Dag Niekie,
Natuurlijk is een (echte) specialist de oplossing voor ieder probleem
De
basis SEO-principes zijn vrij eenvoudig binnen 1 a 2 dagen te leren.
Maar wat is het verschil tussen een ware specialist en wat is het verschil tussen de SEO-bedrijven die puur werken voor SERP-statistieken (zoekterm gerelateerd)?
Hoe gaat een standaard SEO-company te werk?
Standaard SEO-companies geven je bijvoorbeeld 10-termen, geven aan hoeveel uur ze hierop gaan bouwen binnen hun eigen netwerk, schrijven een landingspage en zorgen dat je "zo hoog mogelijk" eindigt op de desbetreffende termen. Men analyseert eerst op welke termen het daadwerkelijk haalbaar is en geeft je zo een aanbod, zonder aan te geven hoeveel verkeer er straks precies op binnenkomt.
De totale insteek is het verdienen van geld op een zo makkelijk mogelijke manier. Klant is vaak tevreden met de topposities totdat ze erachter komen dat het geen 400 per maand oplevert. Tjah, daar zit je dan met je "top" rankings. En het mooiste komt nog: Niet meer betalen? weg uit het netwerk, weg zijn de belangrijke rankings.
Wat kenmerkt een echte specialist
Een echte specialist houdt zich voornamelijk met grote geavanceerde campagnes bezig bij relatief grote ondernemingen. SEO is de basis voor succes, maar er komt veel meer bij kijken wil je daadwerkelijk leads binnenhalen. (content- & social- & conversie-strategieën)
Feedback voor je eigen webshop
Om je even een voorbeeld te laten zien, op de homepagina van je dekbedovertrek staat dit:
(Zie het als opbouwende kritiek)
"Dekbedovertrekken, hoeslakens en dekbedden makkelijk online bestellen !
Dekbedovertrekken, hoeslakens of dekbedden online bestellen doe je gemakkelijk en veilig bij Dekbedovertrekken & Zo.
Dekbedovertrekken & Zo staat voor persoonlijke service, klantvriendelijkheid, productkennis, betrokkenheid en advies . Ook bij ons gaat betalen op een veilige manier en rekenen we geen verzendkosten binnen Nederland. Bovendien hebben we korte levertijden en een ruim aanbod. Maar we gaan met meer dan 10 jaar ervaring in beddengoed graag net dat stapje verder voor je. Heb je advies nodig bij de keuze van een dekbedovertrek , hoeslaken of dekbed , wil je graag iets meer weten over een bepaald product of heb je hulp nodig bij het bestellen ? Je kunt ons bereiken op telefoonnummer 0592-422928 of via
info@dekbedovertrekkenenzo.nl. We helpen je graag. Je kunt ons ook altijd een email sturen met een terugbelverzoek, we nemen dan zo spoedig mogelijk contact met je op."
"Beddengoed online.
Beddengoed koop je online bij Dekbedovertrekken & Zo. JWe hebben een ruime keuze uit dekbedovertrekken en hoeslakens in verschillende kleuren, maten en materialen. Ben je op zoek naar een molton, een mooi katoenen dekbed overtrek of een satijnen dekbedovertrek met bijpassende hoeslakens. Of ben je op zoek naar een kinderdekbedovertrek ? We hebben een cars dekbedovertrek, hello kitty maar ook dekbedhoezen voor stoere tieners.
Naast goedkope dekbedovertrekken van Sleeptime, Dreamhouse Beeding en Nightlife, hebben we ook de gerenommeerde merken Walra, Beddinghouse, Ariadne at Home, Bluebellgray, Descanso bedlinnen, een Cinderella dekbedovertrek of beddengoed van Damai. Of het nu gaat om een molton hoeslaken voor een boxspring, een hoeslaken topper, lakens, dekbedden van wol, katoen, zijde of dons zowel in enkel als een 4 seizoenen dekbed, een dekbedovertrek ledikant, je vindt het allemaal in onze online shop.
Nieuw :
Zie je ook zo op tegen het verwisselen van je dekbedovertrek, het blijft een aardig karwei en neemt nogal wat tijd in beslag. Kijk snel eens bij onze dekbedovertrekken met rits, van Sofiben. Deze hebben een ritssluiting aan 3 zijden, waardoor je de hoes openklapt, het dekbed erin legt en weer dichtrits."
Nobody ain't going to read that... Je moet niet schrijven vanuit het oogpunt om alleen maar gevonden te worden op termen...
Er kunnen daadwerkelijk bezoekers op je website komen die belang hebben bij je dekbedden en wat gebeurt er als men daadwerkelijk zulke stukjes tekst gaat lezen? Ik kan je verzekeren dat je sales er niet omhoog door gaan.
Schrijf vanuit de klant... wat wil jij graag lezen als je opzoek bent naar een dekbed?
Een tekst volgepropt met termen over dekbedden?
Let op een aantal x een term zoals dekbed/dekbedden gebruiken is niks mis mee.. maar de tekst moet zo steengoed zijn dat nadat een bezoeker hem leest interesse heeft in een dekbed. Verplaats je in de bezoeker en bedenk wat hij/zij wil lezen.
Terugkomend op hoe een (echte) specialist verder te werk gaat
Er worden door de specialist normaal eisen gesteld aan de diverse kanalen waar het verkeer vandaan kan komen (Er moet een basis aanwezig zijn waarmee hij kan werken).
Het is (bijna) onmogelijk om vanuit het niets diverse kanalen beschikbaar te hebben met duizenden bezoekers. Als je veel geld kwijt bent voor een specialist dan moet het daadwerkelijk wat opleveren. Als de specialist alles vanaf "0" moet opbouwen dan ben je meer geld kwijt dan dat het je op het begin gaat opleveren. Bouwen/uitbreiden van je webshop... dagelijks... is een must... als online je belangrijkste inkomsten bron is... stilzitten is terugvallen. (Zolang de SEO-basis goed is kun je zelf makkelijk je website uitbreiden)
SEO is de basis voor een website en heel veel websites implementeren het.
Om je verkeer te vergroten heb je pagina's, pagina's en nog eens pagina's nodig.
Vrij logisch, hoe meer pagina's hoe beter je gevonden wordt...
Het blijft belangrijk dat je kwantiteit niet boven kwaliteit gaat... zorg dat je je website uitbreidt met artikelen over je producten en zorg dat je schrijft vanuit de klant...(Met op een klantvriendelijke manier het implementeren van een aantal termen.
Combinaties zorgen voor verkeer, zoek de "grote" websites op:
Combineer productreviews/filmpjes (youtube etc) met social media, facebook, pinterest, twitter, instagram. Maak lijsten van blog's waar je op wil adverteren.
Adverteren op doelgerichte blogs is niet alleen belangrijk vanwege het inkomende verkeer, maar ook door "Link Echoes"....Je pagina blijft de waarde van het linkje behouden zelfs als je link verwijderd wordt.
Bekijk maar eens de benchmarks van Moz:
http://moz.com/blog/link-echoes-ghosts- ... ard-friday
Artikelen schrijven en optimaliseren voor een specifiek product...Analyseer welke termen men zoekt, gebruik deze termen in een kwalitatieve tekst/titels etc...
bv Goh ik schrijf een SEO-geoptimaliseerd artikel over Mountainbiken in de Alpen en ik had zeer veel profijt van deze mountainbikeschoentjes...
Terugkoppelen naar je product en ga testen, analyseren, testen, analyseren en nog eens testen. A/B-tests zijn zeer waardevol... toch heeft het alleen zin als je veel bezoekers hebt.
Hoe weet je of je de juiste specialist inhuurt?
- Best-practises (portfolio) wil je zien, voor wie werkt hij nog meer en wat waren hier de resultaten op het gebied van conversie en inkomend verkeer?
- Wanneer een consultant begint over leads i.p.v termen dan gaat het de goede kant op
Hopelijk heb je iets aan deze lange tekst
Succes met je dekbedden-webshop!
Groeten,
Niels