Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gewenst

12 november 2014

Beste webwinkel collega's,

In december 2013 gestart aan de bouw van een webwinkel op magento. Via dit forum heb ik diverse keuzes kunnen maken die mij enorm hebben geholpen. Zo staat de winkel nu op een eigen VPS server, heb ik een mooi SSL certificaat, en heb ik een heleboel geleerd van anderen hier.

Eind mei 2014 online gegaan voor het publiek.

Mijn USP's:
- ik ben de illustrator / ontwerper van alle designs in onze webwinkel. Uniek en nergens anders te koop. Veel designs kan je ook nog voorzien van een naam of iets meer. Ik lever nu op het moment alleen nog op canvas. We werken aan een serie op hout. En in de toekomst komt een eigen lijn met muurstickers. Echter werken sticker fabrikanten momenteel niet mee helaas. Al om al, unieke decoraties voor baby en kinderkamers.
- Bestellen zonder account

Doelgroep:
(zwangere) vrouwen, moeders, ouders

gedaan:
- SEO verbeteringen (samen met http://www.zeo.nl / en werken we nog aan)
- VPS server gehuurd
- Social media opgezet
- SSL aangekocht (groene balk)
- onestepcheckout aangekocht
- Analytics + webmaster opgezet
- Sisow
- Myparcel
- Snelheid winkel optimaliseren
- Alle sliders eruit gesloopt
- online chat mogelijkheden
- Korting codes tbv gratis verzenden
- webwinkelkeur

Todo:
- Vast telefoonnummer (wordt aan gewerkt)
- Marketing campagne adwords (start over 1 a 2 weken)
- Marketing campagne op facebook
- Decoraties op hout toevoegen
- Decoraties muurstickers (toekomst)
- Start met een affiliate netwerk groep die gericht is op gezinnen. (Ze zagen potentie, maar hebben gevraagd even geduld te hebben zodat ik een beetje verder groei.)
- SEO en verbetering product omschrijving wordt aan gewerkt (is heel veel werk

Toekomst doelstelling:
- meer type producten verkopen die je in een baby of kinderkamer kan terugvinden. De webwinkel naam bied daar voldoende ruimte voor

Ups:
- Veel positieve reacties uit de doelgroep
- Van professionals (marketeers) hele positieve reacties over de looks en feel van de webwinkel
- Goede reviews ontvangen tot dusver
- 25% van de bezoekers keert terug

Downs:
- SEO deed zijn werk goed in het begin. Ik steeg hard en kwam op belangrijke woorden op pagina 1. Na alle SEO aanpassingen merk ik een flinke dropback. Misschien komt dit omdat google je straft, of zo iets. Erg frustrerend in ieder geval
- Convertie radio nog erg laag (0,35%) (1 tot 3 % toch wel een streven)

Middels na bijna een jaar bouwen, aanpassen, verbeteren, veranderen, nieuwe inzichten, meer artwork produceren, investeren etc etc, ben ik een beetje afgestompt en door de ideetjes heen.

Waar ik nu echt op zit te wachten is kritische feedback. En ik hoop dat jullie me daarbij willen helpen. Wat kan ik verbeteren naar jullie inzien. Dan kan ik dat meenemen in mijn totaal plaatje. Ik wil de winkelnaam hier niet bij naam noemen om dit forum het vast goed doet in google. Dus de winkel is hier te zien lievespulletjes.nl :D

Ik ben heel benieuwd naar jullie reacties!!
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

12 november 2014

Google geeft je twee onvoldoendes, voor desktop en mobiel. Daar zou ik voor nu de prioriteit leggen: technische fouten verhelpen en performance verhogen.
 
frafra
Berichten: 1078
Lid geworden op: 15 januari 2011
Locatie: Breda

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

12 november 2014

Gefeliciteerd, prachtige shop!

Het retourformulier is niet te downloaden.
Kleine spelfout in de banner op muurdecoratie babykamer "voor jouw een naam".

Maar ja, dit is echt iets noemen om maar iets te kunnen noemen :)
Shop ziet er erg goed uit.
 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

12 november 2014

Snelheid

Check met http://www.gtmetrix.com vanuit de uk.
De hoofdpagina, eerste contact 470ms dat is ok zich goed, snelle server maar ga een full page cache gebruiken.

Je hoofdpagina is 1,73mb en kost 3,6 tot 4 seconden om te laden. Dat is gewoon te lang. Google ziet alles liefst onder de 2 sec.
Wat gtmetrix aangeeft is dat je afbeeldingen gebruikt die niet de juiste grote hebben c.q slechte compressie. Hiermee bedoelen ze dat je bijv een 600x600 pixel plaatje op 400x400 pixels hebt staan. Maak de afbeelding op de resolutie die gebruikt wordt.

zoek in google op riot image. Gratis programma waarmee je afbeeldingen kleiner kan maken.
gtmetrix zegt dat je 700kb kan besparen.
Als je hoofdpaginapagina nu 1.7mb is wil dat zeggen dat je naar 1 mb kan.
Dat maakt alles stuk sneller.

qua hosting zit je bijv cloudvps zie ik, zit ik zelf ook en dat is op zich ok.

http://www.lievespulletjes.nl/muurdecor ... GNPscmwW1A
deze kost 4,7 seconden, echt te lang
Bijv webwinkelkeur widget, 1,8 sec.
Neem gewoon de afbeelding en maak er een link bij, werkt sneller.
zie een boel addthis.com weet niet waarvoor dit is maar het beïnvloed wel je snelheid.
Zo zijn er een boel zaken die het langzamer maken en dat hoeft niet.
Je google ranking wordt mede bepaald dor de snelheid van de site.

Zoals gezegd kijk naar een full page cache dit helpt ook iets maar neemt niet weg dat te veel externe links te veel tijd kunnen kosten. Kijk dus wat je echt nodig hebt.

Voor de rest ultimo template, ben ik ook mee bezig nu. Werkt ook goed mobiel.
De chat client zit op kleinere pagina's in de weg waardoor niet alles leesbaar is.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Sportzone
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 oktober 2014
Locatie: Kollum
Contacteer:

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

12 november 2014

Ziet er prima uit!

Ook een spelfoutje ontdekt (want die wil je er natuurlijk wel uithebben):

De afwikkeling tussen koper en verkoper wordt verzorgt door Sisow.

Verzorgt hoort in dit geval met een d.
http://www.goedkopezwembroeken.nl : Zwemmen in het voordeel!
 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

12 november 2014

Kijk, dat is lekkere informatie. Dank jullie wel!!

De chat functie heb ik meteen op hide gezet. hierdoor wordt het een kleiner balkje.

Betreft de grotere plaatjes. Deze maak ik minimaal op 640px breed zodat het op een mobiel mooi te zien zijn (full page) en ze niet raar in het scherm komen te staan. Alle bestanden sla ik op als jpg 40% kwaliteit en progressive. Dit heeft al een heleboel uitgemaakt. Ik doe regelmatig checks op de site voor dit en heb hiervoor een score van D naar A weten te brengen.

Misschien moet ik tegen de browser zeggen: (voorbeeld) Dit plaatje is 500x500 px, maar op mobiel 640x640px

Ik zie dat de score echt onder de maat is in de speedtest van google. daar moet ik even achteraan gaan want deze waren tot voorheen altijd voldoende. Ruim in de 70 wat gemiddeld is. Echt veel hoger dan onder de 90 gaat je toch niet lukken.

Addthis is een module voor je social media koppelingen. Ik weet dat het invloed heeft op de prestaties. Het is een beetje win and lose spelletje. Je wilt het ook niet missen op je winkel, maar het gaat ten koste van de snelheid.

De webwinkelkeur widget is een doorn in het oog voor me qua prestaties. Ik wil hem wel graag hebben om vertrouwen uit te kunnen stralen. Webwinkelkeur + beoordelingen. Het is me eerder opgevallen dat deze widget veel tijd opslokt. Ik zit er een beetje mee in mn maag wat ik hier mee moet doen. De widget zorgt er ook voor dat klanten automatisch na een x aantal dagen een bericht krijgen van webwinkelkeur die vraagt om hun shop ervaring bij mn winkel.

De headers is misschien wel een puntje waar ik wat kan winnen. Deze waren eerst wat groter omdat ik full width headers gebruikte. Dat heb ik sinds kort terug gedraaid naar de webwinkel breedte. Alleen niet de headers aangepast. Die kunnen vast wel een beetje slinken in gewicht.

De fullpage cash is iets wat me nog niet is gelukt. Ik heb APC aan laten zetten maar hij lijkt (denk ik) niet goed te werken. Ik weet niet of er een knappe kop hier rondloopt dit goed kan beoordelen? zie mijn url/apc.php


En ook bedankt voor de typo!

[edit]

- "jouw" naar "jou" veranderd. Ik ga dit nog wel even nachecken want ik had dit op feedback juist veranderd naar "jouw" :D

- headers in de categorien aangepast naar 805x225 zoals ze maximaal worden weergegeven. Verschil is overigens slechts een paar kb zoals bijna al mijn plaatjes behoorlijk laag zijn in gewicht)

- Chat venster uitgezet zodat kleinere schermen geen last hebben ervan.

- Full page caching: Iets op het spoor. Moet een module installeren en samen met mn sever onderhouder even wat instellingen in orde maken. Over een paar dagen waarschijnlijk een hele hele snelle magento draaien :D
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

12 november 2014

Duidelijk bij binnenkomst waar het over gaat.

Had verwacht op buttons te kunnen klikken; de rij van 'Kinderschilderijen! tot Persoonlijk!'

Ik klik nu op 'Met dieren' en dat heeft een andere site dan verwacht: ik zie geen dieren maar nog steeds dat groene beestje. Geen dieren-muurdecoratie.
Ook de URL gaat hier niet over: http://www.lievespulletjes.nl/muurdecor ... ?vormen=22 Komt niets van dieren-muurdecoratie in terug.

Vervolgens klik ik op Jongens in de hoop terecht te komen bij Muurdecoratie>Dieren>Jongens.
Dus niet?

Oftewel ik snap je navigatie niet heel erg goed.


In de kop naar Kinderschilderijen. Kom ik terecht bij De Zeurende Zure Appel. Dat voelt gelijk goed.
(Hm? Hier kom ik een andere review/kleuren tegen dan op de Home?)

Checkout start nu leuk met dat groene beessie :)

Kassa ziet er ook goed uit.


Nogmaals: je URL's zijn niet erg SEO verantwoord op het produktnivo wat ik nu zo snel zie.
 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

12 november 2014

Duidelijk bij binnenkomst waar het over gaat.

Had verwacht op buttons te kunnen klikken; de rij van 'Kinderschilderijen! tot Persoonlijk!'

Ik klik nu op 'Met dieren' en dat heeft een andere site dan verwacht: ik zie geen dieren maar nog steeds dat groene beestje. Geen dieren-muurdecoratie.
Ook de URL gaat hier niet over: http://www.lievespulletjes.nl/muurdecor ... ?vormen=22 Komt niets van dieren-muurdecoratie in terug.

Vervolgens klik ik op Jongens in de hoop terecht te komen bij Muurdecoratie>Dieren>Jongens.
Dus niet?

Oftewel ik snap je navigatie niet heel erg goed.


In de kop naar Kinderschilderijen. Kom ik terecht bij De Zeurende Zure Appel. Dat voelt gelijk goed.
(Hm? Hier kom ik een andere review/kleuren tegen dan op de Home?)

Checkout start nu leuk met dat groene beessie :)

Kassa ziet er ook goed uit.


Nogmaals: je URL's zijn niet erg SEO verantwoord op het produktnivo wat ik nu zo snel zie.
Bedankt Jan voor je reactie en feedback. Puntjes om morgen eens even goed door te lopen.

De urls en SEO, bedoel je dan de extra attributen die Magento erachter zet? Dit komt in ieder geval door filters. Die geven links een leuk rijtje informatie. Maar ik weet niet of het nu allemaal wel zo verstandig werkt. Misschien moet ik gewoon een categorie maken die dan heet: muurdecoratie-babykamer-dieren

Het zou mn kickback in google wel kunnen verklaren

De rij informatie onder de header waar je op doel, is een poging tot USP. Misschien moet ik dat nog verder uitwerken. Het is een gebied onder de header die ik kan benutten in Magento.
 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

12 november 2014

Full page chache, ik gebruik brim.
daar moet je voor betalen maar je hebt wel support

Via cloudvps sturen ze je ook naar supportdesk.nu
die hebben er tijdje terug redis opgezet, dat is ook een cache die er voor zorgt dat alles in geheugen blijft zitten. Zowel frontend als backend worden sneller.
supportdesk kan dit voor je instellen, kost paar honderd euro.
Kan zijn dat je cloud vps image het al heeft.
brim full pache cache werkt ook samen met redit en samen gaat het snel.

Add this heb ik weggegooid, kost gewoon te veel tijd. Je kan ook gewoon icoontjes gebruiken met links naar je social media accounts.
Voor mij is sociaal media nog steeds te overgewaardeerd om klanten te krijgen, het werkt misschien in sommige doelgroepen of producten maar stel je er niet te veel bij voor.
 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

12 november 2014

Full page chache, ik gebruik brim.
daar moet je voor betalen maar je hebt wel support

Via cloudvps sturen ze je ook naar supportdesk.nu
die hebben er tijdje terug redis opgezet, dat is ook een cache die er voor zorgt dat alles in geheugen blijft zitten. Zowel frontend als backend worden sneller.
supportdesk kan dit voor je instellen, kost paar honderd euro.
Kan zijn dat je cloud vps image het al heeft.
brim full pache cache werkt ook samen met redit en samen gaat het snel.

Add this heb ik weggegooid, kost gewoon te veel tijd. Je kan ook gewoon icoontjes gebruiken met links naar je social media accounts.
Voor mij is sociaal media nog steeds te overgewaardeerd om klanten te krijgen, het werkt misschien in sommige doelgroepen of producten maar stel je er niet te veel bij voor.
Ik heb zojuist Turpentine geinstalleerd (module) en morgen of vrijdag gaan we deze activeren. Dit wordt door CloudVPS aangeraden. Ik heb even geen honderden euros meer over om in de winkel te prikken. Deze gaan de komende weken zitten in marketing.

To zover is deze optie (Full page cashing met Varnish gratis.

Dat social media sales genereert is natuurlijk een feit, Mijn doelgroep zit er in ieder geval in overmaat. Maar of de social media knopjes op mijn webwinkel nu een sale zouden genereren, dat betwijfel ik zeer. Ik ga inderdaad maar eens overwegen of ik niet gewoon zelf de knopjes moet inbouwen met een verwijzing. Ik moet even kijken of dit dan wel goed gaat zodat een facebook of pinterest icon doet wat het moet doen. De pagina waar je op bent liken, delen of pinnen. :) Dit zal aanzienlijk kunnen schelen in de laadtijd!
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

12 november 2014

Ik zie dat de score echt onder de maat is in de speedtest van google. daar moet ik even achteraan gaan want deze waren tot voorheen altijd voldoende. Ruim in de 70 wat gemiddeld is. Echt veel hoger dan onder de 90 gaat je toch niet lukken.
Jawel hoor, met meerdere sites haal ik meer dan 90 / 100.

Je moet je afbeeldingen lossless comprimeren. Dat scheelt alvast ongeveer een halve megabyte op de homepage. Dat kan met gratis tools, zonder veel te investeren in caching.

Ik hamer er overigens op omdat je site er héél goed uitziet! Je schiet alleen net te kort op performance, dat is jammer.
 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

12 november 2014

Ik zie dat de score echt onder de maat is in de speedtest van google. daar moet ik even achteraan gaan want deze waren tot voorheen altijd voldoende. Ruim in de 70 wat gemiddeld is. Echt veel hoger dan onder de 90 gaat je toch niet lukken.
Jawel hoor, met meerdere sites haal ik meer dan 90 / 100.

Je moet je afbeeldingen lossless comprimeren. Dat scheelt alvast ongeveer een halve megabyte op de homepage. Dat kan met gratis tools, zonder veel te investeren in caching.

Ik hamer er overigens op omdat je site er héél goed uitziet! Je schiet alleen net te kort op performance, dat is jammer.
Haha Ward ik waardeer je inbreng zeer. En bedankt voor het compliment :) Daar maak je mn dag een beetje goed mee!!

Ik denk dat Magento ergens hier een rol speelt in dit spelletje.

Ik sla al mijn plaatjes op in jpeg, 30 of 40% kwaliteit en in progressive. Dit is een techniek die een plaatje niet regeltje voor regeltje laat opbouw, maar het hele plaatje super lowress weergeeft en dan het plaatje opbouwt, steeds scherper. Dit is een techniek die het optimale uit een plaatje haalt. Bovendien is veel van mijn artwork gemaakt in vectoren (illustrator) die echt extreem klein kan opslaan. De winst die ik kan halen als ik met speedtest van google kijk is soms slechts een paar KB. En dat is de moeite niet waard.

Het probleem zit hem denk ik Magento. Ik vermoed dat magento geen thumbnails aanmaakt maar de plaatjes van de producten gewoon schaalt. Misschien heeft dit gewoon te maken met het hele responsive verhaal. Immers wil je dat als de site mobile bekeken wordt ook netjes uit ziet.

En daar komt ook het volgende puntje. Ik heb een paar plaatjes staan die in werkelijkheid 640px breed zijn. Maar op de website heb ik ze geschaald omdat ze met zn zessen op een rij staan. Zodra je de winkel op de mobiel bekijk zijn dit scherm vullende plaatjes van 640px.

Volgens de site-meetmachines kan ik op deze plaatjes tientallen KBs winnen, maar in werkelijkheid zijn deze plaatjes gewoon geschaald en voor zowel mobiel als desktop goed. Alleen krijg ik er wel strafpunten voor. Misschien kan ik tegen google zeggen met een html code dat bij brosser afmeting xxx zijn de plaatjes xxx en bij afmeting yyy zijn de plaatjes yyy.

En die addthis knal ik er vandaag of morgen ook uit!

Ik denk dat er een hele grote snelheid winst te halen is in mn full page cashing. Deze werkt tot op de dag van vandaag niet maar ik ben ergens achter gekomen. Komende dagen gaan we dit aanzetten. Morgen heb ik een boel to-do's die onder andere uit dit topic zijn ontstaan. Waarvoor dank allemaal!!

Leuk om hier eens over te sparren! Had ik nodig!!
 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

12 november 2014

klopt toch niet helemaal

je reclame rechts onder unieke decoraties, bewaar deze als 91kb jpg. Duw he door riot en kom op 51 kb, oeps dat is toch 40 kb

keurmerk2.jpg van 15 naar 9kb
bosrace2.jpg van 63 naar 31 kb
muurdecoratie-kinderkamer van 70 naar 32 kg
let op deze zijn op volledige resolutie gedownload

denk als ik 4 foto's neem en ik er simpel dit af kan halen je dus gewoon verkeerd software voor compressie van jpg gebruikt.

Echt waar haal je foto's door riot, je kan het stuk voor stuk bekijken, links origineel, rechts compressie en van alles instellen.

Je foto's zijn gewon niet genoeg gecomprimeerd, of ze nu op 600 of 400 getoond worden maakt niet uit. De basis is en blijft slechte compressie.

riot is perfect om dit soort bestanden kleiner te maken en werkt gewoon.
ik werk in photoshop, bewaar als jpg met 7-8 stand.
dan jaag ik ze door riot en dan gaat er nog een boel af.

update

net nog even gekeken, veel foto's kunnen zelf nog iets kleiner worden zeker de helf van nu is mogelijk zonder echt verschil te zien.
 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

12 november 2014

klopt toch niet helemaal

je reclame rechts onder unieke decoraties, bewaar deze als 91kb jpg. Duw he door riot en kom op 51 kb, oeps dat is toch 40 kb

keurmerk2.jpg van 15 naar 9kb
bosrace2.jpg van 63 naar 31 kb
muurdecoratie-kinderkamer van 70 naar 32 kg
let op deze zijn op volledige resolutie gedownload

denk als ik 4 foto's neem en ik er simpel dit af kan halen je dus gewoon verkeerd software voor compressie van jpg gebruikt.

Echt waar haal je foto's door riot, je kan het stuk voor stuk bekijken, links origineel, rechts compressie en van alles instellen.

Je foto's zijn gewon niet genoeg gecomprimeerd, of ze nu op 600 of 400 getoond worden maakt niet uit. De basis is en blijft slechte compressie.

riot is perfect om dit soort bestanden kleiner te maken en werkt gewoon.
ik werk in photoshop, bewaar als jpg met 7-8 stand.
dan jaag ik ze door riot en dan gaat er nog een boel af.

update

net nog even gekeken, veel foto's kunnen zelf nog iets kleiner worden zeker de helf van nu is mogelijk zonder echt verschil te zien.
Duidelijk verhaal. Punt gemaakt en ontvangen. Ik heb morgen wat te doen!! ;)

jammer dat het alleen voor Windows is. Ik ga even kijken of er een Mac tegenhanger is. Anders moet ik morgen even in twee os'n gaan werken.
 
Gebruikersavatar
Dennis1
Berichten: 495
Lid geworden op: 26 september 2011
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

13 november 2014

Ziet er simpelweg erg goed uit!
ps... mail ons eens over je ideevan stickers.
 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

13 november 2014

Bedankt allemaal. Vandaag staat alles in het teken van de snelheidwinst. Dankzij jullie input. Ik heb screens gemaakt van diverse test tools, en dat ga ik straks weer doen. Voor een leuke voor en na overview.

ik zag trouwens dat mn google font "Ubuntu" ook aardig wat tijd opslokt. Dat is jammer zeg.. zo een mooi font. Misschien moet ik overwegen die niet meer te gaan gebruiken

dilemma. Tijdwinst vs eyecandy
 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

13 november 2014

[quote="dilemma. Tijdwinst vs eyecandy[/quote]

Ik zie het zo site moet voor mij supersnel snel zijn.
Als een site langzaam is haken mensen ook af.
Een langzame site zal het slechter doen in google qua positie.

De vraag is dus hoeveel invloed heeft een font op conversie.

Aan de andere kant een snellere site betere ranking meer bezoekers.
Minder bezoekers die afhaken door hogere snelheid.
Persoonlijk denk ik onder de streep dat je een ander font kan kiezen als de snelheid daardoor hoger is.

De addthis herinner ik me nu heb ik ook getest paar maanden terug, na 2 dagen weg ermee, mijn site werd tot 1 seconde langzamer en dat is het dus niet waard.
 
Gebruikersavatar
ikwilzitzakken
Berichten: 145
Lid geworden op: 01 februari 2014
Contacteer:

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

13 november 2014

@ royk, mooie, professioneel ogende site, complimenten.

Afbeeldingen comprimeren -> http://www.punypng.com/, goede ervaringen mee.
 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

13 november 2014


Ik zie het zo site moet voor mij supersnel snel zijn.
Als een site langzaam is haken mensen ook af.
Een langzame site zal het slechter doen in google qua positie.

De vraag is dus hoeveel invloed heeft een font op conversie.

Aan de andere kant een snellere site betere ranking meer bezoekers.
Minder bezoekers die afhaken door hogere snelheid.
Persoonlijk denk ik onder de streep dat je een ander font kan kiezen als de snelheid daardoor hoger is.

De addthis herinner ik me nu heb ik ook getest paar maanden terug, na 2 dagen weg ermee, mijn site werd tot 1 seconde langzamer en dat is het dus niet waard.
Ik volg je. Al wil ik het beiden. Snelle winkel met eyecandy haha. De lat moet hoog liggen anders heb ik er geen plezier in :D

Ik heb meer dan 20 punten goed gemaakt op de desktop in de google speedtest. Ergens zit er nog een addthis code die ik aan het opsnorren ben. Ook 2 modules verwijderd die veel tijd vroegen. Instandsearch had ik een keer geinstalleerd omdat mijn zoek functie niet werkte. Dat is gerepareerd en heb de module niet meer nodig. Ook heb ik de online chat functie verwijderd. Deze komt terug als er continu een man of 3 a 4 online is in de winkel. Maar voor nu even to much!

Nu nog een boel kleine dingen aanpakken en probeer ik direct naar 1.9 te upgraden in Magento. Wat ook een hogere PHP ondersteuning aanbied. Wellicht een verbetering in totaal.

Font terug gezet naar Verdana. Jammer maar helaas. Time = money? :D
 
Gebruikersavatar
ikwilzitzakken
Berichten: 145
Lid geworden op: 01 februari 2014
Contacteer:

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

13 november 2014

Je chat is inderdaad weg, er staat nog wel

"Online chat

Maandag tot vrijdag
van 09:00 tot 17:00 uur"

Puntje op de i ;-)
 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

13 november 2014

Je chat is inderdaad weg, er staat nog wel

"Online chat

Maandag tot vrijdag
van 09:00 tot 17:00 uur"

Puntje op de i ;-)
Klopt! Sloop ik er straks ook allemaal uit!! Hoppa!! :D

Nu even wat backups aan het maken zodat ik straks hem naar Magento 1.9 kan updaten. Dan kan ik ook de CSS en Javascript beter laten comprimeren
 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

13 november 2014

Nu even wat backups aan het maken zodat ik straks hem naar Magento 1.9 kan updaten. Dan kan ik ook de CSS en Javascript beter laten comprimeren
Updaten naar 1.9 vanuit 1.8 doe je niet zo maar.
Sommige extensies moeten geupdate worden.

Als je dit soort zaken doet, neem een extra server of maak op je directadmin een extra gebruiker aan bijv new.joudomein.nl
test daar eerst alle updates zoals van 1.8 naar 1.9 en dan pas op live

Je zal niet de eerste zijn waar het in de soep loopt.

Ben zoals jij ooit ook begonnen met 1.6, die extensie er bij dan weer die en nu alles naar 1.9 gebeurt dat op een aparte server, 2 maanden testen testen testen en dan pas live.
 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

13 november 2014

de update naar 1.9 is veilig verlopen tot dusver. Ik heb maar een paar modules en die waren al een tijdje 1.9 proof. De fooman speedster advanced opnieuw erop gezet. Gek genoeg heb ik nu een lagere score dan een uur geleden.

Ik heb snapshots op mn vps. Als iets niet goed werk staat in 2 minuten de winkel zoals hij was met een snapshot terug zetten

Ik moet zeggen dat ik compilation ook niet aan heb staan. Dat geeft nog wel eens een conflict. Draai jij die wel?
 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

13 november 2014

Middels ook browser cashing aan kunnen krijgen door de Htacces aan te passen.

google speedtest meld dat mn server te snel reageert. Iemand een tip hoe ik deze trager kan laten reageren. Ik begrijp dat hij naar 200ms gebracht moet worden.

Ook klaagt speedtest van google steeds over een stukje css boven de vouw. Ik weet niet of ik daar bij kan of dat ik contact op moet nemen met de template maker.
 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

13 november 2014

na een dag hard zwoegen, honderden plaatjes in mn handen gehad.. switchen tussen Windows en OSX... in windows tientallen keren Riot (het tooltje) dat crashte.. tientallen keren weet u het zeker, weet u het echt zeker zeker raampjes weg klikken (windows.. jippie) , update van magento naar 1.9, modules eruit gehaald en helaas een paar grafische concessies moeten maken... is de winst een paar seconde

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Morgen hoop ik over te kunnen stappen naar full page cashing. Compilation geeft steeds problemen dus die laat ik uit. Wel jammer dat de Time to first byte erg traag is. Cloudvps is toch een rappe server. Misschien ligt het nog aan een instelling in de mysql?
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

13 november 2014

De TTFB (Time To First Byte) ligt met > 500 ms, meer dan een halve seconde, inderdaad te hoog. Dat kan naar < 100 ms.

Voor het comprimeren van de afbeeldingen kan ik Smush.it van Yahoo! aanbevelen. Die gratis service perst elke laatste loze byte uit een afbeelding, zonder kwaliteitsverlies.

Verder kun je meten tot je zelf een ons weegt, maar gaat het vooral om de user experience (UX): als je steeds tot 3 moet tellen voordat er wat gebeurt, verlies je de aandacht. Met laadtijden richting 2,5 seconde en daarboven begeef je je dus in de gevarenzone van afhakende bezoekers.

Wil je er helemaal van af zijn, dan gebruik je progressive enhancement. Geen idee of Magentslow dat ondersteunt, maar anders is er misschien wel een extension voor.
 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

13 november 2014

De TTFB (Time To First Byte) ligt met > 500 ms, meer dan een halve seconde, inderdaad te hoog. Dat kan naar < 100 ms.

Voor het comprimeren van de afbeeldingen kan ik Smush.it van Yahoo! aanbevelen. Die gratis service perst elke laatste loze byte uit een afbeelding, zonder kwaliteitsverlies.

Verder kun je meten tot je zelf een ons weegt, maar gaat het vooral om de user experience (UX): als je steeds tot 3 moet tellen voordat er wat gebeurt, verlies je de aandacht. Met laadtijden richting 2,5 seconde en daarboven begeef je je dus in de gevarenzone van afhakende bezoekers.

Wil je er helemaal van af zijn, dan gebruik je progressive enhancement. Geen idee of Magentslow dat ondersteunt, maar anders is er misschien wel een extension voor.

Thanks Ward!

Ik heb middels nog wat extra pijn weg kunnen halen. Een paar plaatjes stonden in de https. En dat vraagt blijkbaar een boel tijd. Nu tikt de webwinkel de 1.46s aan. Een hele productieve dag!! Whoeiii

Afbeelding Nu kijken of ik voorzicht weer wat eye-candy aan kan brengen. Want dat is wel aan mn hart gegaan helaas.

Morgen mn andere pagina's langs lopen!!
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

13 november 2014

Nah, ik denk dat je vanavond tevreden je hoofd op je kussen mag leggen en rustig kunt slapen: je site is supersnel!
 
Royk
Berichten: 280
Lid geworden op: 20 december 2013

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

13 november 2014

Nah, ik denk dat je vanavond tevreden je hoofd op je kussen mag leggen en rustig kunt slapen: je site is supersnel!
Dankzij jullie input! Waarvoor DANK!!!

Ik hoop dat Google weer een beetje lief voor me zal zijn. De afgelopen weken klappen ontvangen in google webmasters. En de kans is best mogelijk dat ik gewoon straf kreeg van google omdat mn site zo langzaam was
 
Gebruikersavatar
Jan Roelofsen
Berichten: 1458
Lid geworden op: 30 oktober 2011
Locatie: Renswoude
Contacteer:

Re: Na een jaar bouwen is jullie kritische feedback zeer gew

13 november 2014

Heerlijk gevoel is dat :)

Opvallende regel zag ik:
enkele image's achter SSL vandaan gehaald om snelheid te winnen.
Terwijl ik in een ander comment (ander topic) las dat met een moderne server SSL geen verschil mag maken in snelheid..?


Afbeelding
http://www.dutchcowboys.nl/online/de-to ... irritaties
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht