PSP voor meerdere webshop's

1
Ik ben opzoek naar een PSP die ik voor meerdere shop's kan gebruiken.
Daarbij vind ik het niet erg als de klanten 1 rekeningnummer en bedrijfsnaam op de afschriften zien. Maar het zou wel fijn zijn als er een mogelijkheid is voor een "persoonlijke" regel op de transactie.

Zoals: Uw bestelling bij webshop.nl.

Zodat de verschillende klanten wel kunnen zien bij welke shop ze gekocht hebben.

Heeft iemand een tip welke PSP hierin kan voorzien?

Ogone, doet (via de mail) erg moeilijk. De mogelijkheid zou afhankelijk zijn van de eventuele Acquirer. Alternatief zou zijn om voor elke shop een los contract af te sluiten. Maar dan ben je natuurlijk het voordeel van het delen van je transactie bundel kwijt :).

Re: PSP voor meerdere webshop's

2
Bij Buckaroo kan dit gewoon, en je kan dan ook nog in de back-end je administratie van beide shops gescheiden houden. Kost een eenmalig vast bedrag per aangesloten shop. Verder komen alle transacties op 1 en dezelfde staffel dus kan je zodoende van korting genieten als je meer transacties doet.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: PSP voor meerdere webshop's

5
@Dirkjan Heb nog niet gekozen hoor. Ben me nog aan het orienteren.

Ogone wordt het 100% zeker niet, na de zeer vriendelijke mail wisseling!

Multisafepay moet nog antwoorden op mijn mail, vooralsnog werkt hun reactie via linkedin iig sneller dan via het contactformulier op de site. *grin*

Vind overigens de info (met name m.b.t. meerdere shop's) erg beperkt op de site's van de PSP's. Maar dat kan natuurlijk ook aan mij liggen.

Re: PSP voor meerdere webshop's

6
Maar dat komt ook omdat Ogone zelf niet echt een PSP is. Zij verzorgen de verbinding tussen jouw site en jouw aquirer, dus bijvoorbeeld de credit card maatschappij of bank met iDeal bij wie jij zelf een contract hebt lopen. Multisafepay heeft -voor de goedkope pakketten- een contract via welke hun klanten de betalingen laten lopen. Multisafepay en Buckaroo ontvangen eerst het geld waarna ze het naar jouw door storten. Via Ogone gaat het geld direct naar jouw rekening zonder tussenkomst van een derde partij.

Re: PSP voor meerdere webshop's

7
Maar als ik het goed begrepen heb, betaal je bij oGone zowel aan hen als aan de aquirer.
Dubbele kosten dus.

Overigens wist CardGatePlus mij te vertellen dat afhankelijk van welke aquirer er gekozen werd ik mogelijk moest aantonen dat ik het recht heb om mijn producten (DVD's) te verkopen. Of ik moest de gegevens van mijn leverancier aan de aquirer overleggen. Dit zou zijn om de consument meer vertrouwen te geven, zodat de consument kan zien (hoe kan dit nou, ik verstrek het aan de aquirer) dat ik legaal verkoop, en niet bijv. kopieen van DVD's.

Vond dat zo'n vaag verhaal...

Re: PSP voor meerdere webshop's

8
Ja, Ogone is wel heel duur in dat opzicht omdat je ook nog eens met je aquirer moet onderhandelen voor een scherp tarief. Maar het is dan ook wel de Mercedes (of BMW, zo u wilt) onder de betaalplatformen. Jij hebt je geld het snelst daadwerkelijk op je rekening staan en de verbinding is zo veilig als het maar kan.

Dat verhaal van het aantonen van wat je verkoopt aan je aquirer heb ik nog nooit gehoord trouwens.. Vaag verhaal.

Re: PSP voor meerdere webshop's

9
Denz schreef:Maar als ik het goed begrepen heb, betaal je bij oGone zowel aan hen als aan de aquirer.
Dubbele kosten dus.

Overigens wist CardGatePlus mij te vertellen dat afhankelijk van welke aquirer er gekozen werd ik mogelijk moest aantonen dat ik het recht heb om mijn producten (DVD's) te verkopen. Of ik moest de gegevens van mijn leverancier aan de aquirer overleggen. Dit zou zijn om de consument meer vertrouwen te geven, zodat de consument kan zien (hoe kan dit nou, ik verstrek het aan de aquirer) dat ik legaal verkoop, en niet bijv. kopieen van DVD's.

Vond dat zo'n vaag verhaal...
Dat zijn eisen van de aquirer kan card gate plus niets aan doen... vooral Visa is erg op die tour op het moment.
I came, I saw.... I got Zenned.
http://www.getzenned.nl

Re: PSP voor meerdere webshop's

10
@eentje Ik begreep van CardGatePlus ook dat dit mogelijk gevraagd zou kunnen worden, en dat dit met mijn producten (DVD's) te maken zou hebben.

Voor mij was dit wel een reden om niet met CardGatePlus in zee te gaan (ondanks dat zij hier blijkbaar niets aan kunnen doen). Vind het vrij arrogant van de creditcard meneer. Straks wil die ook weten/bepalen hoe ik mijn dvd'tjes verpak en wie de verzending doet.

Je komt zo wat tegen in je zoektocht naar jouw ideale PSP *grin*

Re: PSP voor meerdere webshop's

14
Dacht dat je het nooit zou vragen *grin*.

De punten die voor mij de doorslag gaven om voor MSP te kiezen:
- Zonder extra kosten meerdere webshops (urls) koppelen aan 1 abonnenment/account.
- Daarmee dus m'n transactie kosten & transacties kunnen verdelen
- Voor al deze webshop's een template aan kunnen maken, zodat e.e.a. voor de klant vertrouwd is
- Voor al deze webshop's een persoonlijke omschrijving aan de betaling kunnen toevoegen, zoals "uw bestelling bij webshop.nl", wat weer vertrouwen bij de klant wekt.

Daarnaast, zeker niet minder belangrijk:
- Acceptatie van belgische betaalvormen als Mister Cash.
- Voorzover ik alles heb kunnen achterhalen, marktconforme tarieven.
- 40% Korting op de aansluitkosten via internetkassa.nu *grin* (blijf hollander)
- De wijze waarop MSP acteert in social media, vragen beantwoorden e.d.
- Het algemene gevoel wat ik inmiddels bij MSP heb verkregen, maar da's persoonlijk.

Re: PSP voor meerdere webshop's

16
Misschien wordt ik als wat grotere klant speciaal behandeld maar mijn contract loopt tot september en wordt dan na overleg verlengd. Het is overigens wel goed om zulke dingen altijd goed uit te zoeken voordat je je handtekening plaatst.