Hoi even voorstellen

1
Mijn naam is dus Jolanda.
Ik ben al 31 maar heb sinds begin 2014 een kleine webshop warin ik handgemaakte kaarsen, geurblokjes en sieraden verkoop. Eigenlijk is het meer hobby echter vallen mijn geurblokjes met name erg in de smaak. Ik heb naast mijn webwinkel nog ander werk. En ik vind het lastig om bepaalde keuzes te maken voor min webshop i.v.m mijn werk.

Wel vind ik mijn hobby dus te leuk.
En zal ik dus in 2015 keuzes moeten gaan maken.
Ik ga hier het e.a even rustig lezen kijken of ik kan achterhalen of er mensen zijn die een beetje tegen het zelfde aan hebben gelopen.

Groetjes Jolanda.

Re: Hoi even voorstellen

3
Bedankt hoor.

Een van de dingen waar ik tegen aan loop is een kvk inschrijving, omdat ik mede firmant ben van een ander bedrijf en daar dus mee sta ingeschreven. Mijn vriend doet daarvan de boekhouding en doet mij boekhouding erbij. We geven dus wel aan wat er uitgaat en er in komt. Echter dat bedrijf is een geheel andere branche.
Ik zou mij heel graag met mijn webshop willen inschrijven bij de kvk, maar ik vind dit lastig i.v.m mijn werk nu. Maar ik zou heel graag een zakelijke rekening willen openen en alles regelen zodat klanten echt veilig kunnen betalen etc gewoon zoals ik vind dat het hoort. Alleen ik ben zelf gewoon niet zo zakelijk ingesteld en had niet verwacht dat mijn handgemaakte spulletjes echt zouden gaan verkopen. Wat natuurlijk heel leuk is maar voor mij ook best lastig.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Hoi even voorstellen

5
Jan Roelofsen schreef:Dag Jolanda,

welkom op dit forum. welke keuzes loop je zoal tegen aan dan?
Nou o.a of ik dus een aparte kvk inschrijving wil of dat ik gewoon onder de naam van het grote bedrijf blijf handelen. Dan houden we een administratie, is dus makkelijker.
Maar kan ik geen ideal realiseren nu heb ik wel de keuze voor paypal, afhaal of ophalen.

Een van de andere keuzes is of ik een samenwerking wil gaan doen met een groot bedrijf waar ik geuren bestel en officieel retailer kan worden daarvan. Maar dit is echt van latere zorg.

Het eerste punt vind ik het moeilijkst.

Re: Hoi even voorstellen

6
jolanda123 schreef:Ik zou mij heel graag met mijn webshop willen inschrijven bij de kvk, maar ik vind dit lastig i.v.m mijn werk nu.
Als je webwinkel niet in strijd is met een eventueel concurrentiebeding voor dat andere werk, is het geen probleem. Je regelt het bij de KvK in een kwartiertje.
jolanda123 schreef:Maar ik zou heel graag een zakelijke rekening willen openen en alles regelen zodat klanten echt veilig kunnen betalen etc gewoon zoals ik vind dat het hoort.
Wat moet, moet. Een veilige betaalomgeving is geen leuk-voor-erbij-luxe, maar een wettelijke en morele plicht.

Meer in het algemeen denk ik dat elk compromis dat je zelf niet lekker zit hoog op de lijst met verbeterpunten moet staan. Als het moment is aangebroken — en dat hebben wij allemaal wel eens — waarop je je aan je eigen webwinkel gaat zitten irriteren, moet je wat ondernemen.

Re: Hoi even voorstellen

7
Ward schreef:
jolanda123 schreef:Ik zou mij heel graag met mijn webshop willen inschrijven bij de kvk, maar ik vind dit lastig i.v.m mijn werk nu.
Als je webwinkel niet in strijd is met een eventueel concurrentiebeding voor dat andere werk, is het geen probleem. Je regelt het bij de KvK in een kwartiertje.
jolanda123 schreef:Maar ik zou heel graag een zakelijke rekening willen openen en alles regelen zodat klanten echt veilig kunnen betalen etc gewoon zoals ik vind dat het hoort.
Wat moet, moet. Een veilige betaalomgeving is geen leuk-voor-erbij-luxe, maar een wettelijke en morele plicht.

Meer in het algemeen denk ik dat elk compromis dat je zelf niet lekker zit hoog op de lijst met verbeterpunten moet staan. Als het moment is aangebroken — en dat hebben wij allemaal wel eens — waarop je je aan je eigen webwinkel gaat zitten irriteren, moet je wat ondernemen.

Dank je wel hoor.

In principe kan de klant kiezen voor paypal of afhalen naast overboeking.
Voor zover ik weet ben je als webwinkel niet verplicht om ideal te hebben.
Dat moet wel even gezegd natuurlijk. Ik doe niets wat niet mag.

Wel is het zo dat ik dus als hobby winkeltje ben begonnen maar dat ik dus graag verder wil.
Dus wil groeien dat wil denk iedereen wel.
Maar ik wil dus niet het andere bedrijf door mijn hobby in de problemen brengen dat is waar ik dus een beetje bang voor ben.

Maar het zou gewoon makkelijker zijn voor klanten als ze per ideal kunnen betalen en ik denk dat meer mensen dan ook zullen kiezen voor mijn webwinkel.

Het is nu nog wel zo dat ik alles wat er inkomt ook weer uitgeef aan inkopen enzovoorts. Maar uiteindelijk wil ik dus groter gaan inkopen en dan dus ook winst gaan maken.

Ik ben dus tot nu toe bezig geweest met mijn product perfectionaliseren en goede verzenddozen vinden etc en de website op orde. Maar nu moet dus de zakelijke kant ook gebeuren en dat heb ik een beetje vooruit geschoven.

Ik denk dat ik gewoon een keer een afspraak moet maken bij de kvk en vragen naar de mogelijkheden voor mij. Dat lijkt me wel verstandig.

Re: Hoi even voorstellen

9
Ward schreef:Even een overtuigend plaatje uit 2012 lenen. De populariteit van iDEAL daalt, maar is nog wel zó groot dat je iDEAL eigenlijk voor Nederland altijd moet aanbieden.

Afbeelding

Moeten is er niet bij :wink: Omdat het niet verplicht is, het is dus wel een bijomend luxe dingetje!
Willen is natuurlijk iets anders. Omdat het gewoon een veel gebruikt iets is en niet iedereen paypal heeft al gaat paypal wel sneller en bied paypal meer mogelijkheden voor consumenten als er iets niet zou kloppen maar dat is natuurlijk niet aan de orde.

Even los van Ideal of wat voor betaalmogelijkheden dan ook.

Ik vraag mij dus af of het dus beter is om mij apart in te schrijven omdat ik natuurlijk ook zou kunnen kiezen om zelf een zakelijke rekening te open met het grote bedrijf daar is nooit een zakelijke rekening voor nodig geweest omdat daar grote dingen gemaakt worden en veel aannemers en grote bedrijven hier dus bestellen en dit over maken vaak in gedeeltes dus die zakelijke rekening kan geregeld worden als het alleen daar om zou gaan. Het is wat ingewikkelder maar het is mogelijk.

Ik vraag mij af dus of het verstandiger is een eigen kvk nummer te hebben en dus 2 administraties en dus best wel meer werk of dat ik mijn webwinkel gewoon erbij laat zetten bij de kvk als onderdeel van het grote bedrijf. Ik denk dat ik het zo het beste omschrijf.

Ik vind dit dus heel erg lastig.

Re: Hoi even voorstellen

10
Ik zou het netjes gescheiden houden. Als het grote bedrijf omvalt of wordt verkocht, wil je niet dat de fundering onder je webwinkel wegvalt. En omgekeerd: je wilt met je webwinkel het grote bedrijf niet in de weg zitten.

Gewoon apart een eenmanszaak inschrijven en een eigen administratie voeren, inclusief eigen iDEAL-account, bankrekening, enzovoort.

Je ziet er kennelijk een beetje tegen op, maar ik denk dat je het jezelf juist makkelijker maakt door het los te trekken.

Re: Hoi even voorstellen

11
Ward schreef:Ik zou het netjes gescheiden houden. Als het grote bedrijf omvalt of wordt verkocht, wil je niet dat de fundering onder je webwinkel wegvalt. En omgekeerd: je wilt met je webwinkel het grote bedrijf niet in de weg zitten.

Gewoon apart een eenmanszaak inschrijven en een eigen administratie voeren, inclusief eigen iDEAL-account, bankrekening, enzovoort.

Je ziet er kennelijk een beetje tegen op, maar ik denk dat je het jezelf juist makkelijker maakt door het los te trekken.
Het grote bedrijf valt sowieso niet is zeer goed lopend.
En is dus voor een deel mijn eigendom ik woon ook aan dat bedrijf.

Het is niet zozeer dat ik er tegen op zie. Maar meer dat ik twijfel of het wel echt verstandig is om een extra inschrijving te doen.

In het bedrijf is iets veranderd waardoor we sowieso eerdaags naar de kvk gaan. Ik vond het een moment om juist te kijken wat anderen vinden voordat ik erheen ga ik hoop nog steeds op iemand in een soort gelijke situatie of iemand die erin gezeten heeft met een hobbie winkeltje en een ander eigen bedrijf.

Ik lijk ondankbaar over alle tips maar ik vind het wel erg fijn hoor.
Altijd lastig geschreven tekst.
Ik vind deze stap gewoon heel moeilijk maar ik weet ook eigenlijk niet waarom.

Re: Hoi even voorstellen

12
Wij strategen zeggen altijd: de beslissing om geen beslissing te nemen is ook een beslissing.
Je kiest er dan namelijk bewust voor om geen keuze te maken.
En dus alles bij het oude te laten.

Ik denk dat je een coach nodig hebt. Iemand die op het juiste moment de juiste vraag stelt.

Kennelijk vind je die niet in je directe omgeving. Logisch ook: alles gaat daar immers goed.

En toch wringt er dan iets...
StoreCore.io