MyParcel drama

1
Hallo allemaal,

Ik kom er niet meer uit mijn koerier. Ik heb lange tijd gebruik gemaakt van dhlforyou maar na continue gezeik was ik er klaar mee en ben ik over gestapt naar MyParcel (verzend via PostNL).
Er ging een wereld voor me open. Handige website, zeer behulpzame medewerkers, alleen maar lof.

Totdat het misging. Ik maak houten meubelen en een pakket kwam beschadigd aan bij mijn klant. MyParcel heeft niet echt een optie om schades te melden dus dan maar een directe mail. Maar helaas, ineens was MyParcel niet meer zo behulpzaam. Je krijgt gewoon geen reactie of na veel zeuren. Mijn pakket was verzekerd voor 50 euro en MyParcel wilde een inkoop- en verkoopfactuur. Aangezien ik de producten zelf maak heb ik geen inkoopfactuur. Dus stuurde ik de verkoopfactuur. Weer een tijd geen reacties weer zeuren. Krijg ik ineens te horen dat ik maar een deel van de 50 euro vergoed krijg omdat ik geen inkoopfactuur heb. Dit staat nergens op de website en het is mij ook nooit verteld. Als ik ze vraag waar dat vermeld staat, je raadt het al, geen reactie.

Klacht ingediend maar helaas wederom geen reactie.

Totdat er weer een pakket beschadigd aankwam. Deze keer verzekerd voor 250 euro.
Ik had dit pakket extra goed ingepakt. Ik had er zelfs een speciale houten constructie voor gemaakt. En nog lukt het ze om het pakket beschadigd af te leveren.

Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Ik wil mijn klant een passende oplossing bieden. Waarom doet MyParcel dat niet voor mij. Ik voel me machteloos. Dit kost me alleen maar geld en MyParcel neemt geen verantwoordelijkheid.

Ik vroeg me af of er mensen zijn met soortgelijke ervaringen. Of dat er mensen zijn die mij kunnen adviseren hoe om te gaan met MyParcel. Hoe kan ik ze dwingen mij te helpen.

Alvast bedankt voor de reacties.

Gr,
Robert

Re: MyParcel drama

2
Dit is bekend, bij elke vervoerder is dat zo. Je moet altijd kunnen aantonen wat het object jou gekost heb. Verkoopwaarde boeit niet. Ze willen je immers schadeloos stellen en niet helpen meer te verdienen. Anders zou jij er belang bij hebben, dat het stuk aankomt. Dat werkt misbruik in de hand.

Als jij immers je verkoopwaarde vergoed krijgt, is het fijn als iets stuk aankomt. Dan heb je namelijk je inkomsten verdubbelt.

Zo raar is dit mijns inziens dus niet. Als je dus een product hebt, waarbij het aantonen van de kostprijs moeilijk tot niet mogelijk is. Kun je het beter niet verzekerd verzenden. Je kunt dan immers er van op aan, dat je weinig tot niets vergoed krijgt. Ik denk zelfs, dat MyParcel al coulance met je getoond heeft door überhaupt iets te vergoeden. Ik denk dat zij bij PostNL namelijk volledig bot vangen.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!

Re: MyParcel drama

3
Ook slechte ervaring met MyParcel zodra ik contact opneem en een claim indien voor het '€50,- garantiebedrag'.
Na het opsturen van een inkoop- verkoopfactuur blijft het stil bij MyParcel.

Dit ging overigens enkele maanden geleden beter. Wellicht hebben ze andere prioriteiten gesteld of zitten ze in zwaar weer.

Re: MyParcel drama

4
Ik heb op dit punt alleen goede ervaringen met MyParcel: professionele reactie en een credit van inkoopwaarde en verzendkosten op de maandelijkse MyParcel factuur. Verzekeringen zijn er inderdaad om de echte, aangetoonde schade te vergoeden, niet de verkoopwaarde inclusief winst, dat is een normale verzekeringspraktijk. Zelf vervaardigde producten kun je toch calculeren op basis van materiaalgebruik en gewerkte uren?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: MyParcel drama

5
Ik heb zelf nog geen negatieve ervaring opgedaan met Myparcel.

Echter, omdat ik zelf ook ten dele de producten vervaardig, had ik met Myparcel afgesproken dat wanneer producten (die verzekerd verzonden moeten worden) ik als verzekeringswaarde de retailprijs aan dien te houden, dus de inkoopsprijs die retailers ook krijgen.

Heb je vooraf, toen je je inschreef bij MyParcel duidelijk aangegeven wat je gaat versturen en dat het selfmade producten zijn?
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.

Re: MyParcel drama

6
Neem een aparte transportverzekering en niet via de vervoerder.
Kosten van een transportverzekering vallen reuze mee.

Re: MyParcel drama

7
Oke, een inkoopfactuur is misschien niet zo raar. Maar vermeld dat dan in de algemene voorwaarden.

Maar wat wel raar is, is dat zodra het misgaat het stil blijft. Dat moeten wij eens proberen bij onze klanten. Dan is het snel afgelopen met onze webwinkel. Waarom kunnen bedrijven zoals postnl, myparcel, dhl dar dan wel? Ik voel me zo machteloos.

Het ergste vind ik dat het pakket naar myparcel retour moet. Ik weet niet eens of ik het ooit nog terugkrijg. Ik ben er echt wel klaar mee. Tenzij er nog alternatieven zijn. Zijn er mensen die goede ervaringen hebben met andere koeriers? En waar kan ik een goede en betaalbare transportverzekering afsluiten.

Gr
Robert

Re: MyParcel drama

8
robinlifestyle schreef:Het ergste vind ik dat het pakket naar myparcel retour moet.
Dat is niet correct. Je kan ook instellen dat het pakket naar jou retour gaat.
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.

Re: MyParcel drama

11
tot op heden heb ik goede ervaringen met myparcel. Goed tarief, goede koppeling met webwinkels. Het heeft ons alleen maar tijd winst opgeleverd (en minder verzendkosten).

Gelukkig nog nooit klachten gehad over beschadigde pakketten. Misschien kun je de schade ook bij Post-nl verhalen aangezien het pakket door hen is verwerkt. myparcel is slechts de tussen partij. Ik weet niet hoe en of pakketten standaard bij PostNL zijn verzekerd?

En anders Myparcel bellen werkt beter dan e-mailen.

Re: MyParcel drama

12
robinlifestyle schreef:Waar en wanneer stel ik dat dan in. En heb ik dan nog wel recht op een vergoeding?
bij instellingen------> retouren kun je instellen waar het pakket heen moet worden gestuurd.
Ik heb nu ongeveer 17.000 pakketten met serviezen via MyParcel verstuurd maar nog nooit problemen gehad.
Ze zijn zeer coulant en reageren uiterst snel.
Dat is tenminste mijn ervaring.

Re: MyParcel drama

13
Helaas kan ik niet rechtstreeks contact opnemen met PostNL. Ik heb dat geprobeerd maar ze verwijzen me naar MyParcel. PostNL heeft tenminste nog een formulier voor schademeldingen. Niet dat die erop reageren want na een week had ik nog geen reactie van PostNL.

Ik snap ook niet hoe mijn pakketten zo beschadigd kunnen zijn. Je zou haast denken dat het moedwillig gebeurt. Ik had een sloophouten krat gemaakt met zwenkwieltjes. Goed verpakt en de krat kwam volledig vernield aan bij de klant. Geen enkele plank zat meer vast. Alsof er een vrachtwagen overheen was gereden. Nu dus weer problemen met een houten tafeltje en twee stoelen. Deze keer wilde ik schade natuurlijk voorkomen en heb ik het pakket extra verstevigd. Zelfs een speciale houten constructie gemaakt die voorkwam dat de tafelpootjes naar binnen gedrukt kon worden. Maar bij de tafel zijn nu de plankjes van het blad er gewoon uitgerukt. Misschien zijn ze bij de lokale Plus supermarkt niet blij met mijn pakketten en worden ze daar al vernield. Wie zal het weten.

Beide schades moeten met grof geweld zijn ontstaan. Mijn producten zijn stevig en kunnen een stootje hebben.

Ik ben pas net begonnen met mijn bedrijfje. Het gaat redelijk goed maar dit verpest het voor mij.

Als MyParcel nou nog zou meewerken dan had ik er natuurlijk minder problemen mee. Maar nu durf ik gewoon niks meer te versturen en dat kan toch niet de bedoeling zijn.

Ik ga maandag maar even bellen want mailen lukt niet. Ik heb nog een normale baan dus laat dit soort dingen aan mijn vrouw over. Maar zij laat zich iets te makkelijk afschepen.

Re: MyParcel drama

14
serviesonline schreef:
robinlifestyle schreef:Waar en wanneer stel ik dat dan in. En heb ik dan nog wel recht op een vergoeding?
bij instellingen------> retouren kun je instellen waar het pakket heen moet worden gestuurd.
Ik heb nu ongeveer 17.000 pakketten met serviezen via MyParcel verstuurd maar nog nooit problemen gehad.
Ze zijn zeer coulant en reageren uiterst snel.
Dat is tenminste mijn ervaring.
Het retouradres is gelijk aan mijn adres. Daar gaat het niet om. Dat is voor als een klant zijn product wil terugsturen. Maar zodra je gebruik wilt maken van je verzekering wil MyParcel het pakket hebben.

Re: MyParcel drama

15
robinlifestyle schreef:met een houten tafeltje en twee stoelen.
Dit zijn volgens mij echt producten die je door een ander soort vervoerder moet laten vervoeren (lees: niet via de normale post). Volgens mij is er op dit forum nog een ander actief met dit soort producten, wellicht kan hij tips geven.

Re: MyParcel drama

16
Hier niets dan goed over myparcel. Ik verstuur duizenden pakketten per jaar en dan raakt er wel eens eentje zoek. Myparcel heeft dan altijd binnen enkele uren een correcte oplossing. Een maal hebben ze zelfs een luie bezorger in Belgie rechtstreeks weten te benaderen om hem rechtsomkeer te laten maken richting mijn klant.

Re: MyParcel drama

17
robinlifestyle schreef:Oke, een inkoopfactuur is misschien niet zo raar. Maar vermeld dat dan in de algemene voorwaarden.

Maar wat wel raar is, is dat zodra het misgaat het stil blijft. Dat moeten wij eens proberen bij onze klanten. Dan is het snel afgelopen met onze webwinkel. Waarom kunnen bedrijven zoals postnl, myparcel, dhl dar dan wel? Ik voel me zo machteloos.

Het ergste vind ik dat het pakket naar myparcel retour moet. Ik weet niet eens of ik het ooit nog terugkrijg. Ik ben er echt wel klaar mee. Tenzij er nog alternatieven zijn. Zijn er mensen die goede ervaringen hebben met andere koeriers? En waar kan ik een goede en betaalbare transportverzekering afsluiten.

Gr
Robert
Daarnaast MyParcel is een tussenbedrijf (tussenpersoon) en is GEEN KOERIER! Misschien handig om te weten het verschil is.

Re: MyParcel drama

18
Alleen maar lof voor Myparcel! Reageren juist altijd snel op mijn berichten. Als PostNL het weer eens verbrast heeft lossen ze het netjes op! Verder prima site, fijne koppeling (Prestashop) en veel mogelijkheden.

Re: MyParcel drama

19
Waren beide pakketten voor dezelfde klant op het zelfde afhaalpunt? Misschien dat er anders daar iets mis gaat? is met de manager daar bellen?
Maar zoals hierboven al gezegd zijn meubels niet echt geschikt voor het versturen via Post-NL.

Uiteraard blijft het voor jouw als starter super vervelend als je meteen 2 keer pech hebt met een zending.

Re: MyParcel drama

20
BertB schreef:Ik heb op dit punt alleen goede ervaringen met MyParcel: professionele reactie en een credit van inkoopwaarde en verzendkosten op de maandelijkse MyParcel factuur. Verzekeringen zijn er inderdaad om de echte, aangetoonde schade te vergoeden, niet de verkoopwaarde inclusief winst, dat is een normale verzekeringspraktijk. Zelf vervaardigde producten kun je toch calculeren op basis van materiaalgebruik en gewerkte uren?
Goede tip om afspraken te maken met MyParcel over hoe de inkoopwaarde/productiekosten te bepalen. Bij mij is de inkoopwaarde vaak ook niet aan te tonen met een factuur, maar met PostNL heb ik hier indertijd wel afspraken over kunnen maken. Sinds ik via MyParcel verstuur ben ik nooit meer iets kwijt geraakt, dus op dat gebied geen ervaringen.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer

Re: MyParcel drama

21
Zorg er voor dat je duidelijke richtlijnen met MyParcel afspreekt. Dit lijkt me een goede optie voor jouw manier van verzenden en handelen.

Het pakket komt altijd naar jouw terug wanneer het via MyParcel retour komt. Dit doet MyParcel waarschijnlijk om er voor te zorgen dat het pakket echt goed terug komt, en niet via een omweg of boze klant naar jouw word gezonden.

Ik heb zelf nooit problemen gehad met MyParcel, aangezien zij mij altijd snel te woord stonden. Wat ik begreep van hun is dat zij ontzettend snel groeien en in een periode zitten van manskrachten tekort. Lijkt me geen excuus richting je klant, maar wel een lastig punt.

Wellicht is een exclusieve vervoerder meer iets voor jouw, welke pakketten zelf verzend richting de klant inplaats via PostNL, Fedex of DHL? Ervaring luidt dat deze vervoerders niet veel zorg aan je pakket meer geven, en gewoon zo snel mogelijk zo veel mogelijk pakketten willen verzenden.
Blank Bean - Digital Agency
Fixie fiets kopen? Meer dan 100 fixie fietsen! TheFixedGearShop.com

Re: MyParcel drama

22
Tja bij mij gaat er al een belletje rinkelen als je iets gaat verzenden met wieltjes eronder. Die is dus van link naar rechts en van voor naar achter door de wagen heen geknald. Bijna hetzelfde effect als er een vrachtwagen overheen is gereden.

Ik het nu een 1000 tal pakketten verzonden via MyParcel. En eigenlijk geen klachten. En als er een klacht was belde ik altijd even. Zij gaan er direct voor je achteraan en bellen je altijd terug. Ik kan me dan ook bijna niet voorstellen dat ze zo'n service leveren.

De laatste 3 weken hebben ik wat mindere kwaliteit dozen aangeschaft. Die kosten de helft van postdozen en ook dit gaat prima. Nog geen 1 schade melding.

Zelf ben ik ook werkzaam in transport. Ik laad ook wel eens dingen op dat ik denk, dit is vragen om schade. Als ik de klant hierop aanspreekt zijn ze helemaal verontwaardigd. De meest denken dat ik met de zending direct naar het adres rijd waar het gelost gaat worden. Maar realiseer je dat het soms wel 5 keer overgeladen wordt. En daar knapt het niet van op.

PostNL is prima zolang jou doosje mooi stevig en vierkant is en voldoet aan de standaard maten en niet te zwaar is. Kan me voorstellen dat er met een doos van 20KG minder goed word omgegaan als een doosje van 500 gram.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl

Re: MyParcel drama

23
Heb zelf ook duizenden pakketten verzonden via MyParcel en je ontkomt er niet aan dat er af en toe 1 zoek raakt helemaal als je naar het buitenland stuurt. Afhandeling is tot nu toe prima geweest, ze kijken zelfs niet eens naar onderverzekering, dus ook al heb ik een betere aanbieding van de DHL gehad, ik blijf graag nog iets meer betalen.

Re: MyParcel drama

24
bbob schreef:Neem een aparte transportverzekering en niet via de vervoerder.
Kosten van een transportverzekering vallen reuze mee.

Heb jij een aanbeveling qua partij die hierin kan voorzien ?

Re: MyParcel drama

26
Momenteel een schadegevalletje aan de hand bij een zending naar Belgïë (volgens klant heeft koerier zelf getekend en pakje voor de deur achtergelaten, pakje verdwenen). Aangezien ik in verzamelobjecten handel die vaak 2e hands zijn ingekocht van particulieren kan ik geen inkoopfactuur overleggen. Het is de eerste keer dat ik een dergelijk geval heb sinds ik met MyParcel verstuur (ruim een jaar), dus ik was benieuwd naar de vergoeding die ik mag verwachten. Die valt me niet tegen.

"De inhoud van je zending is altijd verzekerd tegen de inkoopwaarde, indien je geen inkoopfactuur hebt dan wordt 60% van de verkoopwaarde vergoed. Dit is een voorwaarde van de verzekering."

Nu nog even de afhandeling afwachten natuurlijk. Wordt vervolgd.
http://www.cardexchange.com - Magic the Gathering en meer

Re: MyParcel drama

28
ben ook tevreden maar heb toch het idee dat ze de drukte niet helemaal aan kunnen.
Heb gevraagd om een doosje zegels.
Ze hebben wel een pakketzegel aangemaakt op mijn kosten maar ze hebben het doosje zegels nooit verstuurd.
Kleine foutjes maar wel vervelend.

Re: MyParcel drama

30
MyParcel hebben wij ook gehad en hebben ook bij ons altijd hun best gedaan om even lekker dwars te zitten als het om zendingen gaat die mis gaan.
Dit soort partijen zouden de tussenpersoon / buffer moeten zijn tussen jou (ons) als klant en de grote vervoersbedrijven die hier en daar een steekje laten vallen.

Er gaat ook veel goed natuurlijk, maar als het dan fout gaat is het het simpel. Het pakketje is kapot of zoek dus VERGOEDEN !!

GEEN TIP !! Ook http://www.Postcollect.nl (deze doen het nog veel slechter)

Op dit moment hebben wij een overeenkomst met VINOLOGIX. Deze relatie loopt nu al meer dan een jaar en zijn volledig probleemloos verlopen tot nu toe. Dat zegt denk ik al genoeg.