Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Sportzone
Berichten: 45
Lid geworden op: 02 oktober 2014
Locatie: Kollum
Contacteer:

Webshop en administratie

29 december 2014

Tot begin dit jaar had ik een fysieke winkel met personeel en dus ook een accountant voor zowel loonadministratie, omzetbelasting, jaarcijfers, etc. Nadat ik de winkel ben gestopt en nu dus een webshop heb (zonder personeel) ben ik van plan de administratie, ook vanuit kosten-oogpunt, grotendeels zelf te doen. Ik zit te denken aan Acumulus, iemand hier ervaring mee? Zijn er betere alternatieven?

Voordelen van Acumulus lijken me de concurrerende prijs, het feit dat het voor ondernemers is gemaakt (en niet voor accountants, administratie is niet echt mijn ding, dus handig als het zo gemakkelijk mogelijk is gemaakt) en dat het makkelijk te koppelen is met mijn biedmeer-shop. Maar misschien zijn er nog betere alternatieven of andere mogelijkheden?

Aan het eind van het jaar moeten de jaarcijfers opgesteld worden (fiscale winstbijlage) en de aangiften inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen worden verzorgd. Hier wil ik dan wel een accountant/administratiekantoor voor inschakelen.
Mijn huidige accountant rekent daarvoor 900 euro ex, erg veel geld voor een beginnende webshop. Wat mag dat kosten volgens jullie?
http://www.goedkopezwembroeken.nl : Zwemmen in het voordeel!
 
GoedeShampoo
Berichten: 389
Lid geworden op: 07 februari 2014
Contacteer:

Re: Webshop en administratie

29 december 2014

Acumulus heeft een fantastische klantenservice (vaak antwoord binnen paar uur, zelfs op zondag); maar de omgeving ziet er beetje verouderd uit. Indien je dit niet erg vind is het geen probleem, want de nieuwe functies zitten er wel in en het wordt wel bijgehouden.

Maar persoonlijk vind ik het fijn als het allemaal er ook strak uitziet. Je kunt ook eens kijken naar q-invoice of moneybird. Het is maar wat je voorkeur heeft.

Wat de kosten betreft; dat ligt er nogal aan wat je administratie allemaal inhoudt. Lever je alles kant en klaar aan of moet hij alles nog uitzoeken? Hoeveel facturen heb je? Heb je ook veel losse uitgaven zoals etentjes etc? Helaas is het vaak erg prijzig, maar ik vind €900,- voor een beginnende webshop ook aan de hoge kant. Dat moet een stuk voordeliger kunnen.
De beste shampoo vind je op http://www.GoedeShampoo.nl
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Webshop en administratie

29 december 2014

Ik werk zelf ook met Acumulus. Dat het verouderd eruit ziet ben ik het misschien niet helemaal mee eens. Je kan wel mooie plaatjes en dergelijke maken. En mooie flash pictogrammen erin. Maar dit zal de snelheid niet bevorderen.

Acumulus werk snel en prettig. Ik kom er goed mee uit de voeten. Misschien ook niet helemaal onbelangrijk. Acumulus werkt alleen met EURO en je kan ook aankopen inboeken die buiten de EU zijn gekocht. Dit ondersteunen ook niet alle pakketten.

Acumules werkt ook niet met losse modules. 1 prijs en klaar.

Tevens hebben hebben ze ook boekhouders ter aanbeveling voor dacht ik 450 euro voor de jaaropgaaf.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
bbob
Berichten: 401
Lid geworden op: 28 mei 2014

Re: Webshop en administratie

31 december 2014

werk met exactonline die weer een koppeling heeft met de magento webshop.

Wat voor een webshop denk ik het belangrijkste is, is een koppeling tussen webshop en boekhouding. Tot een bepaalde omzet kun je het scheiden en misschien zelf doen maar een link maakt jou het leven veel eenvoudiger.

Bedenk ook volgende stap, ocr scannen van je inkoopfacturen, er zijn bij exact een aantal externe partijen die dat mogelijk maken. Zal ook bij andere boekhoudsoftware mogelijk zijn maar informeer er naar.

Kijk dus vooral verder naar de toekomst en mogelijkheden om jou meer werk uit handen te nemen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
tessed
Berichten: 84
Lid geworden op: 10 maart 2012
Locatie: Vlaardingen
Contacteer:

Re: Webshop en administratie

04 januari 2015

Ik gebruik zelf ook Acumulus en ben nog steeds tevreden. Het is handig dat er een soort invulhulp is voor de aangiftes waardoor er minder kans is op verkeerd ingevulde aangiftes.

Al ben ik tevreden met Acumulus moet ik toegeven dat Moneymedic.nl ook aantrekkelijk lijkt.
Webshops, websites en grafische vormgeving. Portfolio op http://www.desse.nl
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Webshop en administratie

05 januari 2015

Ik denk dat die IDEAL module niet geschikt is voor een webshop houder. Of mailen ze zie automatisch toe?
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht