uw pakketten verzenden, wat vind u belangrijk?

1
Goede avond allemaal,

Ik zou het enorm waarderen als u de tijd wil nemen mijn topic te lezen en uw mening wilt geven.
Aangezien ik mijn koeriers bedrijf wil uitbreiden, ben ik erg benieuwd naar uw wensen betreft het versturen van uw pakketten?

Wat vind u belangrijke punten? en wat zijn uw wensen betreft onderstaande punten?

a) betrouwbaar
b) service
c) prijs
d) schade/ breuk/ vermissing (vergoeding)
e) levertijd
f) representieve bezorgers
g) nederlands sprekende bezorgers
h) klacht afhandeling
i) gewicht / formaat
j) delicate producten
k) track & trace
l) ophalen van uw pakketten (hoe vaak en wanneer?)
m) aanvullende diensten (verzekering / rembours / aangetekend / verhoogd aansprakelijk)

Met vriendelijke groet
Bianca Verweij
Joy4delivery

Re: uw pakketten verzenden, wat vind u belangrijk?

3
Bedankt voor je antwoord,

Ik denk dat door kleiner te blijven dan de bekende grote vervoeders, de prijs lager kan en een goede service geboden kan worden in combinatie met ruimere mogelijkheden betreft afmeting/gewicht/snelheid/e.d.,

Als alle andere punten goed zouden zijn, hoe belangrijk is track & trace dan?

Met vriendelijke groet
Bianca

Re: uw pakketten verzenden, wat vind u belangrijk?

4
Joy4delivery schreef:Ik denk dat door kleiner te blijven dan de bekende grote vervoerders, de prijs lager kan en een goede service geboden kan worden in combinatie met ruimere mogelijkheden betreft afmeting/gewicht/snelheid/e.d.,
Zónder schaalvoordelen toch zowel méér service als een lagere prijs bieden? Cool, DHL and UPS eat you heart out, hier komt een koerier uit Harderwijk die het beter en goedkoper kan.

Ik denk dat het niet kan.
Maar nog belangrijker: ik denk dat je het niet eens moet willen proberen.
Je onderzoekt een doodlopende straat: meer van hetzelfde maar dan beter en goedkoper is namelijk iets waar duizenden mensen bij DHL en UPS dagelijks mee bezig zijn.
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: uw pakketten verzenden, wat vind u belangrijk?

6
O, maar ik denk ook dat er volop ruimte is voor goede koeriers!
Sterker nog, ik vermoed zelfs dat die markt groeit!!

Maar dan niet door PostNL of DPD te spelen. Doe dat er hooguit bij op contractbasis en zoek je persoonlijke slagkracht inderdaad in iets waarin zij niet kunnen tippen.

Maak geen vergelijking.
Maak het verschil.
StoreCore.io

Re: uw pakketten verzenden, wat vind u belangrijk?

7
Probeer eens een voor de bezorgers ergonomisch klimaat te scheppen dat wil zeggen zonder fysiek zware belasting en onderscheidt je daarin. Je kunt met de juiste hulpmiddelen ook zwaardere pakketten (tot 70 a 80 kg) gewoon met één persoon en met een bestelbus afleveren voor concurrerende prijzen ver onder de vrachtwagen tarieven. Als je dit voor elkaar hebt zijn wij je eerste klant.
vr gr herman van der helm

Re: uw pakketten verzenden, wat vind u belangrijk?

9
Bedankt voor de tip Herman,

Ik ga zeker kijken naar de mogelijkeden om nog ergonomischer te werken,
Wij gebruiken overigens voor zware pakketten (vanaf 15 kg) standaard een steekwagen,
In al onze bussen is standaard een steekwagen aanwezig om de chauffeur minder te belasten,

de aanschaf van een mobiele tiller is aardig prijzig, ik ga kijken of er andere mogelijkheden zijn.
mag ik vragen hoeveel pakketten je ongeveer verstuurd?
ik heb verder namelijk nog niet echt vraag gehad om op ergonomische wijze te bezorgen

met vriendelijke groet
Bianca Verweij

Re: uw pakketten verzenden, wat vind u belangrijk?

11
Exact, en hier zie je ook weer de afwijzing. Te prijzig, er wordt dan ook gelijk gevraagd naar de hoeveelheid wat te vervoeren is en dat is ook te weinig om het haalbaar te maken. Er zijn geen pakketten van 80KG dit zijn pallets. Als je bij PostNL boven de 30 KG komt krijg je automatische een naheffing van 70 euro voor een pallet en dubbel vervoer.

Track en Trace is zeer belangrijk, en zal in de toekomst ook steeds belangrijker worden met kleinere tijdvlakken. Klanten willen graat weten waar hun zending zich bevind.

Verder denk ik ook wel dat pakketten goedkoper kunnen verhandeld worden. Zeker de lichte kleine pakketjes die gemakkelijk handelbaar zijn. Als je als PostNL bezorger voor slechts minder als 1 euro per stop kan rijden dan moet er ergens nog een redelijke bedrag blijven hangen. Het probleem is enkel de landelijke dekking en de opzet daarvan.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl

Re: uw pakketten verzenden, wat vind u belangrijk?

12
Zyra schreef:Hoe wil je pakketten van 80kg ergonomisch (alleen, dus 1 chauffeur) laten versturen? En ook nog goedkoop, want het mag niet te duur zijn.

Gaat niet! Of je moet het zelf doen.
We doen het op dit moment zelf ook met maar één bezorger in een Renault Master en met hefmobiel. Als we zelf een route rijden met vier tot zes adressen op een dag hebben we de route en bezorging betaald. Maar waarom zou een ander dat dan ook niet kunnen? Waarom zijn er wasmachinebezorgers die dit ook doen, waarom zijn er gasflesbezorgers die dit ook doen, waarom zijn er onderdelenvervoerders die dit ook doen? Waarom zijn er isotopenvervoerders die dit ook doen, waarom zijn er glasvervoerders die dit ook doen, waarom zijn er accuvervoerders die dit ook doen, waarom zijn er koffieautomatenvervoerders die dit ook doen, enzovoort. Allemaal met eigen bedrijfsbus. En waarom zou een koerier hier geen dienst van kunnen maken? Zodat bedrijven het niet zelf meer hoeven doen? Ik denk dat met een kleine investering een grote slag gemaakt kan worden. Maar wie durft er als vervoerder mee te beginnen?

Re: uw pakketten verzenden, wat vind u belangrijk?

13
Electronixs.nl zegt:
"Als je bij PostNL boven de 30 KG komt krijg je automatische een naheffing van 70 euro voor een pallet en dubbel vervoer."

Hier geef jezelf het antwoord. Ga daar iets onder zitten, maak reclame en je hebt goed betaald werk zat. Maar goed ik ben geen transportondernemer dus ik zal er wel naast zitten.

Re: uw pakketten verzenden, wat vind u belangrijk?

14
Herman,

leuk verhaal maar logistiek werk toch anders. Jij rijd 1 dag in de week 4 tot 6 adressen en je verkoopt iets om zwaarder te tillen. Hiervoor is een investering nodig.
Wil een bedrijf in die markt duiken zullen ze om dekkend te kunnen zijn tig busjes of vrachtwagens moeten hebben. Om kostendekkend te kunnen rijden moeten al die roetes liefst 5 dagen in de week vol zitten.

Probleem voor een beginnend bedrijf is het vol krijgen van de routes.
Diegene die verzend wil levering binnen 1/2 dagen. Zitten de routes niet vol kan men dit niet garanderen. Dit wil zeggen dat men in het begin onder kostprijs zal moeten werken. De marges in transport zijn al niet erg hoog.

De enige oplossing is een grote pratij die er geld in wil steken aan aanloopverliezen voor rekening wil nemen. Tja om die te vinden zal niet zo eenvoudig zijn.

Je verhaal klinkt logisch maar helaas is de praktijk toch net iets anders.

Re: uw pakketten verzenden, wat vind u belangrijk?

15
herman van der helm schreef:we doen het op dit moment zelf ook met maar één bezorger in een Renault Master en met hefmobiel. Als we zelf een route rijden met vier tot zes adressen op een dag hebben we de route en bezorging betaald. Maar waarom zou een ander dat dan ook niet kunnen? Waarom zijn er wasmachinebezorgers die dit ook doen, waarom zijn er gasflesbezorgers die dit ook doen, waarom zijn er onderdelenvervoerders die dit ook doen? Waarom zijn er isotopenvervoerders die dit ook doen, waarom zijn er glasvervoerders die dit ook doen, waarom zijn er accuvervoerders die dit ook doen, waarom zijn er koffieautomatenvervoerders die dit ook doen, enzovoort. Allemaal met eigen bedrijfsbus. En waarom zou een koerier hier geen dienst van kunnen maken? Zodat bedrijven het niet zelf meer hoeven doen? Ik denk dat met een kleine investering een grote slag gemaakt kan worden. Maar wie durft er als vervoerder mee te beginnen?
In jouw voorbeeld vertrekken alle chaufeurs van punt A om vervolgens een route met diverse afleverpunten te volgen. Dit is compleet anders dan een koerier die pakketjes van punt A, maar ook van punt B, C, D, E etc. afhaalt om ze vervolgens landelijk af te leveren.

Als jij je bezorging wilt uit besteden, dan kan je prima afspraken maken met een lokale koerier, maar een nieuwe landelijke bezorgdienst opzetten is niet niks en zal je een aantal flinke investeerders voor nodig hebben!

De postNL bezorger verdient misschien maar €1,- per pakketje, maar het afleverpunt moet ook betaald worden, net zoals de chaufeur die de pakjetjes ophaalt en naar het regionale distributiecentrum brengt en de vrachtwagen chauffeur die de regionale post naar het landelijke distributiecentrum brengt, de mensen (en machines) die de post sorteren, de vrachtwagen chauffeurs die de post van het landelijke naar de regionale distributie centra brengen waar de paketten uiteindelijk op hun afleverroute geladen worden.... En dan ben ik vast nog een aantal stappen vergeten!

Re: uw pakketten verzenden, wat vind u belangrijk?

17
Wel grappig die voorbeelden die je geeft,

Gasflessen Accu Isotropen = ADR en moet de chauffeur over een ADR certificaat beschikken en de uitrusting daarvan. Daar wordt ook goed voor betaald. Een ADR zending is zeker 20% duurder als een gewone zending.

Glas = breekbaar en moet gewoon door eigen vervoer gedaan worden. Waarschijnlijk gaan zij niet het hele land door. Als er iemand wat in Groningen besteld en de leverancier zit in Maastricht dat zal deze nee verkopen of een lokaal bedrijf in de buurt bellen om het uit te besteden.

Auto onderdelen, Deze rijden alleen per regio. Dus alleen in de buurt. Tevens zijn het vaste adressen. Ze hoeven geen handtekening maar leveren het direct in het magazijn.

Bij de laatste 2 is het ook nog eens dat zij een service leveren waarvan er misschien ook deel betaald word vanuit de marge van het product
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl

Re: uw pakketten verzenden, wat vind u belangrijk?

18
Begin er dan zelf één, want wat jij wil is nogal toekomstmuziek. Transport & Logistiek gaat niet zo snel (al zou je als chauffeur wel willen, dan sputtert het bedrijf wel tegen), koeriersdiensten ook niet en zoals Bbob zei kan ik ook alleen maar beamen.

Het is leuk om mensen van dienst te zijn, maar je moet wel interessante prijzen aanbieden als koerier. En geloof mij, ik zie nog geen enkele koerier met een hybride/elektrische bus om mijn pakketten te vervoeren tegen een leuke prijs. Dus zolang dat niet interessant is, blijven we gewoon bij de huidige vervoerder PostNL.

Re: uw pakketten verzenden, wat vind u belangrijk?

20
Ten aanzien van schade / breuk / vermissing. Hierbij speelt een goede verpakking natuurlijk ook een grote rol. Sommigen versturen hun spullen in de allergoedkoopste doos die aan alle kanten rammelt. Als er dan schade is krijgt de vervoerder de schuld. Dat is lang niet altijd eerlijk.
Voor een goede verpakking: praat eens met Doosopmaat.nl of kijk op de website http://www.doosopmaat.nl . Wij hebben er verstand van.

Re: uw pakketten verzenden, wat vind u belangrijk?

21
Waarom niet gewoon meepraten, wie zien al aan je naam wie je bent en nog moet je irritant reclame zitten maken.

Ja, ik ben juist blij dat mijn concurrenten het niet begrijpen en altijd een te grote doos gebruiken. Vaak is het dan ook bestellen van 1 keer en nooit meer. Dus Doos op maat ik ben het volledig met je eens, maar ga niet daarna reclame maken.