Re: Hulp bij maken van website zoals Airbnb en thuisafgehaal

3
GoedeShampoo schreef:sure; heb je nog ergens een paar miljoen euro liggen?
Kom op zeg, dat zijn toch geen antwoorden waar iemand iets mee kan?

Ja natuurlijk kun je een dergelijke website (laten) maken.
En dat hoeft nog niet eens zoveel te kosten als hierboven gesteld.

Stuur me een pm en dan kunnen we eerst overleggen.

Groetjes,
Sharon
Shasha Design
Parkstraat 83
2514 JG Den Haag

Shasha Design is onderdeel van Shasha's Home
T 070-3538169
I http://www.shashashome.com

Re: Hulp bij maken van website zoals Airbnb en thuisafgehaal

4
shasha-design schreef:
GoedeShampoo schreef:sure; heb je nog ergens een paar miljoen euro liggen?
Kom op zeg, dat zijn toch geen antwoorden waar iemand iets mee kan?

Ja natuurlijk kun je een dergelijke website (laten) maken.
En dat hoeft nog niet eens zoveel te kosten als hierboven gesteld.

Stuur me een pm en dan kunnen we eerst overleggen.

Groetjes,
Sharon
Uit mijn antwoord kun je opmaken dat naar mijn mening dit niet zo 1,2,3 te doen is. Dergelijke sites hebben een gigantisch budget met meerdere investeerders.

Jouw vraag zou ook wat uitgebreider en specifieker moeten zijn als je een gericht antwoord wil.
Airbnb bestaat uit miljoenen leden, wereldwijd, met juridische dekking, geschillenverzekering, identiteit verificatie, automatische controlesystemen, foto verificiatie en noem het maar op.

Waar ben je naar op zoek; of wat is je plan?
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Hulp bij maken van website zoals Airbnb en thuisafgehaal

5
GoedeShampoo schreef: Uit mijn antwoord kun je opmaken dat naar mijn mening dit niet zo 1,2,3 te doen is.
Het verschil tussen een miljoenen kostend project en 'niet zo 1, 2 3 te doen' is wel erg groot 8)

Naar mijn mening is dit wel degelijk te doen, afhankelijk van welke functionaliteiten gewenst zijn. Het verschil tussen thuisafgehaald en airbnb is, alleen al wat betreft functionaliteiten zo enorm groot...

Het lijkt mij de juiste weg om de vraagsteller goed te informeren over de mogelijk- en onmogelijkheden binnen een bepaald budget. Niet vanuit de techniek gedacht (want technisch gezien kan 'alles') maar vanuit de achterliggende gedachte van de vraag.
GoedeShampoo schreef: Dergelijke sites hebben een gigantisch budget met meerdere investeerders.
En ja, grote partijen hebben inderdaad een groot budget voor marketing, legal, backoffice etc.
Shasha Design
Parkstraat 83
2514 JG Den Haag

Shasha Design is onderdeel van Shasha's Home
T 070-3538169
I http://www.shashashome.com

Re: Hulp bij maken van website zoals Airbnb en thuisafgehaal

6
GoedeShampoo schreef: Waar ben je naar op zoek; of wat is je plan?
En wat is je budget???

@Sasha
Wat is jouw prijsindicatie voor een dergelijk project?

Wat dat betreft is eerste opmerking van GoedeShampoo een schot in de goede richting. Iemand die specifiek vraagt om 'hulp' heeft meestal een beperkt (of geen) budget voor een dergelijk project.

Voor een reële prijs zal TS ook meer informatie en wensen op moeten geven! :wink:

Re: Hulp bij maken van website zoals Airbnb en thuisafgehaal

7
Mick schreef: @Sasha
Wat is jouw prijsindicatie voor een dergelijk project?

Wat dat betreft is eerste opmerking van GoedeShampoo een schot in de goede richting. Iemand die specifiek vraagt om 'hulp' heeft meestal een beperkt (of geen) budget voor een dergelijk project.

Voor een reële prijs zal TS ook meer informatie en wensen op moeten geven! :wink:
@Mick
We kunnen wel een offerte voor je maken :wink:

Allemaal op dezelfde golflengte:
shasha-design schreef: Het lijkt mij de juiste weg om de vraagsteller goed te informeren over de mogelijk- en onmogelijkheden binnen een bepaald budget. Niet vanuit de techniek gedacht (want technisch gezien kan 'alles') maar vanuit de achterliggende gedachte van de vraag.
Shasha Design
Parkstraat 83
2514 JG Den Haag

Shasha Design is onderdeel van Shasha's Home
T 070-3538169
I http://www.shashashome.com

Re: Hulp bij maken van website zoals Airbnb en thuisafgehaal

10
Ward schreef:Als we vragen om hulp gaan beantwoorden met "vraag een offerte bij mij aan", is dit forum ten dode opgeschreven. :x

Offertes aanvragen bij webbureaus kan de topic starter zelf ook.
Ik begrijp de commotie eigenlijk niet zo goed. Als ik de berichten lees zie ik toch echt nergens "vraag een offerte bij mij aan" staan.

Maar ach, TS heeft niet meer gereageerd dus zal het signaal wel duidelijk zijn...
Shasha Design
Parkstraat 83
2514 JG Den Haag

Shasha Design is onderdeel van Shasha's Home
T 070-3538169
I http://www.shashashome.com

Re: Hulp bij maken van website zoals Airbnb en thuisafgehaal

12
Mensen verwarren een stuk code met een bedrijf.

zoals al is aangegeven kost het opzetten van een bedrijf waarmee je enigsinds de concurrentie kan aangaan simpelweg millioenen.

dat staat geheel los van de software. Tuurlijk er staan veel software ontwikkelaars meteen te springen om het wel ff te maken voor een klein prijsje. Simpel zo gedaan. Scriptjes van internet plukken beetje aanpassen. Dan krijg je wel wat je vraagd alleen je vraag klopt niet. Achter dergelijke bedrijven staan complete software bedrijven met 10 tallen medewerkers.

maar goeb waarschijnlijk heb je dit idee al weer laten varen. Ik hoop alleen niet dat je morgen komt met de vraag om de niewe Ibood te worden. Kansloos. Maar goed ook dan staan de eenmansbedrijfjes software klaar om voor een klein prijsje dit voos je te maken. Dat jij uiteindelijk je investering er niet uitkrijgt is niet hun probleem
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Hulp bij maken van website zoals Airbnb en thuisafgehaal

14
Ward schreef:Volgens mij is de vraag in een opwelling gesteld en nauwelijks serieus te nemen. Iemand die serieus van plan is een Airbnb of Thuisafgehaald op te zetten doet dat niet af met één zinnetje.
sanie123 schreef:Tips zijn welkom.
Tips? Nou vooruit, ééntje dan van Boris VvZ: ga een cursus PHP volgen.
Eens Ward, goede tips van Boris. Lijkt me inderdaad een snel idee wat best wat geld kan gaan kosten. Er zijn tegenwoordig ook wordpress plugins en thema's die al dicht in de buurt komen!
Blank Bean - Digital Agency
Fixie fiets kopen? Meer dan 100 fixie fietsen! TheFixedGearShop.com

Re: Hulp bij maken van website zoals Airbnb en thuisafgehaal

15
Een dergelijke site als AirBnB opzetten, inclusief door en door getest design. Meertalig. Gigantische database structuur inclusief beveiliging van de gegevens. Volledig geautomatiseerde betalingen. Mail verkeer. Zoekfuncties.

Ga er maar van uit dat een soortgelijke site jou op z'n minst 20.000 euro gaat kosten. Voor minder dan dat zal je werken met prutsers die zichzelf niet serieus nemen. Daarnaast is het ook wel handig om direct bezoek (exposure) te hebben voor jouw site. Een investering van 20.000+ die zichzelf niet terug verdient is een slechte.

Al met al is dit niet iets wat je eventjes 'in elkaar flanst'.
Elke maandag een artikel voor jouw webshop: Waarom jij User Experience niet over het hoofd mag zien

Re: Hulp bij maken van website zoals Airbnb en thuisafgehaal

16
OriDrory schreef:Een dergelijke site als AirBnB opzetten, inclusief door en door getest design. Meertalig. Gigantische database structuur inclusief beveiliging van de gegevens. Volledig geautomatiseerde betalingen. Mail verkeer. Zoekfuncties.

Ga er maar van uit dat een soortgelijke site jou op z'n minst 20.000 euro gaat kosten. Voor minder dan dat zal je werken met prutsers die zichzelf niet serieus nemen. Daarnaast is het ook wel handig om direct bezoek (exposure) te hebben voor jouw site. Een investering van 20.000+ die zichzelf niet terug verdient is een slechte.

Al met al is dit niet iets wat je eventjes 'in elkaar flanst'.
Dat vind ik nog erg laag geschat. Ben je bekend met de Airbnb site?
Ze hebben een paar erg leuke tools erin zitten die op zichzelf misschien al 20.000 kosten.
En daarbij rekening houden dat het gaat om persoonsgegevens, paspoort informatie, creditcard gegevens en allerlei dingen die hackers heel graag buit maken moet je ontzettend veel werk steken in beveiliging + een budget om dit up to date te houden.
Denk dat airbnb hier mensen full-time voor in dienst heeft.

Re: Hulp bij maken van website zoals Airbnb en thuisafgehaal

17
bertje schreef:
OriDrory schreef:Een dergelijke site als AirBnB opzetten, inclusief door en door getest design. Meertalig. Gigantische database structuur inclusief beveiliging van de gegevens. Volledig geautomatiseerde betalingen. Mail verkeer. Zoekfuncties.

Ga er maar van uit dat een soortgelijke site jou op z'n minst 20.000 euro gaat kosten. Voor minder dan dat zal je werken met prutsers die zichzelf niet serieus nemen. Daarnaast is het ook wel handig om direct bezoek (exposure) te hebben voor jouw site. Een investering van 20.000+ die zichzelf niet terug verdient is een slechte.

Al met al is dit niet iets wat je eventjes 'in elkaar flanst'.
Dat vind ik nog erg laag geschat. Ben je bekend met de Airbnb site?
Ze hebben een paar erg leuke tools erin zitten die op zichzelf misschien al 20.000 kosten.
En daarbij rekening houden dat het gaat om persoonsgegevens, paspoort informatie, creditcard gegevens en allerlei dingen die hackers heel graag buit maken moet je ontzettend veel werk steken in beveiliging + een budget om dit up to date te houden.
Denk dat airbnb hier mensen full-time voor in dienst heeft.
Ik ben blij dat jij ook begrijpt welke kosten er gemoeid zijn bij het maken van een gigantisch op maat gemaakt internet platform. Wellicht heb je gelijk, en is mijn schatting van 20k nog veel te laag.

Ik denk dat airb&B al met al veel meer dan dat kwijt is. Maar het kan wel voor minder gebouwd worden. (niet onderhouden, dat is iets anders)
Elke maandag een artikel voor jouw webshop: Waarom jij User Experience niet over het hoofd mag zien

Re: Hulp bij maken van website zoals Airbnb en thuisafgehaal

18
Ward schreef:Volgens mij is de vraag in een opwelling gesteld en nauwelijks serieus te nemen.
Dat denk ik nog steeds. De TS heeft op 30 september 2014 dit ene bericht geplaatst en is na 4 november 2014 niet meer online geweest.
troll (plural trolls)
(colloquial) A person who provokes others (chiefly on the Internet) for their own personal amusement or to cause disruption. [from late 20th c.]

Re: Hulp bij maken van website zoals Airbnb en thuisafgehaal

19
Ward schreef:
troll (plural trolls)
(colloquial) A person who provokes others (chiefly on the Internet) for their own personal amusement or to cause disruption. [from late 20th c.]
Niet meteen van het slechte uitgaan! :roll:
Ik denk eerder een overenthousiaste puber die graag een website wil bouwen om zijn/haar zakgeld te verhogen! :wink: