Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
melvinfietsen
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 september 2014

Goedlopende webshop met potentie te koop! Omzet: €100.000+

09 september 2014

Hierbij biedt ik mijn webshop aan. De naam van de webshop word niet genoemd in verband met dat het bedrijf momenteel in gebruik is en de (potentiële) klanten hier geen weet van hoeven te hebben.

Het bedrijf/de webshop bestaat momenteel 3 jaar.
Dit jaar (tot nu toe) heb ik met de webshop (zonder al teveel marketing) een omzet behaald van 100.000 euro.
Aantal bestellingen dit jaar: 164
Gemiddeld aantal bezoekers per maand: 7000

Wij hebben een eigen bezorgdienst en zijn gedeeltelijk voorraad houdend maar ook onze leveranciers accepteren dropshipping. De bestelwagen die wij momenteel hebben en de huidige voorraad hoeven niet perse met de verkoop mee verkocht te worden.

Branche: fietsen

Bij serieuze intresse kunt u mij een bericht sturen.

Met vriendelijke groet,
Melvin
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Goedlopende webshop met potentie te koop! Omzet: €100.00

09 september 2014

Hierbij biedt ik mijn webshop aan. De naam van de webshop word niet genoemd in verband met dat het bedrijf momenteel in gebruik is en de (potentiële) klanten hier geen weet van hoeven te hebben.

Het bedrijf/de webshop bestaat momenteel 3 jaar.
Dit jaar (tot nu toe) heb ik met de webshop (zonder al teveel marketing) een omzet behaald van 100.000 euro.
Aantal bestellingen dit jaar: 164
Gemiddeld aantal bezoekers per maand: 7000

Wij hebben een eigen bezorgdienst en zijn gedeeltelijk voorraad houdend maar ook onze leveranciers accepteren dropshipping. De bestelwagen die wij momenteel hebben en de huidige voorraad hoeven niet perse met de verkoop mee verkocht te worden.

Branche: fietsen

Bij serieuze intresse kunt u mij een bericht sturen.

Met vriendelijke groet,
Melvin
Even uit nieuwschierigheid. Je hebt dus 84000 bezoekers per jaar en 164 bestellingen? En die bestellen voor gemiddeld 610 euro?

Ik denk dat je een paar nullen vergeten bent bij aantal verkopen ;)

Lees overigens de regels even door. Om op het webwinkel forum een advertentie te mogen plaatsen moet je wel aan de regels voldoen
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: Goedlopende webshop met potentie te koop! Omzet: €100.00

09 september 2014

Even de cijfers op een rij

700 bezoekers x 8 maanden is 56000
164 orders
conversie van 0,3%

omzet 100k / 164 = 609 euro per order.

Branche fietsen.

Toevallig vorige week een grote aanbieder op dat gebied gesproken. verkopen 4000 fietsen per jaar. Fietswinkel.nl is goed bezig die markt te verzieken met lage prijzen veel reclame.
Wat ik begreep is de marges staan onder druk

De vraag is dus wat is de bruto / netto marge.
Potentie wil niet veel zeggen in deze markt met 10 grote spelers en met 164 orders zit je daar niet bij.
 
melvinfietsen
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 september 2014

Re: Goedlopende webshop met potentie te koop! Omzet: €100.00

12 september 2014

Het klopt inderdaad dat er erg veel grote spelers zijn in se fietsbranche. Het voordeel is dat wij op dit moment bijna geen geld investeren in marketing. Hierbij kunnen wij een aantal merken aanbieden die de grote spelers niet hebben waardoor wij geen korting hoeven te geven op die fietsen.

Verder zijn wij een grote Melia verkoper waar wij een marge van 50% op behalen (door de grote inkopen). Ik verkoop liever 10 x 2 melia peuterschalen met een bevestigingsset a 100 euro per order met 50% marge dan 1 fiets van 1000 euro waar ik 100 euro winst op maak. De grote spelers werken vooral op aantallen en met kleine marges. Het is maar net waar je voor kiest!

De netto winst van de omzet tot nu toe bedraagt 12.000 euro, aangezien wij nog niet eens alle producten op de site hebben staan en weinig aan marketing doen valt deze omzet en winst te verdubbelen of meer.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: Goedlopende webshop met potentie te koop! Omzet: €100.00

12 september 2014

De netto winst van de omzet tot nu toe bedraagt 12.000 euro, aangezien wij nog niet eens alle producten op de site hebben staan en weinig aan marketing doen valt deze omzet en winst te verdubbelen of meer.
Netto winst is neem ik aan wat je er zelf aan over kan houden, jou salaris dus

12.000 / 9 maanden = 1333 euro.
Sorry dat ik het zeg maar dat is niet echt veel.

Uitspraken als omzet en winst verdubbelen zijn leuk maar dat moet je toch echt eerst waarmaken. Daarnaast kan iedereen je vertellen dat als je omzet verdubbeld je winst dat meestal niet doet.

Je geeft zelf aan al weinig aan marketing te doen. Daar kom je vroeg of laat ook niet onderuit en dat kost toch geld.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Goedlopende webshop met potentie te koop! Omzet: €100.00

12 september 2014

Wat een onzin. Je hebt dus gewoon niet niet-lopende webwinkel met incidenteel een verkoop op drop-shop niveau....

Je snapt dat ik dat niet kan rijmen met Omzet: 100.000

Als ik ergens de zin 'met potentie' lees gaan bij mij al de alarmbellen rinkelen. Dat betekend altijd "Het doet nu geen fuck maar misschien kan jij er wel wat van maken".

Zelfs modder heeft potentie er een mooie vaas van te bakken maar dat betekend niet dat modder waardevol is
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
melvinfietsen
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 september 2014

Re: Goedlopende webshop met potentie te koop! Omzet: €100.00

12 september 2014

Jammer dat jullie er zo over denken. Een salaris van 1330 euro per maand voor 5 uurtjes werk per week is toch mooi meegenomen. Als je dat per uur gaat uitrekenen kom je toch al uit op zo een 66,5 euro bruto per uur. Ik weet niet waar jij dat verdient?

Met potentie bedoel ik te zeggen dat als je er tijd voor hebt en er uren in zal steken dat het kan groeien naar 200.000 euro of meer omzet per jaar. Waarom je winst niet zou stijgen met een omzet verdubbeling mag je mij nog eens komen uitleggen aangezien de kosten van de verzekeringen, website, wegenbelasting, telefoon (onbeperkt), etc niet duurder worden van meer omzet/klanten hoor;)

Iemand met ervaring zal zien dat deze webshop degelijk potentie heeft. En voor de heren (of dames) hierboven: start je eigen webshop, als je de 100.000 euro hebt bereikt hoor ik het graag van je.

Groetjes!
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Goedlopende webshop met potentie te koop! Omzet: €100.00

12 september 2014

Of je gepresenteerde cijfers kloppen niet, of je kan niet rekenen.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: Goedlopende webshop met potentie te koop! Omzet: €100.00

12 september 2014

Melvin,

Als het je maar 5 uur in de week kost en je de opbrengst per uur zo ziet, waarom verkopen.

Ik hoor dan altijd ik wil een nieuw project. Dat zijn van die vage termen. Nieuw project doe je als je echt succesvol bent en bewezen verkoop omzet en winst draait. Jou site heeft dat nog niet echt bewezen.

De winst zal zeker niet meegroeien, iedere ondernemer zal je dat vertellen. Meer omzet = meer werk en er komt dan een punt mensen in dienst nemen, je boekhouding neemt toe en vooral je marketing kosten nemen ook toe. Voor 100k naar 200k groeien zal je moeten investeren, nog verder groeien nog meer investeren.

De concurrentie slaap niet en ik ook continue bezig.

Mensen vergissen zich enorm in webwinkels en denken het loopt ik groei dat gaat leuk. De waarheid is binnen 2 jaar kan het er anders uitzien, concurrenten die het beter anders doen, goedkoper zijn. Je moet dus continue bezig zijn.

In jou specifieke markt fietsen is er veel concurrentie die aan de weg timmeren. Je hebt het over marges 50% op sommige producten, leuk tot er een concurrent komt die groot is, het meeneemt en maar 25% pakt. Hup weg een deel van jou omzet.
 
melvinfietsen
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 september 2014

Re: Goedlopende webshop met potentie te koop! Omzet: €100.00

12 september 2014

Het bedrijf loopt nu 3 jaar in stijgende lijn. Het punt van 2 jaar hebben wij dus al gehad.
Waarom ik het wil verkopen? In mijn familie zijn er een groot aantal winkels in Amsterdam in bezit. Nu is het de bedoeling dat ik 1 van die winkels ga overnemen en me hier dus full time op zal gaan richten. Daarnaast studeer ik nog MBO niv. 4 ondernemer dus gaat een webshop daarbij draaien me echt teveel worden.

Vandaar de verkoop
 
Axeldekker
Berichten: 113
Lid geworden op: 04 oktober 2014
Contacteer:

Re: Goedlopende webshop met potentie te koop! Omzet: €100.00

05 oktober 2014

Lijkt mij een sterk verhaal als je een winst van 1333 euro maakt in een maand met 5 uren werk. Je eigen bezorgdienst lijkt me erg duur, aangezien het bezorgen van pakketten erg goedkoop kan via bijvoorbeeld PostNL. Wellicht ben je nog goedkoper uit met UPS dan zelf rijden.

Het verdubbelen van je omzet zal tevens ook kosten meebrengen, dus het niet verhogen van kosten wanneer je groeit klopt ook niet. Denk bijvoorbeeld aan hosting, voorraad en verzending. Wanneer jij meer omzet krijgt dan zullen je bezoekers ook omhoog gaan, wat je hosting kosten hoger gaat brengen aangezien anders je server het niet aan kan.

Je voorraad zal uitgebreid moeten worden, dit kan met goede management met het inkomende geld, maar de 1300+ euro winst gaat een goede voorraad uitbreiding niet ondersteunen.

Daarnaast kan je 165 pakketen bij verdubbeling (330) zelf niet echt meer rondbrengen. Dit betekend dat je bijna elke dag op de weg zit om jouw pakketen rond te brengen. Benzine kosten zullen hoog worden. Dit is natuurlijk op te vangen met PostNL of een andere verzender.

Ik heb zelf een webshop in de fietsen gehad, en de concurrentie is moordend. Ik ben erg benieuwd naar je shop, maar geloof er niet in dat je cijfers kloppen. Wellicht het doortrekken van je cijfers naar een duidelijke winstgevende webshop, en daarna nog eens proberen?

Anyway, geef de hoop niet op, en vooral je shop niet! Succes!
 
Gebruikersavatar
Dennis1
Berichten: 495
Lid geworden op: 26 september 2011
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

Re: Goedlopende webshop met potentie te koop! Omzet: €100.00

05 oktober 2014

Iemand met MBO niv. 4 ondernemer hoort alle bovenstaande punten al door te hebben natuurlijk.

Ik denk dat het zinloos is om hier nog op te reageren, gezien de redenen van TS om te stoppen en de potentie aan kopers via dit forum.

Ik snap dat we kritisch moeten zijn, maar waarom kritisch zijn op de beweegredenen en cijfers vzn de verkoper als er totaal geen intentie is om te kopen.
Dat is hetzelfde om zomaar mensen op Marktplaats aan te schrijven over hun prijsstelling en je wenst toch niets te kopen.

Nobel misschien en met de beste bedoelingen voor anderen. Maar diegenen die ècht interesse hebben, zijn meestal ook gewoon bij hun volle verstand en vragen echt wel verder. (normaal gesproken)
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Goedlopende webshop met potentie te koop! Omzet: €100.00

05 oktober 2014

Omdat regeltjes:
Zelfregulatie
Bedenk dat dit een forum is met professionele webwinkeliers als leden. Het kan zijn dat zij kritische vragen zullen gaan stellen naar aanleiding van een aangeboden of te koop gevraagde webshop, product of dienst. Wil je liever geen commentaar, dan plaats je een advertentie op marktplaats of een andere site.
Dit is een forum. Geen Marktplaats. Dus je vergelijking gaat niet helemaal op. Wil je geen reacties dat is een forum niet de beste plaats om iets aan te bieden maar dan ga je naar Ebay ofzo.

Ik heb ook eens een lijstje bijgehouden van alle 'verkochte' webwinkels en weet je hoeveel er na 6 maanden nog in de lucht waren?

0

Overigens worden hier ook regelmatig webwinkels aangeboden waar verder niks op wordt aangemerkt. Alleen vreemde webwinkels zoals deze krijgen vragen. Puur ter bescherming van het zoveelste domme kuiken die denkt hier een webwinkel te kopen die veel geld opbrengt maar die eigenlijk zojuist zijn laatste doodsreutel heeft voortgebracht. Ik kan dat soort dingen gewoon niet hebben.
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
Dennis1
Berichten: 495
Lid geworden op: 26 september 2011
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

Re: Goedlopende webshop met potentie te koop! Omzet: €100.00

05 oktober 2014

Doe je het expres of heb je het niet door?
Ik weet niet wie je bent, maar ik heb je posts van de laatste tijd eens doorgenomen en was zelfs een beetje huiverig om uberhaupt op een post te reageren.

En ik krijg direct een reaktie van je.

Er zijn altijd direct posts van je waarop je nou niet echt aardig overkomt. Vooral de laatste tijd niet meer, hoewel dat in het verleden zeker niet zo was.
Ik neem aan dat het niet de bedoeling is van dit forum om op te letten om iets te posten omdat je grote kans loopt om tegen een direct tegenantwoord van je op te lopen.

Ik ga dan ook de komende posts van je negeren en de mods staat het wat mij betreft vrij om mijn bovenstaande opmerking inclusief alle volgende irrevante posts te verwijderen.
Tenzij deze uiteraard bijdragen aan het onderwerp.

Ik hou me voorlopig wel afzijdig en hou me rustig.
 
Gebruikersavatar
Het Varaantje
Berichten: 1656
Lid geworden op: 08 april 2010
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Goedlopende webshop met potentie te koop! Omzet: €100.00

05 oktober 2014

Overdrijf je nou niet een heel klein beetje?
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]
 
Gebruikersavatar
Dennis1
Berichten: 495
Lid geworden op: 26 september 2011
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

Re: Goedlopende webshop met potentie te koop! Omzet: €100.00

06 oktober 2014

Nope.

Doe maar eens eens stapje terug, lees je eerdere posts in de diverse onderwerpen en denk dan even na of het wel professioneel was.
Uiteraard mag je gepassioneerd zijn over de onderwerpen waarin je antwoord.
Is goed.
Maar we zijn hier allemaal professionals (of willen dat heel graag worden).
Daar passen de veel gebruikte krachttermen en ongezouten (vaak zeer persoonlijke) meningen niet vaak binnen de context van het onderwerp. En voegen ze ook vaak nog eens niets toe aan de oplossing of de discussie.

Ik wil iedereen in z'n waarde laten en ook jou hoor.
We hebben allemaal wel iets en we hebben allemaal een mening en zelfs passie.
Maar de tendens van je is de laatste tijd wel heel erg schieten op anderen en dat verbaasde me.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Goedlopende webshop met potentie te koop! Omzet: €100.00

06 oktober 2014

Ruim de helft van dit topic was overbodig geweest indien de topicstarter zich in zijn openingspost aan de forumregels had gehouden. Daardoor wordt er gediscussieerd over punten die niet ter discussie staan: ze staan in de forumregels.

In dergelijke gevallen lijkt éérst verwijzen naar de forumregels me een elegantere oplossing dan zelf maar gaan zitten voorrekenen hoe de gegevens die vermeld moeten worden eruit zouden kunnen zien.
Webshop te koop aanbieden
Ook is het mogelijk hier een bestaande webshop te koop aan te bieden.
De volgende gegevens zien wij graag terug bij het te koop aanbieden van een webshop:
- indicatie verkoopprijs
- indicatie maandelijkse bezoekers
- welke branche
- indicatie omzet
- indicatie winst
- indicatie waarde voorraad
- oprichtingsdatum
- conversie percentages
Houd een topicstarter zich daar vervolgens nog niet aan, dan treedt onvermijdelijk de zelfregulatie in werking. Als je onvoldoende informatie verstrekt, werk je zelf vragen om meer informatie in de hand; ook daar houden de forumregels rekening mee.
Zelfregulatie
Bedenk dat dit een forum is met professionele webwinkeliers als leden. Het kan zijn dat zij kritische vragen zullen gaan stellen naar aanleiding van een aangeboden of te koop gevraagde webshop, product of dienst. Wil je liever geen commentaar, dan plaats je een advertentie op marktplaats of een andere site.
Overigens verbieden de forumregels dit soort discussies in het topic zelf te voeren.
Noot voor leden
Als je als lid kritische vragen wilt stellen, doe dit dan wel gefundeerd en objectief. Meningen mogen achterwege gelaten worden. Discussies die niet direct te maken hebben met de advertentie zijn niet toegestaan.
In dit geval lijkt het citeren van de forumregels me echter wel op zijn plaats, omdat dit topic mooi in chronologische volgorde illustreert waarvoor die drie paragrafen er zijn.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht