SEO linkruil

1
linkbuilding is goed voor de SEO van van websites.
Telkens als ik een website benader of hun mijn link willen plaatsen willen ze graag een link terug, maar linkruil is niet goed voor de SEO.

Hoe kan ik dit het beste oplossen?
online groothandel dameskleding en bikini's http://www.babelife.nl

Re: SEO linkruil

3
Het is inderdaad beter om links te verkrijgen van een website die hier geen link voor terug hoeft. Let wel goed op dat de site waarnaartoe je linkt of waarvan je de link krijgt relevant is aan jou eigen website, anders kijkt Google ook negatief tegen de link aan. Hoe hoger de pagerank van de andere site is hoe waardevoller de link vermelding ook is en hoe beter dit is voor je pagerank.
Link ruil daarentegen is niet per se slecht voor uw page rank, maar het neemt wel veel kracht weg van de gekregen link, waardoor de link minder effectief is.
https://www.ooshopping.nl/ Geef uw sales een boost!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: SEO linkruil

5
Geen linkruil doen, investeer ik linkbuilding.
Of maakt blogs waarop de de links van linkruil kan plaatsen. Dan krijg je een soort ABC system

Je bent A, je krijgt een links van B
B krijgt daarvoor een links van C terug
C links weer naar A

Re: SEO linkruil

6
bbob schreef:Geen linkruil doen, investeer ik linkbuilding.
Of maakt blogs waarop de de links van linkruil kan plaatsen. Dan krijg je een soort ABC system

Je bent A, je krijgt een links van B
B krijgt daarvoor een links van C terug
C links weer naar A
Dat "soort ABC system" heet een link farm.

Afbeelding
StoreCore.io

Re: SEO linkruil

7
Link wheels om exact te zijn. Daar kijkt google idd doorheen
Een linkwheel gaat echter verder dan het ABC verhaal dat ik als voorbeeld gaf.
Linkwheels werken dan ook niet meer net als A-B linkruil ook niet werkt.

Re: SEO linkruil

8
OO Shopping schreef:Het is inderdaad beter om links te verkrijgen van een website die hier geen link voor terug hoeft. Let wel goed op dat de site waarnaartoe je linkt of waarvan je de link krijgt relevant is aan jou eigen website, anders kijkt Google ook negatief tegen de link aan.
Als je een website start dan is het zeker belangrijk, maar wij krijgen iedere dag honderden backlinks van diverse sites binnen die echt totaal niks te maken hebben met ons onderwerp.

Het lijkt dus dat Google veel meer aan het meten is, waaronder de hoeveelheid plaatsingen en het ritme van de plaatsingen, de sterkte van domeinen waarop de links worden geplaatst etc, de sterkte van de pagina waarop die wordt geplaatst.

Ik zou iedereen aanbevelen om zoveel mogelijk kwalitatieve links binnen je doelgroep te krijgen. Maar normaliter krijg je op een 'natuurlijke manier' veel meer backlinks van verschillende domeinen en doelgroepen.

Wat je kunt proberen als mensen ook graag een link willen op jouw website, dan kun je een externe blog erbij naast opzetten die je net zo sterk maakt qua linkstructuur als je webshop. Dus dan heb je een blog binnen je webshop, maar ook een externe die helemaal geen enkele connectie maakt met jouw webwinkel. Hierop plaats je informatieve artikelen en geef je de mogelijkheid om voor de desbetreffende persoon een artikel achter te laten of een linkje.

Denk overigens niet dat je dat zomaar even doet, want er gaat vrij veel tijd in zitten en je moet dagelijks de externe blog updaten met een kwalitatief artikeltje of nieuwsbericht.
* Handleiding voor de opzet van een WooCommerce webshop
* Deel 2: Producten versturen en verzendkosten berekenen binnen WooCommerce.