsprekend vind- via GS1 Nederland waar ze in eerste instantie spreken over levensmiddelen, maar daarnaast ook over de drogisterijbranche.
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.

Re: Romano Sandee zoekt retailers

7
Hoi Romano,


We weten niet hoe actueel jouw bericht nog is, maar zijn erg geïnteresseerd. Wij hebben een webshop, maar zijn op zoek naar producten.
We zijn aan het brainstormen en kwamen jouw bericht tegen. Onze webshop heeft de naam
van onze dochter en jouw lijn heeft toevalligerwijs de naam van onze zoon. Wij zijn geïnteresseerd als wij daarmee een uniek product zouden hebben. Wij willen dus meer informatie (inkoopsprijs, verzendtijd, etc.) en willen ook heel graag wat monsters om zelf even uit te proberen.

Met vriendelijke groet,


MSSRN

Re: Romano Sandee zoekt retailers

8
Je kan via de webshop testers bestellen van de verschillende producten. Vanuit daar kun je dan zelf aangeven welke producten je interessant vind om zelf retailer van te worden. Ik kan me zo voorstellen dat je in het winterseizoen niet snel kiest voor producten waar dan de compositie "Fris" of "The ultimate summermix" aan toegevoegd is.

Verder qua verzendtijd ligt het ten dele aan de omvang: ik heb mijn logistiek nu zo ingericht dat ik op het laatste moment pas de aromacompositie aan een basisproduct toevoeg, dus als er in 1 keer heel veel van een bepaald product nodig is, kan het zijn dat het wat langer duurt, m.n. de dag- en nachtcrèmes zijn daarin bewerkelijk. Massageoliën e.d. (dus alles wat vloeit) kan in 1 á 2 werkdagen geleverd worden, etherische oliën ligt de tijd wat hoger (max. 1 week).

Verder is de inkoopsprijs afhankelijk van de vorm waarin je het wil bestellen / je een overeenkomst wil aangaan en daarnaast de omzet die je mij levert. Hoe meer je bestelt, des ter hoger word je marge (hoe lager de inkoopsprijs).
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.