Beste domeinnaam om beter te scoren in Google

1
Voor een klant ben ik bezig met het kiezen van een goede domeinnaam welke daardoor goed scoort in Google NL. Voor het voorbeeld gaat het hier om poppen van hout. Zoekwoord is dus poppen (die vaak van hout zijn)
Welke scoort het beste in Google NL:
  • 1. houtenpoppen.com
    2. houtenpoppenbouwen.nl
    3. poppenbouwen.nl
Ik denk dat 2 en 3 beter scoren dan 1 want dat zijn NL domeinen itt com-domein
Is 2 dan beter dan 3 omdat poppen vooraan staan of is 2 handiger omdat locatie (begin) niet uitmaakt maar je scoort nog eens extra op houten poppen zoekwoorden

Ben erg benieuwd hoe jullie daar over denken!
PDM internetdiensten voor bouwen en onderhouden van webwinkels & websites.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Beste domeinnaam om beter te scoren in Google

5
qwyrp schreef:Voor het voorbeeld gaat het hier om poppen van hout. Zoekwoord is dus poppen (die vaak van hout zijn)
Zoals je kunt lezen zijn het niet mijn echte woorden maar gaat het hier om het voorbeeld. het gaat me ook niet op welke semantisch het beste is maar gewoon om het principe: welke van de 3 beoordeeld Google het hoogst.

Klopt mijn theorie dan dat dat houtenpoppenbouwen beter scoort vanwege het toegevoegde combi houten + poppen _ bouwen of zal Google poppenbouwen hoger aanslaan om dat poppen vooraan staat?
PDM internetdiensten voor bouwen en onderhouden van webwinkels & websites.

Re: Beste domeinnaam om beter te scoren in Google

6
qwyrp schreef:Voor het voorbeeld gaat het hier om poppen van hout. Zoekwoord is dus poppen (die vaak van hout zijn)!
Zoals TS al aan gaf zijn de houten poppen een fictief/vergelijkbaar voorbeeld! :wink:

Als het bouwen niet de nadruk heeft zou ik deze weglaten. NL extensie heeft zeker meerwaarde voor de Nederlandse markt!

Re: Beste domeinnaam om beter te scoren in Google

8
Als de topic starter zijn eigen voorbeeld al niet semantisch op orde heeft, wie garandeert dan dat het werkelijke praktijkgeval wel op orde is? :wink:

Maar even concreet. Ik zou primair kiezen voor:

bijvoeglijk naamwoord + zelfstandig naamwoord

Dus houtenpoppen.ext met houten-poppen.ext erbij om concurrentie te voorkomen plus houtepoppen.ext als typodomein.

Of een werkwoord daaraan nog wat toevoegt, hangt ervan af wat je gewoonlijk doet met het product:

bijvoeglijk naamwoord + zelfstandig naamwoord + werkwoord

Er is daar een wezenlijk verschil: verkoop je houten poppen of verkoop je spullen om houten poppen te maken/bouwen?

Domeinextensie .ext verder liefst altijd lokaal houden: .nl voor Nederland, .be voor België, enzovoort.
StoreCore.io