Re: Feedback gevraagd op nieuwe webwinkel in speelgoed

3
Persoonlijke mening en inschatting: ik denk dat speelgoed hoofdzakelijk interessant is als je met merk artikelen komt.En dan is het leuk als je wat scherp in de prijs bent, maar dat hoeft niet eens persee. Assortiment is belangrijker.

Als ik eerlijk moet zijn vind ik je assortiment te klein. Wat geen probleem hoeft te zijn als je net start en nog aan het uitbreiden bent natuurlijk (al denk ik dat het dan wel zonde is van je addwords budget. Maar ook dat is zuiver mijn subjectieve inschatting en kan volkomen naast de plank zijn.) Je hebt dus geen merk spul. Ik betwijfel of dit een interessante segment artikelen is omdat je dit soort speelgoedjes juist vaak in elke Kruidvat, Action en Dirk van den Broek ziet liggen, zeker in deze maanden. Hoewel die ook vaak staan te stunten met merken hoor, dus op zich wil dat ook niets zeggen.

Ergens denk ik dat het juist in deze maanden wel potentie kan hebben, is het niet nu dan mss volgend jaar als je wat langer bestaat voor de zoekmachines. Maar dan zou ik wel proberen het assortiment serieus uit te breiden.

En ik zou heel veel meer teksten bij je artikelen zetten. Dat zul je zeker merken in organische bezoekers op den duur.

Re: Feedback gevraagd op nieuwe webwinkel in speelgoed

4
Inschatting van een branchegenoot: je assortiment bestaat nog te veel uit merkloze artikelen (plus enkele no-name B-merken) met een lage prijs. Niet neerbuigend bedoeld, maar je verkoopt nu de dingetjes die je even meepikt bij Kruidvat, Zeeman of rommelwinkels met een mengelmoes van drogisterijartikelen, textiel plus wat speelgoed.

Wel knap dat je überhaupt zo veel speelgoed voor slechts € 1,50 of € 2,50 kunt aanbieden, maar stel jezelf de vraag of dit nu de artikelen zijn waarop het webwinkelende publiek in groten getale afkomt.

Speelgoed met een prijs tot circa € 15 verkopen wij zelden los. We verkopen het wel, maar dan in gecombineerde orders die worden samengesteld uit meerdere goedkopere artikelen. Vooral moeders zijn daarin meesters. Vaders kopen vaak één groot duur cadeau, moeders kopen vaker meerdere kleinere en goedkopere cadeautjes. Je huidige assortiment speelt nog niet goed in op dit koopgedrag. Duurder speelgoed voor vaders ontbreekt en moeders kunnen de koopjes niet goed combineren tot een complete order.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Feedback gevraagd op nieuwe webwinkel in speelgoed

6
Is deze winkel al 100 % actief? Ik zie geen algemene voorwaarden (pagina bestaat niet) en de andere gekoppelde shops zijn blanco. Alleen een email form. staat er standaard onder elke link.
Tevens is de winkel toe aan een update: Sinterklaas is nog in het land (quote: goedkope leverancier van de sint) :wink:
Zou misschien nog iets extra's kunnen toevoegen zoals bv. een wenslijstje.

Verder even geen feedback te geven.

In ieder geval succes met je winkel :D

Gr, Miran

Re: Feedback gevraagd op nieuwe webwinkel in speelgoed

8
forelvisser schreef:De algemene voorwaarde zijn er wel maar die krijg je pas te zien als je gaat betalen.
Goede algemene voorwaarden hebben betrekking op het gehele koopproces, niet alleen op de betaling. Het is daarom verstandig ze met een directe hyperlink toegankelijk te maken vanaf elke webpagina.
Kantonrechter schreef:Het gebruik van het internet is in het huidige tijdsgewricht inmiddels zodanig ingeburgerd, dat het op elektronische wijze beschikbaar stellen van algemene voorwaarden naar het oordeel van de kantonrechter gelijkwaardig geacht kan worden aan de feitelijke terhandstelling daarvan als genoemd in artikel 6:234 lid 1 sub BW. […] Nu door [gedaagde] geen feiten of omstandigheden zijn aangevoerd waaruit kan worden afgeleid dat het hem onmogelijk was om via het internet kennis te nemen van de door [eiseres] gehanteerde algemene voorwaarden, leidt het voorgaande ertoe dat zijn beroep op de vernietigbaarheid van de algemene voorwaarden geen effect kan sorteren.
StoreCore.io

Re: Feedback gevraagd op nieuwe webwinkel in speelgoed

10
forelvisser schreef:hoi Miran,

De algemene voorwaarde zijn er wel maar die krijg je pas te zien als je gaat betalen.

Voor mij zou dat een reden zijn om geen aankopen bij je te doen. Geeft mij het idee dat je wat te verbergen hebt. Kans ook dat klanten afhaken bij betaalproces. Bij kassa wil je (snel)afrekenen en niet nog eens nieuwe informatie te verteren krijgen. Voorwaarden nalezen of accepteren bij betaalproces is anders, dan ben je meestal al voorgelicht als de voorwaarden standaard zichtbaar zijn (of je moet ze nog niet gelezen hebben, maar dat is dan de keuze van de klant...)

Ik zou (als je voor deze optie blijft kiezen) een begeleidende tekst neerzetten over wanneer men dan wel de voorwaarden kan lezen. Nu bestaat die pagina niet en ga je gauw denken dat de shop niet af is of incompleet. Dat idee heb je idem dito met de mail forms bij de gekoppelde shops.

Re: Feedback gevraagd op nieuwe webwinkel in speelgoed

11
Het algemene advies van juristen is: maak de algemene voorwaarden met een directe hyperlink toegankelijk vanaf elke webpagina. ICT-jurist Arnoud Engelfriet beschrijft duidelijk wat de do's en dont's zijn:

http://www.iusmentis.com/contracten/alg ... orwaarden/

Let op de bijzondere vereiste die wordt genoemd: algemene voorwaarden moeten ook na het sluiten van de overeenkomst nog toegankelijk zijn, dus niet uitsluitend bij het bestellen of betalen.
StoreCore.io