Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Sportzone
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 oktober 2014
Locatie: Kollum
Contacteer:

beoordelen webshop goedkopezwembroeken.nl

23 oktober 2014

Goedendag,

Allereerst een compliment aan de leden hier, heb al veel informatie verzameld op dit forum, dit is nou echt een site waar je als beginnende webwinkelier iets aan hebt!

Deze week is mijn webshop http://www.goedkopezwembroeken.nl online gegaan.

Graag zou ik van u, forumleden, feedback ontvangen over mijn site. Waar kan ik verbeteren, waar zit ik goed en waar juist niet? Alle info is welkom!

Tips en tricks om ( naast gebruik van Adwords en Admarkt) tot meer bezoekers te komen ontvang ik natuurlijk ook graag. Ik ben er inmiddels achter dat affiliates vooralsnog veel te duur zijn. Of zijn er toch voordelige/ moet het ook zonder kunnen?

Mijn dank is bij voorbaat groot!

Vriendelijke groeten,

Jan Tanja
goedkopezwembroeken.nl
http://www.goedkopezwembroeken.nl : Zwemmen in het voordeel!
 
Sportzone
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 oktober 2014
Locatie: Kollum
Contacteer:

Re: beoordelen webshop goedkopezwembroeken.nl

24 oktober 2014

Nog 1 nagekomen vraag;

heeft het zin een gratis account te openen bij beslist.nl? ik zou normaalgesproken bovenaan in de zoekresultaten moeten komen met mijn zwembroeken als er op prijs zou worden gezocht, maar kom ik ook daadwerkelijk bovenaan met een gratis account?
http://www.goedkopezwembroeken.nl : Zwemmen in het voordeel!
 
Kmowebdiensten
Berichten: 133
Lid geworden op: 07 oktober 2013
Locatie: België
Contacteer:

Re: beoordelen webshop goedkopezwembroeken.nl

25 oktober 2014

Webwinkel oogt mooi, geen storende elementen. Alle producten goed te vinden.

Enige opmerking. De tekst van verzendkosten op een productpagina, is wat klein.
Maak dat eventueel wat groter. Zo kijkt er zeker niemand over.

Heb je een SSL verbinding? wel noodzakelijk bij online verkopen.
 
Gebruikersavatar
ikwilzitzakken
Berichten: 145
Lid geworden op: 01 februari 2014
Contacteer:

Re: beoordelen webshop goedkopezwembroeken.nl

25 oktober 2014

Je zou een blog kunnen starten om meer content te genereren. Wellicht stijgt je ranking in Google hierdoor. Content=king zegt men. Verder mis ik je USP, als ik in een webwinkel kom wil ik graag direct zien waarom ik daar moet bestellen.

Overigens wel een nette verzorgde shop! Veel succes

*Zie trouwens dat je op pagina 2 staat op "goedkope zwembroeken" dat is voor een shop die net open gaat heel netjes denk ik.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
DJdeRidder
Berichten: 65
Lid geworden op: 06 april 2013
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: beoordelen webshop goedkopezwembroeken.nl

25 oktober 2014

Ik zie dat je (net als ik) een Biedmeer webwinkel hebt. Om te beginnen zou ik elk product z.s.m. een SEO-alias geven.

Van de URL:
http://www.goedkopezwembroeken.nl/Webwi ... arine.html
maak je bijvoorbeeld:
http://www.goedkopezwembroeken.nl/zwemb ... arine.html

Ik weet niet of dat SEO-technische veel gevolgen heeft, want (correct me if I'm wrong) weinig mensen zullen direct op de zoekterm 'zwemboxer 777 redmarine' zoeken, maar het staat in ieder geval een stukje professioneler.

Laat je unique selling points beter naar voren komen. De productomschrijving is misschien niet de beste plaats om je klanten duidelijk te maken dat een product de volgende dag al bezorgd kan worden en dat verzending bij een order van €30 gratis is. Ik moet helemaal naar beneden scrollen om iDeal en banklogo's te zien, deze zien veel bezoekers als een teken van professionaliteit/vertrouwen en moeten dus meteen opvallen.

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van informatie achter verschillende tabjes (Omschrijving/Reviews). Mensen die te lui zijn om te klikken zien niet dat de redmarine 777 zwemboxer misschien wel tien 5-sterren reviews heeft gehad. Ik zou deze zelf onderaan de pagina plaatsen zodat iedereen ze ziet.

Het design van je webwinkel bevalt me verder wel. Lekker clean en niet te veel afleiding.

Wat ik zelf regelmatig doe is andere Biedmeer webwinkels in de gaten houden om te kijken of zij iets gebruiken waar ik geen weet van had of gewoon om inspiratie op te doen. Zelfs na anderhalf jaar kom ik nog dingen tegen dat ik denk "had ik daar maar eerder aan gedacht..".
 
Axeldekker
Berichten: 113
Lid geworden op: 04 oktober 2014
Contacteer:

Re: beoordelen webshop goedkopezwembroeken.nl

26 oktober 2014

Mooie tips al op je vraag, vooral het content punt is erg belangrijk, zorg dat je mooie content met goede keywords hebt zodat je word gezien op google. Content is inderdaad king.

Wat mij opviel, wellicht een paragraaf toevoegen aan de tekst op je homepage. Zorg ervoor dat een bezoeker niet afhaakt door het lastig lezen van teksten. Zorg dat tekst goed ingedeeld is met diverse enters en paragrafen.

Voor de rest leuke shop, mooie openingsactie!
 
NielsVos
Berichten: 74
Lid geworden op: 07 augustus 2014
Locatie: Bornerbroek
Contacteer:

Re: beoordelen webshop goedkopezwembroeken.nl

27 oktober 2014

Dag Jan en Tanja,

Content zoals hierboven al aan wordt gegeven is belangrijk. Kwalitatieve content is king.

Nu snap ik ook dat het vrij lastig is om meer dan 100 stukken unieke en kwalitatieve content toe te voegen aan zwembroeken.

Wat ik zou doen:

- De grote verkoopkanalen opzoeken. Waarom het wiel opnieuw uitvinden als er al zoveel grote verkoopkanalen zijn.
- Een blog bijhouden binnen je webshop over zwembroeken is niet het meest eenvoudige, vooral niet als je vanuit je blog probeert te converteren. Ik zou beginnen met het schrijven van kwalitatieve content 1x per week.. data vaststellen, iedere donderdag een artikel lanceren over een onderwerp wat gerelateerd is aan zwembroeken. Zwembaden/Zomer/Vakanties etc.... brainstormen. Converterende artikelen zijn lastig en je zult vanzelf kunnen analyseren welke artikelen aanspreken en welke niet. Hier kun je in de toekomst op inspelen en steeds gerichter je artikelen schrijven.
- Speel in op de sociale media. Wil je snel een groot bereik hebben? Waarom niet zoveel mogelijk simpele toepassingen inbouwen zodat je jouw Facebook-pagina begint te promoten etc... Niet voor 20 social media platformen kiezen want het kost je veel tijd die je eigenlijk niet hebt. Begin met 1 en start met het opbouwen van een platform. (Facebook) Zelfde tactiek als het schrijven van artikelen. Gebruik de onderwerpen uit je blog, het moet de bezoekers aanspreken en veelal zorgen de grappige campagnes voor de shares... laat je creativiteit erop los :) Wie niet waagt, wie niet wint :)
- Reviews doen het gewoon goed, zorg op een praktische manier dat je aan reviews komt. Ik zou niet beginnen met storende pop-ups, maar kijk bijvoorbeeld naar "Thuisbezorgd.nl". Gewoon even een praktisch mailtje na een bestelling met ... Goh, wil je jouw bestelling beoordelen? Niet storend en toch even de vraag stellen... iedere review telt :)

Succes met jullie webshop!
 
Sportzone
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 oktober 2014
Locatie: Kollum
Contacteer:

Re: beoordelen webshop goedkopezwembroeken.nl

27 oktober 2014

Webwinkel oogt mooi, geen storende elementen. Alle producten goed te vinden.

Enige opmerking. De tekst van verzendkosten op een productpagina, is wat klein.
Maak dat eventueel wat groter. Zo kijkt er zeker niemand over.

Heb je een SSL verbinding? wel noodzakelijk bij online verkopen.
Verzendkosten worden in de beschrijving van het product ook nog eens expliciet vermeld. Ik ben het volledig met u eens dat de klant gelijk moet zijn wat hij of zij daaraan kwijt is.

Wat de SSL verbinding betreft; ik run mijn webshop via biedmeer.nl
Die melden hierover het volgende:

Momenteel maakt iedere webwinkelier van BiedMeer gebruik van een algemeen SSL-certificaat. Dit houdt in dat de vertrouwelijke gegevens (persoons- en betalingsgegevens) die tussen jouw webwinkel en jouw klant uitgewisseld worden versleuteld zijn. Bij het invoeren van gegevens bij bijvoorbeeld een bestelling wordt de bezoeker doorverwezen naar: https://voorbeeldwebwinkel.securearea.eu.

Mijn vraag; is dat veilig genoeg? Je hebt bij biedmeer nu ook de mogelijkheid een SSL certificaat op eigen naam te kopen. (€ 89,00 per jaar). Is dat nodig vinden jullie?

Bedankt voor de feedback!
http://www.goedkopezwembroeken.nl : Zwemmen in het voordeel!
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: beoordelen webshop goedkopezwembroeken.nl

27 oktober 2014

Technisch is het nét voldoende veilig, maar praktisch kleven er nogal wat bezwaren aan een gedeeld SSL-certificaat.

Er zijn ongetwijfeld kopers die afhaken wanneer de nette domeinnaam www.example.nl ineens verandert in example.securearea.eu. Dat lijkt immers erg op phishing.

Verder is het onderscheid tussen verificatie van de identiteit van een server en verificatie van de identiteit van de eigenaar van een site voor de leek nogal onduidelijk.
 
Sportzone
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 oktober 2014
Locatie: Kollum
Contacteer:

Re: beoordelen webshop goedkopezwembroeken.nl

27 oktober 2014

Ik zie dat je (net als ik) een Biedmeer webwinkel hebt. Om te beginnen zou ik elk product z.s.m. een SEO-alias geven.

Van de URL:
http://www.goedkopezwembroeken.nl/Webwi ... arine.html
maak je bijvoorbeeld:
http://www.goedkopezwembroeken.nl/zwemb ... arine.html

Ik weet niet of dat SEO-technische veel gevolgen heeft, want (correct me if I'm wrong) weinig mensen zullen direct op de zoekterm 'zwemboxer 777 redmarine' zoeken, maar het staat in ieder geval een stukje professioneler.

Laat je unique selling points beter naar voren komen. De productomschrijving is misschien niet de beste plaats om je klanten duidelijk te maken dat een product de volgende dag al bezorgd kan worden en dat verzending bij een order van €30 gratis is. Ik moet helemaal naar beneden scrollen om iDeal en banklogo's te zien, deze zien veel bezoekers als een teken van professionaliteit/vertrouwen en moeten dus meteen opvallen.

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van informatie achter verschillende tabjes (Omschrijving/Reviews). Mensen die te lui zijn om te klikken zien niet dat de redmarine 777 zwemboxer misschien wel tien 5-sterren reviews heeft gehad. Ik zou deze zelf onderaan de pagina plaatsen zodat iedereen ze ziet.

Het design van je webwinkel bevalt me verder wel. Lekker clean en niet te veel afleiding.

Wat ik zelf regelmatig doe is andere Biedmeer webwinkels in de gaten houden om te kijken of zij iets gebruiken waar ik geen weet van had of gewoon om inspiratie op te doen. Zelfs na anderhalf jaar kom ik nog dingen tegen dat ik denk "had ik daar maar eerder aan gedacht..".
Top, ik zou net met SEO-alias aan de gang! Ik vroeg me nog af; moet het artikelnr er wel in? Want het is mijn eigen artikelnummer, dus niet iets waar een klant op zoekt. Liever zou ik nog een begrip toevoegen:

http://www.goedkopezwembroeken.nl/zwemb ... boxer-html.

Zou ik het zo kunnen doen? (omdat een zwemboxer zowel zwembroek als zwemboxer wordt genoemd lijkt me dit handig om allebei in de SEO-alias te zetten. Of is dit niet handig?)
http://www.goedkopezwembroeken.nl : Zwemmen in het voordeel!
 
DJdeRidder
Berichten: 65
Lid geworden op: 06 april 2013
Locatie: Maarssen
Contacteer:

Re: beoordelen webshop goedkopezwembroeken.nl

27 oktober 2014

Dat is op zich een logische denkwijze, maar je kan uiteraard slechts 1 product dezelfde URL geven, dus je moet wel even nadenken welke SEO-alias je je andere zwemboxers dan gaat geven..
 
Sportzone
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 oktober 2014
Locatie: Kollum
Contacteer:

Re: beoordelen webshop goedkopezwembroeken.nl

27 oktober 2014

Dat is op zich een logische denkwijze, maar je kan uiteraard slechts 1 product dezelfde URL geven, dus je moet wel even nadenken welke SEO-alias je je andere zwemboxers dan gaat geven..
Klopt, dat was ik even vergeten, ik ga het nu zo doen:

http://www.goedkopezwembroeken.nl/zwemb ... -artikelnr

Dank voor de tip!
http://www.goedkopezwembroeken.nl : Zwemmen in het voordeel!
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: beoordelen webshop goedkopezwembroeken.nl

27 oktober 2014

Technisch is het nét voldoende veilig, maar praktisch kleven er nogal wat bezwaren aan een gedeeld SSL-certificaat.

Er zijn ongetwijfeld kopers die afhaken wanneer de nette domeinnaam www.example.nl ineens verandert in example.securearea.eu. Dat lijkt immers erg op phishing.

Verder is het onderscheid tussen verificatie van de identiteit van een server en verificatie van de identiteit van de eigenaar van een site voor de leek nogal onduidelijk.
Bij Biedmeer kun je je eigen SSL regelen. 80,-/jaar.
Wij hebben deze ruim een maand terug ook aangevraagd.....
 
Sportzone
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 oktober 2014
Locatie: Kollum
Contacteer:

Re: beoordelen webshop goedkopezwembroeken.nl

27 oktober 2014

Je zou een blog kunnen starten om meer content te genereren. Wellicht stijgt je ranking in Google hierdoor. Content=king zegt men. Verder mis ik je USP, als ik in een webwinkel kom wil ik graag direct zien waarom ik daar moet bestellen.

Overigens wel een nette verzorgde shop! Veel succes

*Zie trouwens dat je op pagina 2 staat op "goedkope zwembroeken" dat is voor een shop die net open gaat heel netjes denk ik.
Ja, dat gaat al best goed, nu zo hoog mogelijk zien te komen bij zoektermen als 'zwembroeken', dat wordt wel iets lastiger denk ik.

Ik had een blog al in gedachten en heb m inmiddels toegevoegd.

Wat de USP betreft; ik ga in ieder geval nog een goede slogan toevoegen. Of bedoel je meer de verkoopargumenten zoals jij ze in de header hebt staan? (groot assortiment, snelle levering,etc)

Sowieso bedankt voor je input!
http://www.goedkopezwembroeken.nl : Zwemmen in het voordeel!
 
Sportzone
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 oktober 2014
Locatie: Kollum
Contacteer:

Re: beoordelen webshop goedkopezwembroeken.nl

27 oktober 2014

Technisch is het nét voldoende veilig, maar praktisch kleven er nogal wat bezwaren aan een gedeeld SSL-certificaat.

Er zijn ongetwijfeld kopers die afhaken wanneer de nette domeinnaam www.example.nl ineens verandert in example.securearea.eu. Dat lijkt immers erg op phishing.

Verder is het onderscheid tussen verificatie van de identiteit van een server en verificatie van de identiteit van de eigenaar van een site voor de leek nogal onduidelijk.
Bij Biedmeer kun je je eigen SSL regelen. 80,-/jaar.
Wij hebben deze ruim een maand terug ook aangevraagd.....
klopt, was ik inmiddels ook achter. Kun je verschil merken?
http://www.goedkopezwembroeken.nl : Zwemmen in het voordeel!
 
Sportzone
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 oktober 2014
Locatie: Kollum
Contacteer:

Re: beoordelen webshop goedkopezwembroeken.nl

27 oktober 2014

Dag Jan en Tanja,

Content zoals hierboven al aan wordt gegeven is belangrijk. Kwalitatieve content is king.

Nu snap ik ook dat het vrij lastig is om meer dan 100 stukken unieke en kwalitatieve content toe te voegen aan zwembroeken.

Wat ik zou doen:

- De grote verkoopkanalen opzoeken. Waarom het wiel opnieuw uitvinden als er al zoveel grote verkoopkanalen zijn.
- Een blog bijhouden binnen je webshop over zwembroeken is niet het meest eenvoudige, vooral niet als je vanuit je blog probeert te converteren. Ik zou beginnen met het schrijven van kwalitatieve content 1x per week.. data vaststellen, iedere donderdag een artikel lanceren over een onderwerp wat gerelateerd is aan zwembroeken. Zwembaden/Zomer/Vakanties etc.... brainstormen. Converterende artikelen zijn lastig en je zult vanzelf kunnen analyseren welke artikelen aanspreken en welke niet. Hier kun je in de toekomst op inspelen en steeds gerichter je artikelen schrijven.
- Speel in op de sociale media. Wil je snel een groot bereik hebben? Waarom niet zoveel mogelijk simpele toepassingen inbouwen zodat je jouw Facebook-pagina begint te promoten etc... Niet voor 20 social media platformen kiezen want het kost je veel tijd die je eigenlijk niet hebt. Begin met 1 en start met het opbouwen van een platform. (Facebook) Zelfde tactiek als het schrijven van artikelen. Gebruik de onderwerpen uit je blog, het moet de bezoekers aanspreken en veelal zorgen de grappige campagnes voor de shares... laat je creativiteit erop los :) Wie niet waagt, wie niet wint :)
- Reviews doen het gewoon goed, zorg op een praktische manier dat je aan reviews komt. Ik zou niet beginnen met storende pop-ups, maar kijk bijvoorbeeld naar "Thuisbezorgd.nl". Gewoon even een praktisch mailtje na een bestelling met ... Goh, wil je jouw bestelling beoordelen? Niet storend en toch even de vraag stellen... iedere review telt :)

Succes met jullie webshop!
Hallo Niels,

Bedankt voor je uitgebreide reactie! (trouwens; Jan en Tanja zijn 1 persoon, mijn achternaam is Tanja;-)

wat social media betreft; die staat op mijn to do-lijst. Reviews ga ik ook mee aan de slag en een blog heb ik vandaag toegevoegd!

1 vraag, wat versta je onder 'grote verkoopkanalen opzoeken'? Bedoel je merken? andere, grotere webshop? En heb je daar ervaring mee?

Hoor het graag, bij voorbaat dank voor de moeite!
http://www.goedkopezwembroeken.nl : Zwemmen in het voordeel!
 
Gebruikersavatar
ikwilzitzakken
Berichten: 145
Lid geworden op: 01 februari 2014
Contacteer:

Re: beoordelen webshop goedkopezwembroeken.nl

27 oktober 2014

Wat de USP betreft; ik ga in ieder geval nog een goede slogan toevoegen. Of bedoel je meer de verkoopargumenten zoals jij ze in de header hebt staan? (groot assortiment, snelle levering,etc)

Dat was inderdaad waar ik op doelde, het is voor een bezoeker wel prettig om direct te zien wat de verzendkosten zullen zijn, ook vanaf welk bedrag het gratis is. Maar ook of je bijvoorbeeld een prijsvechter bent, langere garantietermijn kent, hoe snel je kunt leveren.
 
Gebruikersavatar
Nieck de Weerd
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 april 2013
Contacteer:

Re: beoordelen webshop goedkopezwembroeken.nl

29 oktober 2014

Wellicht is het in deze fase nog lastig, maar probeer op den duur toch een vast telefoonnummer te regelen. Want ondanks dat je shop er op het oog goed uitziet, is het aannemelijk dat je zonder klantbeoordelingen (was al genoemd las ik) én zonder vast telefoonnummer toch een behoorlijk stuk inboet aan vertrouwen.

Verder mijn advies om onder 'Over ons' ook echt iets 'over ons' te schrijven en desnoods te tonen met een foto van jezelf (of evt. je bedrijfspand). Zo wil ik weten wie jullie zijn, wat jullie drijft en hoe jullie zijn ontstaan. Daaronder kan je eventueel nog iets schrijven over je product en propositie.

Succes!
Pintip pinautomaat huren voor beurs, evenement of (pop-up) winkel? ✓ Geleverd binnen 24 uur ✓ Reviews 8.9
 
Sportzone
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 oktober 2014
Locatie: Kollum
Contacteer:

Re: beoordelen webshop goedkopezwembroeken.nl

29 oktober 2014

Wellicht is het in deze fase nog lastig, maar probeer op den duur toch een vast telefoonnummer te regelen. Want ondanks dat je shop er op het oog goed uitziet, is het aannemelijk dat je zonder klantbeoordelingen (was al genoemd las ik) én zonder vast telefoonnummer toch een behoorlijk stuk inboet aan vertrouwen.

Verder mijn advies om onder 'Over ons' ook echt iets 'over ons' te schrijven en desnoods te tonen met een foto van jezelf (of evt. je bedrijfspand). Zo wil ik weten wie jullie zijn, wat jullie drijft en hoe jullie zijn ontstaan. Daaronder kan je eventueel nog iets schrijven over je product en propositie.

Succes!
Hallo Nieck,

Dat telefoonnummer was iets waar ik zelf ook al over twijfelde. Ik werk vanuit huis en heb dus wel een vaste lijn. Alleen ben ik natuurlijk niet elk moment van de dag thuis en de mobiel heb ik wel altijd bij me. Misschien is door laten schakelen een idee zit ik me net te bedenken!

Ook wat 'over ons' betreft ben ik het helemaal met je eens. Zal ik mee aan de slag. Dank voor de info!
http://www.goedkopezwembroeken.nl : Zwemmen in het voordeel!
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: beoordelen webshop goedkopezwembroeken.nl

29 oktober 2014

Ik heb een vast lijn via skype. En dan doorschakelennaar je mobiel. Het kost wel wat want de gesprekken moeten wel betaald worden. Ik heb dan ook een 085 nummer. Je kan dan ook nog kiezen uit redelijk wat nummers
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Gebruikersavatar
Nieck de Weerd
Berichten: 17
Lid geworden op: 04 april 2013
Contacteer:

Re: beoordelen webshop goedkopezwembroeken.nl

07 november 2014

Ook wat 'over ons' betreft ben ik het helemaal met je eens. Zal ik mee aan de slag. Dank voor de info!
Leuk gedaan, Jan! ;)
Pintip pinautomaat huren voor beurs, evenement of (pop-up) winkel? ✓ Geleverd binnen 24 uur ✓ Reviews 8.9
 
Emrekahyargil
Berichten: 7
Lid geworden op: 06 mei 2017
Contacteer:

Re: beoordelen webshop goedkopezwembroeken.nl

30 mei 2017

Ziet er strak uit!
Leuke aanbiedingen
http://www.salesjunk.nl > Alle kleding & sport aanbiedingen op een site!
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht