Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Verzendkosten worden in de beschrijving van het product ook nog eens expliciet vermeld. Ik ben het volledig met u eens dat de klant gelijk moet zijn wat hij of zij daaraan kwijt is.Webwinkel oogt mooi, geen storende elementen. Alle producten goed te vinden.
Enige opmerking. De tekst van verzendkosten op een productpagina, is wat klein.
Maak dat eventueel wat groter. Zo kijkt er zeker niemand over.
Heb je een SSL verbinding? wel noodzakelijk bij online verkopen.
Top, ik zou net met SEO-alias aan de gang! Ik vroeg me nog af; moet het artikelnr er wel in? Want het is mijn eigen artikelnummer, dus niet iets waar een klant op zoekt. Liever zou ik nog een begrip toevoegen:Ik zie dat je (net als ik) een Biedmeer webwinkel hebt. Om te beginnen zou ik elk product z.s.m. een SEO-alias geven.
Van de URL:
http://www.goedkopezwembroeken.nl/Webwi ... arine.html
maak je bijvoorbeeld:
http://www.goedkopezwembroeken.nl/zwemb ... arine.html
Ik weet niet of dat SEO-technische veel gevolgen heeft, want (correct me if I'm wrong) weinig mensen zullen direct op de zoekterm 'zwemboxer 777 redmarine' zoeken, maar het staat in ieder geval een stukje professioneler.
Laat je unique selling points beter naar voren komen. De productomschrijving is misschien niet de beste plaats om je klanten duidelijk te maken dat een product de volgende dag al bezorgd kan worden en dat verzending bij een order van €30 gratis is. Ik moet helemaal naar beneden scrollen om iDeal en banklogo's te zien, deze zien veel bezoekers als een teken van professionaliteit/vertrouwen en moeten dus meteen opvallen.
Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van informatie achter verschillende tabjes (Omschrijving/Reviews). Mensen die te lui zijn om te klikken zien niet dat de redmarine 777 zwemboxer misschien wel tien 5-sterren reviews heeft gehad. Ik zou deze zelf onderaan de pagina plaatsen zodat iedereen ze ziet.
Het design van je webwinkel bevalt me verder wel. Lekker clean en niet te veel afleiding.
Wat ik zelf regelmatig doe is andere Biedmeer webwinkels in de gaten houden om te kijken of zij iets gebruiken waar ik geen weet van had of gewoon om inspiratie op te doen. Zelfs na anderhalf jaar kom ik nog dingen tegen dat ik denk "had ik daar maar eerder aan gedacht..".
Klopt, dat was ik even vergeten, ik ga het nu zo doen:Dat is op zich een logische denkwijze, maar je kan uiteraard slechts 1 product dezelfde URL geven, dus je moet wel even nadenken welke SEO-alias je je andere zwemboxers dan gaat geven..
Bij Biedmeer kun je je eigen SSL regelen. 80,-/jaar.Technisch is het nét voldoende veilig, maar praktisch kleven er nogal wat bezwaren aan een gedeeld SSL-certificaat.
Er zijn ongetwijfeld kopers die afhaken wanneer de nette domeinnaam www.example.nl ineens verandert in example.securearea.eu. Dat lijkt immers erg op phishing.
Verder is het onderscheid tussen verificatie van de identiteit van een server en verificatie van de identiteit van de eigenaar van een site voor de leek nogal onduidelijk.
Ja, dat gaat al best goed, nu zo hoog mogelijk zien te komen bij zoektermen als 'zwembroeken', dat wordt wel iets lastiger denk ik.Je zou een blog kunnen starten om meer content te genereren. Wellicht stijgt je ranking in Google hierdoor. Content=king zegt men. Verder mis ik je USP, als ik in een webwinkel kom wil ik graag direct zien waarom ik daar moet bestellen.
Overigens wel een nette verzorgde shop! Veel succes
*Zie trouwens dat je op pagina 2 staat op "goedkope zwembroeken" dat is voor een shop die net open gaat heel netjes denk ik.
klopt, was ik inmiddels ook achter. Kun je verschil merken?Bij Biedmeer kun je je eigen SSL regelen. 80,-/jaar.Technisch is het nét voldoende veilig, maar praktisch kleven er nogal wat bezwaren aan een gedeeld SSL-certificaat.
Er zijn ongetwijfeld kopers die afhaken wanneer de nette domeinnaam www.example.nl ineens verandert in example.securearea.eu. Dat lijkt immers erg op phishing.
Verder is het onderscheid tussen verificatie van de identiteit van een server en verificatie van de identiteit van de eigenaar van een site voor de leek nogal onduidelijk.
Wij hebben deze ruim een maand terug ook aangevraagd.....
Hallo Niels,Dag Jan en Tanja,
Content zoals hierboven al aan wordt gegeven is belangrijk. Kwalitatieve content is king.
Nu snap ik ook dat het vrij lastig is om meer dan 100 stukken unieke en kwalitatieve content toe te voegen aan zwembroeken.
Wat ik zou doen:
- De grote verkoopkanalen opzoeken. Waarom het wiel opnieuw uitvinden als er al zoveel grote verkoopkanalen zijn.
- Een blog bijhouden binnen je webshop over zwembroeken is niet het meest eenvoudige, vooral niet als je vanuit je blog probeert te converteren. Ik zou beginnen met het schrijven van kwalitatieve content 1x per week.. data vaststellen, iedere donderdag een artikel lanceren over een onderwerp wat gerelateerd is aan zwembroeken. Zwembaden/Zomer/Vakanties etc.... brainstormen. Converterende artikelen zijn lastig en je zult vanzelf kunnen analyseren welke artikelen aanspreken en welke niet. Hier kun je in de toekomst op inspelen en steeds gerichter je artikelen schrijven.
- Speel in op de sociale media. Wil je snel een groot bereik hebben? Waarom niet zoveel mogelijk simpele toepassingen inbouwen zodat je jouw Facebook-pagina begint te promoten etc... Niet voor 20 social media platformen kiezen want het kost je veel tijd die je eigenlijk niet hebt. Begin met 1 en start met het opbouwen van een platform. (Facebook) Zelfde tactiek als het schrijven van artikelen. Gebruik de onderwerpen uit je blog, het moet de bezoekers aanspreken en veelal zorgen de grappige campagnes voor de shares... laat je creativiteit erop los Wie niet waagt, wie niet wint
- Reviews doen het gewoon goed, zorg op een praktische manier dat je aan reviews komt. Ik zou niet beginnen met storende pop-ups, maar kijk bijvoorbeeld naar "Thuisbezorgd.nl". Gewoon even een praktisch mailtje na een bestelling met ... Goh, wil je jouw bestelling beoordelen? Niet storend en toch even de vraag stellen... iedere review telt
Succes met jullie webshop!
Wat de USP betreft; ik ga in ieder geval nog een goede slogan toevoegen. Of bedoel je meer de verkoopargumenten zoals jij ze in de header hebt staan? (groot assortiment, snelle levering,etc)
Hallo Nieck,Wellicht is het in deze fase nog lastig, maar probeer op den duur toch een vast telefoonnummer te regelen. Want ondanks dat je shop er op het oog goed uitziet, is het aannemelijk dat je zonder klantbeoordelingen (was al genoemd las ik) én zonder vast telefoonnummer toch een behoorlijk stuk inboet aan vertrouwen.
Verder mijn advies om onder 'Over ons' ook echt iets 'over ons' te schrijven en desnoods te tonen met een foto van jezelf (of evt. je bedrijfspand). Zo wil ik weten wie jullie zijn, wat jullie drijft en hoe jullie zijn ontstaan. Daaronder kan je eventueel nog iets schrijven over je product en propositie.
Succes!
Leuk gedaan, Jan!Ook wat 'over ons' betreft ben ik het helemaal met je eens. Zal ik mee aan de slag. Dank voor de info!