Wat voor informatie ben je naar op zoek?Ik zou er ook niet gauw iets bestellen. Onoverzichtelijk en als ik informatie zoek mist er steeds wel iets. Waarom staan niet alle maten ingevuld als maten nodig zijn?
Achtergronden? Wat krijg je dan? zie twee beelden en nog klein ook. Vergroten maakt het niet echt veel groter.
En vissen! Die haal je toch in de winkel en laat je niet bezorgen. Die bekijk je en pikt er degene uit die je mooi vindt.
Hoe groot is L???Wat voor informatie ben je naar op zoek?
De standaard maat is een L vandaar. Hier is ook een pagina voor aangemaakt ter informatie. Als er geen maat bij staat is het een standaard van L.
Bij de achterwanden snap ik niet precies wat je bedoelt welke twee beelden? Je hebt meerdere achterwanden 3D en foto
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Is goed ik zal dit deze week nog aanpassen. Dankje
Hoe groot is L???
Waarom zou je je klant doorsturen naar een andere pagina ( = weer een extra stap verwijderd van de bestelknop) als je deze ook bij het product kunt plaatsen!
Je hoeft geen compleet boekwerk te plaatsen, maar een samenvatting met de belangrijkste informatie is handig!
Daar ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar. En het is een klantvraag die je kunt verwachten, dus daar moet je webwinkel een goede oplossing voor noemen. Net ontving ik bijvoorbeeld een pakje dat nét niet bevroren was; een tropische vis gaat dat nooit overleven.Hoe versturen jullie de levende vissen eigenlijk?
Hebben jullie hier een speciale koerier voor of gaat dit 'gewoon' via PostNL???
Dat staat voor een deel op de site!Daar ben ik inderdaad ook wel benieuwd naar. En het is een klantvraag die je kunt verwachten, dus daar moet je webwinkel een goede oplossing voor noemen. Net ontving ik bijvoorbeeld een pakje dat nét niet bevroren was; een tropische vis gaat dat nooit overleven.
De vissen worden verstuurd in een speciale verwarmde doos met heatpacks en isolatie. Stress zal minimaal zijn doordat zij rechtstreeks vanuit de groothandel worden verstuurd en gelukkig al een wennings periode hebben gehad. Ze worden niet via postnl verstuurd, maar via een koerier. Dus dan zullen ze direct worden verstuurd na het maken van een afspraak. Soms zal dit Postnl koerier zijn en soms een ander.Hoe versturen jullie de levende vissen eigenlijk?
Hebben jullie hier een speciale koerier voor of gaat dit 'gewoon' via PostNL???
Ben bang dat de kans op visfilet bij een reguliere postbezorger groter is dan bij een gespecialiseerde koeriersdienst!
Hoe zit het met de 'zicht termijn' op levende vissen?
Jullie hebben deze uitgesloten van het herroepingsrecht, maar twijfel of dit rechtsgeldig is?
De heenreis zal voor de vissen al stressvol zijn, de juiste verpakking voor de terugreis zal een kritisch punt zijn en dan nog de terugreis zelf... dus ik snap jullie standpunt volledig!
Maar of online verkoop van vissen nou aan te bevelen is...
Ik weet niet zeker of je dit kan uitsluiten van het retour recht maar ook op levende dieren dien je wettelijk gezien garantie te geven.De vissen worden verstuurd in een speciale verwarmde doos met heatpacks en isolatie. Stress zal minimaal zijn doordat zij rechtstreeks vanuit de groothandel worden verstuurd en gelukkig al een wennings periode hebben gehad. Ze worden niet via postnl verstuurd, maar via een koerier. Dus dan zullen ze direct worden verstuurd na het maken van een afspraak. Soms zal dit Postnl koerier zijn en soms een ander.Hoe versturen jullie de levende vissen eigenlijk?
Hebben jullie hier een speciale koerier voor of gaat dit 'gewoon' via PostNL???
Ben bang dat de kans op visfilet bij een reguliere postbezorger groter is dan bij een gespecialiseerde koeriersdienst!
Hoe zit het met de 'zicht termijn' op levende vissen?
Jullie hebben deze uitgesloten van het herroepingsrecht, maar twijfel of dit rechtsgeldig is?
De heenreis zal voor de vissen al stressvol zijn, de juiste verpakking voor de terugreis zal een kritisch punt zijn en dan nog de terugreis zelf... dus ik snap jullie standpunt volledig!
Maar of online verkoop van vissen nou aan te bevelen is...
De zicht termijn staat in de pagina verzending vissen vermeld dit kan ik toevoegen bij elke beschrijving van de vissen. Er is een zichttermijn van 36 uur. De levende vissen e.d. zijn uitgesloten van herroepingsrecht, omdat ik niet kan garanderen of zij het 2 weken zullen overleven. Dit omdat het grotendeels aan licht of jij de vissen, koralen e.d. voert. Temperatuur van je water, zout van je water. Over wennen naar je bak. Heel veel factoren. Vissen worden sowieso niet retour gestuurd. Als er fout is geleverd krijg je een nieuwe zonder extra kosten, maar dan heb je er twee. Je stuurt niets retour inzake vissen, koralen e.d.
Een levende vis, lagere dier of koraal zullen wij niet retour ontvangen. Deze mogen ook niet geretourneerd worden. Als een levend dier dood aankomt dan hoeft deze niet retour en als wij een fout maken met een bestelling en een verkeerde opsturen dan mag deze ook niet retour. Voor het welzijn van de vissen en koralen zullen wij tot een uitkomst komen met de klant om eventueel geld retour storten of de juiste opnieuw opsturen.Ik weet niet zeker of je dit kan uitsluiten van het retour recht maar ook op levende dieren dien je wettelijk gezien garantie te geven.
De vissen worden verstuurd in een speciale verwarmde doos met heatpacks en isolatie. Stress zal minimaal zijn doordat zij rechtstreeks vanuit de groothandel worden verstuurd en gelukkig al een wennings periode hebben gehad. Ze worden niet via postnl verstuurd, maar via een koerier. Dus dan zullen ze direct worden verstuurd na het maken van een afspraak. Soms zal dit Postnl koerier zijn en soms een ander.
De zicht termijn staat in de pagina verzending vissen vermeld dit kan ik toevoegen bij elke beschrijving van de vissen. Er is een zichttermijn van 36 uur. De levende vissen e.d. zijn uitgesloten van herroepingsrecht, omdat ik niet kan garanderen of zij het 2 weken zullen overleven. Dit omdat het grotendeels aan licht of jij de vissen, koralen e.d. voert. Temperatuur van je water, zout van je water. Over wennen naar je bak. Heel veel factoren. Vissen worden sowieso niet retour gestuurd. Als er fout is geleverd krijg je een nieuwe zonder extra kosten, maar dan heb je er twee. Je stuurt niets retour inzake vissen, koralen e.d.
En de verkeerde vis mag dan door het toilet? Of moet de nieuwe eigenaar maar een andere oplossing vezinnen?en als wij een fout maken met een bestelling en een verkeerde opsturen dan mag deze ook niet retour. Voor het welzijn van de vissen en koralen
Neem nu een aquariumDe standaard maat is een L vandaar.
De maten van andere types worden vermeld zodat je tijdens het bekijken het kan vergelijken.Neem nu een aquariumDe standaard maat is een L vandaar.
Daar heeft een L niets mee van doen.
Ik kies de: Aquatic Nature Cocoon 4 Leeg (15.5L)
In de omschrijving staan een aantal maten. Maar ook van andere types dus dat is al verwarrend. Moet ik eerst de juiste pakken.
Onderin staat de maat van de cocoon 4 maar geen diepte en geen gewicht.
Er staat cocoon 4 LEEG
Maar wat is leeg? Volgens de foto's zit er iets bij het pakket? Is dat ook zo?
In de omschrijving staat: "Compleet met verlichting en filtratie."
Dus toch met meer? Maar er staat ook: "ook zonder verkrijgbaar of met LED"
Dus is dit nu toch een leeg aquarium of toch met verlichting en filtratie? En als ik dan toch LED zou willen, hoe dan?
Ik snap de info in ieder geval niet.
Hmm, ja ik begrijp het wel hoor wat er word bedoelt. Maar...hoe leg ik het uit. Zie het misschien zo:Ik begrijp je standpunt, het laatste wat je wilt is een vis retour die een ziekte opgelopen heeft, met alle gevolgen van dien...
De vraag is alleen of je deze wettelijk gezien mag uitsluiten van de zichtermijn!
Klant besteld een dure tropische vis, maar wil achteraf gezien toch liever een goudvis. ..
Je moet je hierbij houden aan de wet kopen op afstand, levende dieren staan hierbij niet als uitzondering genoemd!
Hoewel je waarschijnlijk tot een passende oplossing komt, mogen de levende vissen naar mijn informatie niet uitgesloten worden van het retourrecht!
In de winkel wordt je altijd goed voorgelicht, maar als starter kan je de vissen makkelijk online bestellen, als ik dan zoutwatervissen voor mijn vissekommetje bestel, dan zijn deze bij voorbaat ten dode opgeschreven (ik mag ze niet retourneren en mijn vissekommetje van 20cm overleven ze ook niet)
Voor het eerst dat ik twijfels heb voor de online verkoop van een product!
Nee dit raden wij absoluut af natuurlijk. Dit willen wij voorkomen dat dit een optie word. Kijk, we kunnen een klant niet verplichten dit niet te doen, maar wij doen ons best om te zorgen dat er absoluut geen fouten worden gemaakt. We zijn menselijk dus fouten kan worden gemaakt en dan moeten we dat samen met de klant op te lossen terwijl het leven van de koraal of vissen e.d. word behouden. Als het dan zover komt zullen we dit met de klant oplossen. Hoe we het gaan oplossen ligt aan de situatie.En de verkeerde vis mag dan door het toilet? Of moet de nieuwe eigenaar maar een andere oplossing vezinnen?en als wij een fout maken met een bestelling en een verkeerde opsturen dan mag deze ook niet retour. Voor het welzijn van de vissen en koralen
Bedenk goed of je voldoet aan de wettelijke eisen. Deze zijn namelijk niet te 'overrulen' door je eigen regels
Ik snap je standpunt en onderbouwing, maar ben bang dat hiermee niet voldoet aan de wet kopen op afstand!Hmm, ja ik begrijp het wel hoor wat er word bedoelt. Maar...hoe leg ik het uit. Zie het misschien zo:
Als je een CD koopt en je gebruikt deze is de seal gebroken. Deze is uitgesloten ver retournering. Seal is gebroken. Als je een koraal koopt en je haalt deze uit de zak (wat ook hoort natuurlijk netzoals met een cd) en je legt de koraal in je aquarium. Is het gebruikt en de zogenaamde seal gebroken.
Als je fruit besteld online is deze ook uitgesloten van retour omdat het bederfelijk is. Een garnaal kan ook als het ware 'bederven' als je deze bijvoorbeeld in koudwater zet terwijl het een zeewater garnaal is. Het is natuurlijk wel de bedoeling dat klanten weten wat ze kopen inzake zeewater vissen koralen e.d. Vooral omdat het zo'n dure aankoop kan zijn. De klanten worden niet gecontroleerd om te weten wat ze met hun aankoop zullen doen. Starters kunnen natuurlijk contact met ons opnemen en gerust alle vragen stellen ter ondersteuning. Maar de 'verantwoordelijkheid' inzake verzorging en onderhouden blijft bij de koper. Als je een kreeft meeneemt vanuit de winkel zelf kan je toch ook niet zomaar retourneren als deze thuis in je bak overlijd?
Ik heb in het verleden mannelijke guppen via koerier laten komen en dat is goed gegaan. Alleen met zeevissen zou ik dit NOOIT doen! Helemaal niet met zulk retourrecht!Ik begrijp je standpunt, het laatste wat je wilt is een vis retour die een ziekte opgelopen heeft, met alle gevolgen van dien...
De vraag is alleen of je deze wettelijk gezien mag uitsluiten van de zichtermijn!
Klant besteld een dure tropische vis, maar wil achteraf gezien toch liever een goudvis. ..
Je moet je hierbij houden aan de wet kopen op afstand, levende dieren staan hierbij niet als uitzondering genoemd!
Hoewel je waarschijnlijk tot een passende oplossing komt, mogen de levende vissen naar mijn informatie niet uitgesloten worden van het retourrecht!
In de winkel wordt je altijd goed voorgelicht, maar als starter kan je de vissen makkelijk online bestellen, als ik dan zoutwatervissen voor mijn vissekommetje bestel, dan zijn deze bij voorbaat ten dode opgeschreven (ik mag ze niet retourneren en mijn vissekommetje van 20cm overleven ze ook niet)
Voor het eerst dat ik twijfels heb voor de online verkoop van een product!
Helemaal mee eens. Ik weet nog dat ik Guppen had besteld en deze werden geleverd in een Aquariumdoos. De chauffeur zo:" leuk aquarium heb je besteld "! Ik zo ja gaaf hè? Hij moest eens weten dat daar dus Guppen in zaten.Heb nog even verder gekeken en kwam nog wat dingetjes tegen.
Ik denk dat je het assortiment eens moet door nemen er staan dingen tussen voor zoet en zout water bakken die kun je niet gebruiken bij de andere.
Ik zie nergens een faq of informatie voor leken wat je nu hebt is iets voor gevorderde en koopjes jagers maar niets voor beginnende hobbyisten. En die gaan denk ik wel erg belangrijk worden.
Ik krijg een beedje het idee dat je niet precies weet wat je verkoopt misschie. Hen ik het ook wel verkeerd.
En even voor zover ik weet mag je met geen een korier alleen gespecialisitse dieren vervoeren. Volgens mij doet post nl en tnt dit ook. Niet.
Dankjewel ik zal aan de gang gaan! gr,Even los van het bovenstaande waar wel een aantal terechte kristische vragen gesteld werden.
Allereerst een leuke webshop aangezien ik jarenlang een aquarium gehad heb en wel bekend ben met dit wereldje. Ik bestelde ook regelmatig online accessoires en planten (geen vissen) en hoewel er een aantal goede aanbieders zijn is deze markt denk ik nog niet overvol. Wat betreft het verzenden van vissen (los van het retourrecht ja of nee) vind ik interessant. Zolang het met een goede verzenddienst/koerier gedaan wordt denk ik dat je daarmee gelijk een unique selling point heb. Er zijn in ieder geval niet veel webshops die dat doen.
De opzet van de website bevalt mij wel, wel heb ik een aantal puntjes die ik zou aanpakken:
- Als je logo minder hoog is dan wordt de hearder veel kleiner. Die is nu (behalve bij het logo) heel erg leeg
- Op SEO gebied is nog veel te halen door te werken met goede categorie/productomschrijvingen
- In de footer staat een banne van biddybirds? Weghalen zou ik zeggen
- Het lettertype in veel banners is Times New Roman? Dat staat niet echt mooi, maar dat is misschien persoonlijk Het sluit in ieder geval niet aan bij de font van de rest van de website.
- In het aller bovenste menu (menu waarin de zoekfunctie zit) wellicht nog 'klantenservice' meenemen
- Op de productpagina wellicht de korte omschrijving weghalen zodat je direct de bestelknop ziet zonder te scrollen.
Mocht je ergens hulp bij nodig hebben. Laat het mij weten.
Mark
Op dit moment alleen op zeeaquariums. Er is een klein assortiment voor terrarium en vijvers.Hoi,
Het ziet er best leuk uit alleen vallen mij wat dingen op.
1 de site is best traag op een ipad.
2. Je gaat er van uit dat de mensen weten wat ze moeten doen als ze een vis of zo kopen.
Ik heb niet gezien of er instructies bij geleverd word voor het over wennen van water. Zeevissen zijn gevoeliger dan tropische.
3 ik zie nergens enig advice over wat bij elkaar kan en wat niet.
4 . Wil je alleen focussen op zee of ook op terrarium en vijver.
Tot nu toe had ik niet echt veel vragen voor een FAQ, maar dit kan ik nu wel denk ik inzetten. En met een koerier kan dit wel heb al geïnformeerdHeb nog even verder gekeken en kwam nog wat dingetjes tegen.
Ik denk dat je het assortiment eens moet door nemen er staan dingen tussen voor zoet en zout water bakken die kun je niet gebruiken bij de andere.
Ik zie nergens een faq of informatie voor leken wat je nu hebt is iets voor gevorderde en koopjes jagers maar niets voor beginnende hobbyisten. En die gaan denk ik wel erg belangrijk worden.
Ik krijg een beedje het idee dat je niet precies weet wat je verkoopt misschie. Hen ik het ook wel verkeerd.
En even voor zover ik weet mag je met geen een korier alleen gespecialisitse dieren vervoeren. Volgens mij doet post nl en tnt dit ook. Niet.