hallo allemaal, ik stel me een voor

1
Hoi,
Ik ben Lian en sinds bijna 10 jaar zelfstandig ondernemer.
Afgelopen jaar is dan eindelijk mijn nieuwe webwinkel online gegaan.
Voorheen heb ik altijd gebruik gemaakt ven een webbased webwinkel maar nu heb ik alles in 'eigen beheer'. Dat voelt veel fijner maar de vindbaarheid zou wel wat beter mogen.
Dat is eigenlijk de reden dat ik hier lid ben geworden, maar de andere informatie is ook zeker interessant en welkom.
Toen ik begon met mijn webwinkel heb ik 1,5 jaar veel tijd gestopt in de vindbaarheid, toen lukte dat nog aardig als 'leek', maar tegenwoordig moet je gestudeerd hebben om het zelf voor elkaar te krijgen lijkt het wel of je moet er een flinke dot geld in stoppen.
Tot een paar jaar geleden kwam ik om in het werk wat met twee handen en wat apparaten te produceren was maar mede door de crisis en meer concurrentie is het afgezwakt.
Ik ben dus op zoek naar tips die bijdragen aan meer bezoekers op mijn website.
Vriendelijke groeten,

Lian
https://slingerlandwinkel.nl

Re: hallo allemaal, ik stel me een voor

2
De site ziet er leuk uit. Prachtige achtergrond, maar ik vind alles teveel op en in elkaar. Ook als ik op trouwen en verjaardag klik kom ik uit op een lege pagina . Bestelling ik een slinger dan zou ik prettig vinden om te weten wat de breedtje van een vaantje is. omdat je vaak een lengte wilt overbruggen.

Je site met onderverdelen in thema's, zoals o.a. geboorte, verjaardag en verhuizing. Als ik een kaart zoek heb ik geen zin om 225 kaarten af te gaan.

Re: hallo allemaal, ik stel me een voor

3
Elektrobert schreef:De site ziet er leuk uit. Prachtige achtergrond, maar ik vind alles teveel op en in elkaar. Ook als ik op trouwen en verjaardag klik kom ik uit op een lege pagina . Bestelling ik een slinger dan zou ik prettig vinden om te weten wat de breedtje van een vaantje is. omdat je vaak een lengte wilt overbruggen.

Je site met onderverdelen in thema's, zoals o.a. geboorte, verjaardag en verhuizing. Als ik een kaart zoek heb ik geen zin om 225 kaarten af te gaan.

Bedankt voor je feedback.

De kaartenwinkel is onderverdeeld in categorieën hoor :wink:

Wat betreft de 'mankementen' aan de header-foto's van mijn slingerlandwinkel, dat is bekend. Ik ben afhankelijk van een student die dit soort fouten voor mij kan verbeteren, daar wordt aan gewerkt dus.

Alle artikelen die ik maak zijn op maat gemaakt en daarom is er veel één op één contact met de klant via email.
Wat betreft het formaat van een afbeelding/letter of vaantje zoals je het noemt, daar wordt zelden of nooit naar gevraagd. Als klanten twijfelen of ze de slinger, zoals zij die hebben samengesteld, kwijt kunnen op de plaats waar ze hem op willen hangen dan vragen ze het soms wel en dan bereken ik de totale lengte van de slinger en geef advies hoe ze de lengte aan kunnen passen. Buiten dit zijn de slingers demontabel en dus ook desgewenst in delen op te hangen.
Vriendelijke groeten,

Lian
https://slingerlandwinkel.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: hallo allemaal, ik stel me een voor

5
Welkom Lian,

Poeh! Al 10 jaar ervaring..ik durf als "groentje" bijna niks meer te zeggen. Haha

Een leuke website, maar hij oogt wat druk. Het lettertype van je koppen is soms moeilijk leesbaar. Bovenin bij de slingers loopt de schaduw hiervan door het woord portfolio. De website is af en toe wat traag.

Een paar tips voor een betere vindbaarheid;

- Page Title:
Bij jou is deze pagetitle: "Slingerland Tekstslingers naamslingers geboorteslinger" en bovendien staat dit op elk pagina. Voor iedere afzonderlijke pagina zou ik dit aanpassen. Dus bijvoorbeeld;

"Slingerland Tekstslingers | Altijd iets te vieren | Zoekwoord Zoekwoord Zoekword Zoekwoord"

"Borden & Schilden | Slingerland Tekstslingers | Altijd iets te vieren"

"Cupcakeslinger | Slingerland Tekstslingers | Altijd iets te vieren"

etc. etc.

Dus in het kort, in de page title kan je een korte zin of zoekwoorden toevoegen. Voor iedere afzonderlijke pagina.

- Meta Tags:
Meta tags zijn korte zinnen / teksten die niet zichtbbaar zijn op je website, maar wel door bijvoorbeeld Google "gelezen" wordt. Je kunt per pagina een korte omschrijving geven. Deze wordt door bijvoorbeeld Google weergegeven in de zoekresultaten. Het gaat hierbij met name om de meta tag "description"

- Content:
Dit is misschien wel het allerbelangrijkste! Goede content. Want ik denk niet dat je er wat aan heb als mensen direct weer weg klikken. Verplaats je in de klant. De klant zit met een bepaalde "vraag" - die is ergens naar opzoek. Zorg jij dat het "antwoord" bent. Overtuig ze hiervan, USP's Zo, klinkt best luchtig al zeg ik het zelf! Haha

Bovendien dien je over flink wat doorzettingsvermogen te beschikken. Je moet constant bezig blijven om de vraag te kunnen beantwoorden en relevant te blijven. En dat is best moeilijk.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Veel succes.
Creatives by PL. - Luxe woonaccessoires

Re: hallo allemaal, ik stel me een voor

6
Kenny020 schreef:Welkom Lian,

Poeh! Al 10 jaar ervaring..ik durf als "groentje" bijna niks meer te zeggen. Haha

Een leuke website, maar hij oogt wat druk. Het lettertype van je koppen is soms moeilijk leesbaar. Bovenin bij de slingers loopt de schaduw hiervan door het woord portfolio. De website is af en toe wat traag.

Een paar tips voor een betere vindbaarheid;

- Page Title:
Bij jou is deze pagetitle: "Slingerland Tekstslingers naamslingers geboorteslinger" en bovendien staat dit op elk pagina. Voor iedere afzonderlijke pagina zou ik dit aanpassen. Dus bijvoorbeeld;

"Slingerland Tekstslingers | Altijd iets te vieren | Zoekwoord Zoekwoord Zoekword Zoekwoord"

"Borden & Schilden | Slingerland Tekstslingers | Altijd iets te vieren"

"Cupcakeslinger | Slingerland Tekstslingers | Altijd iets te vieren"

etc. etc.

Dus in het kort, in de page title kan je een korte zin of zoekwoorden toevoegen. Voor iedere afzonderlijke pagina.

- Meta Tags:
Meta tags zijn korte zinnen / teksten die niet zichtbbaar zijn op je website, maar wel door bijvoorbeeld Google "gelezen" wordt. Je kunt per pagina een korte omschrijving geven. Deze wordt door bijvoorbeeld Google weergegeven in de zoekresultaten. Het gaat hierbij met name om de meta tag "description"

- Content:
Dit is misschien wel het allerbelangrijkste! Goede content. Want ik denk niet dat je er wat aan heb als mensen direct weer weg klikken. Verplaats je in de klant. De klant zit met een bepaalde "vraag" - die is ergens naar opzoek. Zorg jij dat het "antwoord" bent. Overtuig ze hiervan, USP's Zo, klinkt best luchtig al zeg ik het zelf! Haha

Bovendien dien je over flink wat doorzettingsvermogen te beschikken. Je moet constant bezig blijven om de vraag te kunnen beantwoorden en relevant te blijven. En dat is best moeilijk.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

Veel succes.
Ik voel me momenteel ook echt een groentje hoor. Heb me al jaren niet echt meer in SEO verdiept omdat het werk me min of meer aan kwam waaien. Nu heb ik het weer wel nodig na de lancering van mijn nieuwe webwinkel.
Bedankt voor je tips, ik zal ze zeker doorspelen naar degene die mijn website onderhoudt.
Het is en blijft in mijn geval 'handen en voeten' werk omdat ik afhankelijk ben van bereidwilligheid van bevriende mensen die mij helpen met het aanpassen van mijn website en de vindbaarheid. Ik kan en wil er gewoon niet al teveel geld aan uitgeven en vind ook dat er vaak onredelijk veel voor gevraagd, zeker voor kleine ondernemers.
Vriendelijke groeten,

Lian
https://slingerlandwinkel.nl