Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Sinterklaas inkopen nog niet van start?

5
Zitten nu op de helft van de maandomzet van vorig jaar. Aantal orders en omzet tot nu toe is nagenoeg gelijk, naar verwachting zullen we de komende 10 dagen dus hetzelfde omzetten als de afgelopen 20 dagen! :wink:

Wel al een paar opvallend drukke dagen gehad en diverse verzoeken voor Sint verpakkingen!

Re: Sinterklaas inkopen nog niet van start?

6
Hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat je verkoopt. Kerst is voor mij de klapper maar de week voor 5 december is ook een topper. De cadeaus zijn meestal voor volwassenen en die vieren toch vaker kerst.

Januari is dat weer bagger :lol:
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Sinterklaas inkopen nog niet van start?

8
Mick schreef:
Het Varaantje schreef:Hangt er natuurlijk helemaal vanaf wat je verkoopt....
...
Januari is dat weer bagger :lol:
Gat in de markt! :lol:
Moest het ff 2 keer lezen :lol:
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Sinterklaas inkopen nog niet van start?

10
Wat ik vooral merk is dat ze vooral ideeën opdoen en kijken en wishlists maken. Ik mag niet klagen, want september en oktober waren erg rustig. Ik merk nu al vorig jaar en dit jaar dat ik het juist in de zomer ervan moet hebben, dus daar ga ik volgend jaar echt goed op in spelen.
Daarnaast hoop ik er een mooie maand december van te maken. Voor Sinterklaas verkoop ik niet veel, maar voor de kerst wel.

Re: Sinterklaas inkopen nog niet van start?

11
Mick schreef:Zitten nu op de helft van de maandomzet van vorig jaar. Aantal orders en omzet tot nu toe is nagenoeg gelijk, naar verwachting zullen we de komende 10 dagen dus hetzelfde omzetten als de afgelopen 20 dagen! :wink:

Wel al een paar opvallend drukke dagen gehad en diverse verzoeken voor Sint verpakkingen!
en dan kom je erachter dat je adwords budget ruim een week geleden de bodem bereikt heeft... :shock:

Re: Sinterklaas inkopen nog niet van start?

13
Eerste 2 weken van november gingen erg goed. Afgelopen week tot nu niet zo best. Terwijl mijn webwinkel collega uit mijn dorp (met drogisterij assoriment) gisteren even dag record omzet heeft gehaald xD. Valt geen pijl op te trekken dus. Blijkbaar gaan de dames niet massaal voor jurken voor Sinterklaas. Denk dat ik het eerder moet hebben van Kerst en Oud en Nieuw. Heb nu wel 15% korting op het gehele assortiment, is blijkbaar ook niet genoeg om toe te happen.
Looks Like Vintage, webwinkel in 40s, 50s en 60s kleding!...::...Looks Like Vintage op Facebook

Re: Sinterklaas inkopen nog niet van start?

14
Het gaat hier momenteel helemaal los.
Heb vandaag 2 volle containers. (en de eerste bestellingen voor morgenochtend zijn alweer binnen)
Het te besteden bedrag ligt wel iets lager dan vorig jaar.
Hoe is dat bij jullie?
Zie net onderstaand tabelletje op de ING site.

Per sinterklaascadeautje besteed ik dit jaar gemiddeld...
meer dan 50 euro7%
tussen 25 en 50 euro13%
tussen 10 en 25 euro24%
minder dan 10 euro18%
weet niet/niet van toepassing38%

Re: Sinterklaas inkopen nog niet van start?

18
En opvallend dat "helemaal niets" nog verreweg de meeste stemmen heeft gekregen
Denk niet dat je de statistieken zo kan lezen. De meeste stemmen zijn voor wel een cadeau. Helemaal niets krijgt dus ongeveer 1/3 van de stemmen en niet verreweg de meeste.

Re: Sinterklaas inkopen nog niet van start?

19
Ward schreef:Interessante cijfers!
En opvallend dat "helemaal niets" nog verreweg de meeste stemmen heeft gekregen.
Nee dat is niet het geval

Je hebt keuze uit sinterklaas, kerst of beide. Oftewel:

Sinterklaas 39%
Kerst 40%
Mensen die cadeau's geven: 47%
Mensen die dat niet doen 37%
De leukste dierenbeeldjes bij [url=http://www.hetvaraantje.nl]Webwinkel het Varaantje[/url]

Re: Sinterklaas inkopen nog niet van start?

22
Als je maar verkoopt :)
Gaat hier met de speelgoedboerderij als een speer.

Meest aparte is wel dat we speelgoed naar Duitsland verzenden (15,- euro nu :| ) terwijl dat speelgoed daar geproduceerd is. Ergens denk ik dan aan kreten als 'Lean & Green' 'Cradle 2 Cradle' en 'Co2 neutraal'
Zal er wel op m'n beste Duits bijschrijven dat het meegeleverde hout kindvriendelijk is en opgegeten mag worden :)
Videosysteem voor webwinkeliers om seriematig en betaalbaar video te produceren

Re: Sinterklaas inkopen nog niet van start?

23
Verklaard misschien een beetje een afwijkende omzet t.o.v. 2013
Hoe is het bij jullie?
Ik haal de ene record na de andere. (veel meer bestellingen)
Alleen het bedrag per bestelling is een stuk lager dan vorig jaar.
Onderstaande klopt bij mij dus wel.

Hoeveel geeft u dit jaar uit aan cadeaus voor sinterklaas?
Veel meer dan vorig jaar3%
Iets meer dan vorig jaar6%
Evenveel als vorig jaar40%
Iets minder dan vorig jaar14%
Veel minder dan vorig jaar37%
Aantal stemmen: 51.758

Re: Sinterklaas inkopen nog niet van start?

25
Ward schreef:
serviesonline schreef:Alleen het bedrag per bestelling is een stuk lager dan vorig jaar.
Ja, ja! Die trend zien wij ook.
Moeilijk alleen om te zeggen of dat nu "structureel" is of vanwege "dé crisis".
gezien mijn eerdere post dat kerst terrein wint ga ik er van uit dat het structueel is.
Als we dezelfde portie na 5 December nog eens krijgen is het alleen maar win-win.
Kunnen we niet meer van dat soort dagen bedenken?

Re: Sinterklaas inkopen nog niet van start?

28
Mijn jongens waren nog klein en wij waren op vakantie in Duitsland. Op een ochtend stonden ze aan ons bed. Ze vonden dat zij recht hadden op een kinderdag. Er was namelijk een papadag en een mamadag, maar geen kinderdag...

Ze hadden dit samen bekokstoofd. Ze waren zo serieus, dat wij hier niet aan voorbij konden gaan.

Wij hebben toen die vakantie maar een kinderdag ingesteld. Ze mochten een cadeautje uitzoeken bij de speelgoedwinkel in Trier (ik vermoed dat zij ieder al een Playmobil doos op het oog hadden :-). Het werd hun dag.

Dus misschien is het wel een idee om in de zomermaanden een kinderdag in te stellen :-)