goedlopende pagina's

1
Elk artikel in mijn webshop stel ik goed in met meta tags, keywords etc.
Nu kan het zijn dat meerdere pagina's goed scoren in Google maar de producten na verloop van tijd zijn uitverkocht, het artikel komt dan automatisch op uitgeschakeld te staan.

Ik neem aan als een artikel op uitgeschakeld komt te staan dat deze dan ook uit Google verwijderd?

Hebben jullie tips hoe ik dit het beste kan oplossen?

Bedankt
online groothandel dameskleding en bikini's http://www.babelife.nl

Re: goedlopende pagina's

2
mandy1987x schreef:Elk artikel in mijn webshop stel ik goed in met meta tags, keywords etc.
Nu kan het zijn dat meerdere pagina's goed scoren in Google maar de producten na verloop van tijd zijn uitverkocht, het artikel komt dan automatisch op uitgeschakeld te staan.

Ik neem aan als een artikel op uitgeschakeld komt te staan dat deze dan ook uit Google verwijderd?

Hebben jullie tips hoe ik dit het beste kan oplossen?

Bedankt
Het artikel niet uitschakelen maar erbij zetten dat het uitverkocht is. Dan komen ze in ieder geval nog op je site en zal je niet iedere keer je rankings verliezen.
Of ze de mogelijkheid geven om gewoon nog te bestellen met langere levertijd. Of meer voorraad kopen zodat die niet uitverkocht raakt want dan loop je sowieso omzet mis.
Niet langer te veel uitgeven aan Google Adwords?
Online marketing bureau BSR Online

Re: goedlopende pagina's

3
Mijn artikelen wisselen constant (dameskleding) en niet altijd meer na te bestellen bij de leverancier.
Als ik de artikelen ingeschakeld laat staan dan zijn veel artikelen niet meer op voorraad en dat zal vervelend zijn voor de klant.
online groothandel dameskleding en bikini's http://www.babelife.nl

Re: goedlopende pagina's

4
Mandy je geeft zelf het antwoord, je wil ze niet meer ingeschakeld laten staan.

Staan ze niet ingeschakeld verlies je ranking, dus of het ene of het ander.

Het alternatief is als een product niet leverbaar is je de url gebruikt bij het aanmaken van een nieuw product dat er op lijkt. In dat geval blijft de url hetzelfde en zul je niet uit de ranking verdwijnen. Als de teksten vergelijkbaar zijn moet je google score behouden blijft.

Nog een optie is een redirect naar de nieuwe pagina via de oude url.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: goedlopende pagina's

5
Waarom zou je een goede pagina in google willen houden als je het artikel wat goed gevonden wordt toch niet meer verkoopt? Hoe je het ook bekijkt. Als iemand iets zoekt en op jouw pagina komt via de zoekmachine dan vinden ze toch niet wat ze eigenlijk zochten.... dus geen nut.
Tenzij je iets bijna hetzelfde verkoopt. En dan is het simpel, dat artikel moet op die oude pagina komen, waarmee de pagina dus ook niet oud meer is maar gewoon actueel.

Re: goedlopende pagina's

6
Eens met Paul. Als iemand een blauwe merk X prullenmand zoekt en via een redirect bij jou terecht komt bij een Merk Y vergelijkbaar iets, gaat men niet verder zoeken op je site of men toch artikel X kan vinden of iets anders leuks maar klinkt men binnen 2 seconden op de back toets. Vervolgens heb je een klant van Google niet helpen vinden met hetgeen gezocht wordt, nooit goed voor je waarde's. Of je moet je in een enorm niche bevinden.