November/December verzending PostNL

1
Beste Mede webwinkel eigenaren,

Ik heb een vraagje! Weten jullie hoe het dit jaar zit met extra ophaaldagen van PostNL? Wij hebben een webwinkel die (zoals elke webwinkel) erg druk is, in de maand December, maar ook zeker nog ontzettend druk na kerst en voor oud en nieuw.

Vorig jaar konden wij brievenbussen in onze omgeving vol stoppen op Zondag om die nog op Maandag geleverd te krijgen. Helaas haalt PostNL op Zondag geen post meer op en dus ook geen levering op Maandag.

- Nu is mijn vraag, klopt het dat als een klant iets op 1e kerstdag koopt via brievenbussenpost dat de klant het dan pas Dinsdag de 30e in huis heeft?

Dan is er nog iets, ik kijk op de website van PostNL, hier staan een aantal overzichtjes. Wat nu gek is, is dat PostNL aangeeft pakketten wél op Zondag op te halen en Maandag te bezorgen en brievenbussenpost niet. Hoe gaan ze dit dan doen, alleen pakketten ergens aannemen en geen brieven, dat lijkt mij toch gek.

Linkje, hier staan de overzichten van Brieven en Pakketpost.
http://www.postnl.nl/klantenservice/bez ... eestdagen/

Ik heb gebeld met PostNL, maar de medewerkster snapte weinig van mijn verhaal en gaf eigenlijk op elke vraag/conclusie die ik stelde er een Ja op terug. Hebben jullie hier misschien iets meer informatie over?

Alvast bedankt voor de extra informatie!

Met vriendelijke groeten,

Jordi
Tijdelijk actie voor webwinkeleigenaren: Webshop banner laten maken voor slechts 30 euro met 100% tevredenheidsgarantie. Referentiewerk Aanstekerwebshop

Re: November/December verzending PostNL

2
Jordib schreef: Vorig jaar konden wij brievenbussen in onze omgeving vol stoppen op Zondag om die nog op Maandag geleverd te krijgen. Helaas haalt PostNL op Zondag geen post meer op en dus ook geen levering op Maandag.
Hoe krijg jij je brievenbuszendingen door de 'anti-vuurwerk-sleuf" van PostNL???

Wij geven alle (brievenbus)zendingen af bij het PostNL servicepunt, deze worden ma-vr opgehaald door postNL en meestal de volgende werkdag geleverd. De feestdagen worden gezien als zondagen, dus worden de zendingen niet opgehaald of afgeleverd.

Wat je de 24e afgeeft, wordt waarschijnlijk pas de 30e afgeleverd. Ophalen op 1e/2e kerstdag lijkt mij onwaarschijnlijk, mogelijk op zaterdag een extra ophaal dag, maar ook dan pas op dinsdag bezorgd!

Re: November/December verzending PostNL

3
Hoi Mick,

Dank voor je antwoord. Ja dat is wel grappig over de anti-vuurwerk-strips.. In industrie tereinen hebben ze nooit zulke strips erop zitten! Omdat deze nog nooit opgeblazen zijn, laten ze die eraf (denk ik). We hadden de beschikking over 4 brievenbussen zonder zo een strip, die wij dus ook alle 4 vol hebben gestopt.

Ik heb wel gelezen dat als je:
Aanleveren op: 24 December -> Levering 27 December
Aanleveren op: 25,26,27,28,29 December -> Levering 30 December
Aanleveren op: 30 December -> Levering op 31 December

Maar dat is zo een gapend gat van 25e tot de 30e.. Dat ik hoop dat er toch nog een tussen oplossing is?

Mvg, Jordi
Tijdelijk actie voor webwinkeleigenaren: Webshop banner laten maken voor slechts 30 euro met 100% tevredenheidsgarantie. Referentiewerk Aanstekerwebshop

Re: November/December verzending PostNL

4
Tja...
Je zal altijd klanten houden die op de 24e hun kerstbestelling plaatsen...

Gelukkig vieren de meeste mensen zelf ook kerst en meestal ligt het een paar dagen voor kerst al stil (op een enkele bestelling na) ook kerst zelf is meestal rustig, dus ik denk dat wij weer gaan genieten van een paar daagjes vakantie en op maandag weer aan het werk gaan! (hebben tegen die tijd wel verdiend!) :wink:
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: November/December verzending PostNL

5
Wij hebben drukte tot en met oud en nieuw omdat wij artikelen verkopen die mensen weer met oud en nieuw gebruiken ;) Onze beste dagen zijn 1e en 2e kerstdag, hahaha. Vandaar ook mijn vraag. Veel mensen gebruiken vuurkorven, hebben het koud, harde wind altijd. :).

Hopelijk dat iemand anders nog nieuws ontvangt rond de postlichting. Alles in een brievenbuspakje versturen die paar dagen vind ik ook geen probleem, maar dan moet ik wel ergens op Zondag mijn brievenbuspakjes kwijt kunnen.
Tijdelijk actie voor webwinkeleigenaren: Webshop banner laten maken voor slechts 30 euro met 100% tevredenheidsgarantie. Referentiewerk Aanstekerwebshop