Zónder schaalvoordelen toch zowel méér service als een lagere prijs bieden? Cool, DHL and UPS eat you heart out, hier komt een koerier uit Harderwijk die het beter en goedkoper kan.Ik denk dat door kleiner te blijven dan de bekende grote vervoerders, de prijs lager kan en een goede service geboden kan worden in combinatie met ruimere mogelijkheden betreft afmeting/gewicht/snelheid/e.d.,
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
We doen het op dit moment zelf ook met maar één bezorger in een Renault Master en met hefmobiel. Als we zelf een route rijden met vier tot zes adressen op een dag hebben we de route en bezorging betaald. Maar waarom zou een ander dat dan ook niet kunnen? Waarom zijn er wasmachinebezorgers die dit ook doen, waarom zijn er gasflesbezorgers die dit ook doen, waarom zijn er onderdelenvervoerders die dit ook doen? Waarom zijn er isotopenvervoerders die dit ook doen, waarom zijn er glasvervoerders die dit ook doen, waarom zijn er accuvervoerders die dit ook doen, waarom zijn er koffieautomatenvervoerders die dit ook doen, enzovoort. Allemaal met eigen bedrijfsbus. En waarom zou een koerier hier geen dienst van kunnen maken? Zodat bedrijven het niet zelf meer hoeven doen? Ik denk dat met een kleine investering een grote slag gemaakt kan worden. Maar wie durft er als vervoerder mee te beginnen?Hoe wil je pakketten van 80kg ergonomisch (alleen, dus 1 chauffeur) laten versturen? En ook nog goedkoop, want het mag niet te duur zijn.
Gaat niet! Of je moet het zelf doen.
In jouw voorbeeld vertrekken alle chaufeurs van punt A om vervolgens een route met diverse afleverpunten te volgen. Dit is compleet anders dan een koerier die pakketjes van punt A, maar ook van punt B, C, D, E etc. afhaalt om ze vervolgens landelijk af te leveren.we doen het op dit moment zelf ook met maar één bezorger in een Renault Master en met hefmobiel. Als we zelf een route rijden met vier tot zes adressen op een dag hebben we de route en bezorging betaald. Maar waarom zou een ander dat dan ook niet kunnen? Waarom zijn er wasmachinebezorgers die dit ook doen, waarom zijn er gasflesbezorgers die dit ook doen, waarom zijn er onderdelenvervoerders die dit ook doen? Waarom zijn er isotopenvervoerders die dit ook doen, waarom zijn er glasvervoerders die dit ook doen, waarom zijn er accuvervoerders die dit ook doen, waarom zijn er koffieautomatenvervoerders die dit ook doen, enzovoort. Allemaal met eigen bedrijfsbus. En waarom zou een koerier hier geen dienst van kunnen maken? Zodat bedrijven het niet zelf meer hoeven doen? Ik denk dat met een kleine investering een grote slag gemaakt kan worden. Maar wie durft er als vervoerder mee te beginnen?