Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gewenst
Geplaatst: 12 november 2014
Beste webwinkel collega's,
In december 2013 gestart aan de bouw van een webwinkel op magento. Via dit forum heb ik diverse keuzes kunnen maken die mij enorm hebben geholpen. Zo staat de winkel nu op een eigen VPS server, heb ik een mooi SSL certificaat, en heb ik een heleboel geleerd van anderen hier.
Eind mei 2014 online gegaan voor het publiek.
Mijn USP's:
- ik ben de illustrator / ontwerper van alle designs in onze webwinkel. Uniek en nergens anders te koop. Veel designs kan je ook nog voorzien van een naam of iets meer. Ik lever nu op het moment alleen nog op canvas. We werken aan een serie op hout. En in de toekomst komt een eigen lijn met muurstickers. Echter werken sticker fabrikanten momenteel niet mee helaas. Al om al, unieke decoraties voor baby en kinderkamers.
- Bestellen zonder account
Doelgroep:
(zwangere) vrouwen, moeders, ouders
gedaan:
- SEO verbeteringen (samen met http://www.zeo.nl / en werken we nog aan)
- VPS server gehuurd
- Social media opgezet
- SSL aangekocht (groene balk)
- onestepcheckout aangekocht
- Analytics + webmaster opgezet
- Sisow
- Myparcel
- Snelheid winkel optimaliseren
- Alle sliders eruit gesloopt
- online chat mogelijkheden
- Korting codes tbv gratis verzenden
- webwinkelkeur
Todo:
- Vast telefoonnummer (wordt aan gewerkt)
- Marketing campagne adwords (start over 1 a 2 weken)
- Marketing campagne op facebook
- Decoraties op hout toevoegen
- Decoraties muurstickers (toekomst)
- Start met een affiliate netwerk groep die gericht is op gezinnen. (Ze zagen potentie, maar hebben gevraagd even geduld te hebben zodat ik een beetje verder groei.)
- SEO en verbetering product omschrijving wordt aan gewerkt (is heel veel werk
Toekomst doelstelling:
- meer type producten verkopen die je in een baby of kinderkamer kan terugvinden. De webwinkel naam bied daar voldoende ruimte voor
Ups:
- Veel positieve reacties uit de doelgroep
- Van professionals (marketeers) hele positieve reacties over de looks en feel van de webwinkel
- Goede reviews ontvangen tot dusver
- 25% van de bezoekers keert terug
Downs:
- SEO deed zijn werk goed in het begin. Ik steeg hard en kwam op belangrijke woorden op pagina 1. Na alle SEO aanpassingen merk ik een flinke dropback. Misschien komt dit omdat google je straft, of zo iets. Erg frustrerend in ieder geval
- Convertie radio nog erg laag (0,35%) (1 tot 3 % toch wel een streven)
Middels na bijna een jaar bouwen, aanpassen, verbeteren, veranderen, nieuwe inzichten, meer artwork produceren, investeren etc etc, ben ik een beetje afgestompt en door de ideetjes heen.
Waar ik nu echt op zit te wachten is kritische feedback. En ik hoop dat jullie me daarbij willen helpen. Wat kan ik verbeteren naar jullie inzien. Dan kan ik dat meenemen in mijn totaal plaatje. Ik wil de winkelnaam hier niet bij naam noemen om dit forum het vast goed doet in google. Dus de winkel is hier te zien lievespulletjes.nl
Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties!!
In december 2013 gestart aan de bouw van een webwinkel op magento. Via dit forum heb ik diverse keuzes kunnen maken die mij enorm hebben geholpen. Zo staat de winkel nu op een eigen VPS server, heb ik een mooi SSL certificaat, en heb ik een heleboel geleerd van anderen hier.
Eind mei 2014 online gegaan voor het publiek.
Mijn USP's:
- ik ben de illustrator / ontwerper van alle designs in onze webwinkel. Uniek en nergens anders te koop. Veel designs kan je ook nog voorzien van een naam of iets meer. Ik lever nu op het moment alleen nog op canvas. We werken aan een serie op hout. En in de toekomst komt een eigen lijn met muurstickers. Echter werken sticker fabrikanten momenteel niet mee helaas. Al om al, unieke decoraties voor baby en kinderkamers.
- Bestellen zonder account
Doelgroep:
(zwangere) vrouwen, moeders, ouders
gedaan:
- SEO verbeteringen (samen met http://www.zeo.nl / en werken we nog aan)
- VPS server gehuurd
- Social media opgezet
- SSL aangekocht (groene balk)
- onestepcheckout aangekocht
- Analytics + webmaster opgezet
- Sisow
- Myparcel
- Snelheid winkel optimaliseren
- Alle sliders eruit gesloopt
- online chat mogelijkheden
- Korting codes tbv gratis verzenden
- webwinkelkeur
Todo:
- Vast telefoonnummer (wordt aan gewerkt)
- Marketing campagne adwords (start over 1 a 2 weken)
- Marketing campagne op facebook
- Decoraties op hout toevoegen
- Decoraties muurstickers (toekomst)
- Start met een affiliate netwerk groep die gericht is op gezinnen. (Ze zagen potentie, maar hebben gevraagd even geduld te hebben zodat ik een beetje verder groei.)
- SEO en verbetering product omschrijving wordt aan gewerkt (is heel veel werk
Toekomst doelstelling:
- meer type producten verkopen die je in een baby of kinderkamer kan terugvinden. De webwinkel naam bied daar voldoende ruimte voor
Ups:
- Veel positieve reacties uit de doelgroep
- Van professionals (marketeers) hele positieve reacties over de looks en feel van de webwinkel
- Goede reviews ontvangen tot dusver
- 25% van de bezoekers keert terug
Downs:
- SEO deed zijn werk goed in het begin. Ik steeg hard en kwam op belangrijke woorden op pagina 1. Na alle SEO aanpassingen merk ik een flinke dropback. Misschien komt dit omdat google je straft, of zo iets. Erg frustrerend in ieder geval
- Convertie radio nog erg laag (0,35%) (1 tot 3 % toch wel een streven)
Middels na bijna een jaar bouwen, aanpassen, verbeteren, veranderen, nieuwe inzichten, meer artwork produceren, investeren etc etc, ben ik een beetje afgestompt en door de ideetjes heen.
Waar ik nu echt op zit te wachten is kritische feedback. En ik hoop dat jullie me daarbij willen helpen. Wat kan ik verbeteren naar jullie inzien. Dan kan ik dat meenemen in mijn totaal plaatje. Ik wil de winkelnaam hier niet bij naam noemen om dit forum het vast goed doet in google. Dus de winkel is hier te zien lievespulletjes.nl
Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties!!