Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
optimix
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 november 2014

webshop te koop

19 november 2014

Hierbij bied ik een webshop aan. De naam van de webshop word niet genoemd in verband met dat het bedrijf momenteel in gebruik is en de (potentiële) klanten hier geen weet van hoeven te hebben.

Het bedrijf/de webshop bestaat momenteel 6 jaar.
Dit jaar (tot nu toe) heb ik met de webshop (marketing = 1,5% omzet) een omzet behaald van 150.000 euro.
Aantal bestellingen dit jaar: ongeveer 4000
Bezoekers: ongeveer 6000
We verkopen via de eigen site (50% van totaal) en ook via amazon (50% van totaal). We verkopen ongeveer 20 merken en een eigen merk met eigen productie (40% van omzet eigen site) die exclusief wordt verkocht via de site. Bij alle merken zijn inkoopcontracten afgesloten zonder verplichtingen. Verders geen huurcontracten, werknemers, eigen vervoerskosten of geldleningen aanwezig.

Bij serieuze interesse kunt u mij een bericht sturen.

Met vriendelijke groet
 
VTE
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 september 2014

Re: webshop te koop

20 november 2014

Wat de shop verkoopt moeten we maar raden?
 
Gebruikersavatar
Dennis1
Berichten: 495
Lid geworden op: 26 september 2011
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

Re: webshop te koop

20 november 2014

Hoeveel winst?

4000 orders met 6000 bezoekers is geweldig natuurlijk.
Maar volgens mij klopt dat niet helemaal, want dit soort conversiepercentages is de natte droom van iedere internet ondernemer.
 
pauwke
Berichten: 129
Lid geworden op: 02 oktober 2012

Re: webshop te koop

20 november 2014

denk dat hij bezoekers per maand bedoeld, dat klinkt in elk geval logischer :D .
Daarnaast is het inderdaad wel intressant in welke branch de webshop actief is en en de marges, omzet zegt niet alles.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
VTE
Berichten: 49
Lid geworden op: 28 september 2014

Re: webshop te koop

20 november 2014

Maar volgens mij klopt dat niet helemaal, want dit soort conversiepercentages is de natte droom van iedere internet ondernemer.
Deze exacte zin had ik eerst ook getypt in mijn 1e bericht :lol: maar als 50% van de verkopen via Amazon komt is het plausibel. Nog steeds erg hoog maar iets logischer verklaarbaar.
 
Dierenspeciaalzaak
Berichten: 689
Lid geworden op: 20 juni 2012
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: webshop te koop

24 november 2014

Maar volgens mij klopt dat niet helemaal, want dit soort conversiepercentages is de natte droom van iedere internet ondernemer.
Deze exacte zin had ik eerst ook getypt in mijn 1e bericht :lol: maar als 50% van de verkopen via Amazon komt is het plausibel. Nog steeds erg hoog maar iets logischer verklaarbaar.
Ohwja, want dan is het slechts ongeveer 35% conversie. Dat is natuurlijk volkomen plausibel. :roll:
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!
 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: webshop te koop

24 november 2014

4000 orders waarvan 50% via de eigen website is 2000 orders.

6000 zal bezoekers per maand zijn = 72000 per jaar
2000/72000=2,7% conversie, niet slecht

150.000 euro omzet / 4000 = 37,50 orderwaarde.
4000 orders per jaar / 365 dagen = 10,95 orders per dag

Dit is op zich alleen te doen als je veel geautomatiseerd hebt. Boekhouding, inkoopfacturen.
Verpak je zelf alle bestellingen of drop shipment.

Waar het uiteindelijk om draait is wat is je bruto marge en wat is je netto marge.
Als je een webshop wil aanbieden zul je toch iets meer info moeten geven.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht