bouncy

1
Hallo :)

Sinds een dikke week is mijn bouncepercentage extreem hoog en kan maar niet ontdekken waar dit aan ligt. Ik heb de website niet heel veel veranderd (alleen het webwinkelkeur logo toegevoegd op sommige plekken 2 dagen geleden) maar hiervoor was het al een week extreem hoog. In google analytics kan ik zelf de oorzaak van dit bouncepercentage niet vinden en test op internet toont aan dat de laadtijd ook minder dan 2 sec is.. Zouden jullie een kijkje kunnen nemen om te zien of de site bij jullie misschien wel heel langzaam is of andere oorzaken kunnen ontdekken? 

Re: bouncy

2
Cathelijne schreef:Hallo :)

Sinds een dikke week is mijn bouncepercentage extreem hoog en kan maar niet ontdekken waar dit aan ligt. Ik heb de website niet heel veel veranderd (alleen het webwinkelkeur logo toegevoegd op sommige plekken 2 dagen geleden) maar hiervoor was het al een week extreem hoog. In google analytics kan ik zelf de oorzaak van dit bouncepercentage niet vinden en test op internet toont aan dat de laadtijd ook minder dan 2 sec is.. Zouden jullie een kijkje kunnen nemen om te zien of de site bij jullie misschien wel heel langzaam is of andere oorzaken kunnen ontdekken? 
De site is bij mij gewoon snel.
Is het bij iedere trafficbron? Of bij een speciale soort?
Als je wilt kan ik ook wel even een kijkje nemen in je analytics? Dan kan ik kijken of ik daar iets uit kan halen. Als je dat wilt moet je me even een pm sturen :)
Niet langer te veel uitgeven aan Google Adwords?
Online marketing bureau BSR Online

Re: bouncy

3
Voor zover ik kan zien is alles hetzelfde gebleven

zelfde bezoekersaantal vanuit dezelfde bronnen. Geen gekke aanpassingen gedaan ook is er geen verschil in het apparaatgebruik dus bounce voor pc tablet en mobiel zijn allemaal hoog.

Ik heb al een persoon die voor mij allerlei dingen zal gaan instellen in analytics en die heeft ernaar gekeken maar kon ook niks geks ontdekken. In webmastertools heb ik ook geen melding gekregen..

De meeste bezoekers komen binnen op de productpagina's maar ook daar kan ik geen obstakels ontdekkenb

Re: bouncy

4
Cathelijne schreef:Voor zover ik kan zien is alles hetzelfde gebleven

zelfde bezoekersaantal vanuit dezelfde bronnen. Geen gekke aanpassingen gedaan ook is er geen verschil in het apparaatgebruik dus bounce voor pc tablet en mobiel zijn allemaal hoog.

Ik heb al een persoon die voor mij allerlei dingen zal gaan instellen in analytics en die heeft ernaar gekeken maar kon ook niks geks ontdekken. In webmastertools heb ik ook geen melding gekregen..

De meeste bezoekers komen binnen op de productpagina's maar ook daar kan ik geen obstakels ontdekkenb
Hmm apart.
Zijn er nog specifieke pagina's waar het vooral hoog is of echt over heel de site?
Ik zal er deze week even naar kijken voor je :)
Niet langer te veel uitgeven aan Google Adwords?
Online marketing bureau BSR Online
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: bouncy

5
Nee is echt de hele website bij alle pagina's.. heb nog eens de analytics helemaal doorgespit alle mogelijke opties bekeken maar haalt vrij weinig uit.. alleen de organische bezoekers hebben een hogere bounce dan de rest van de bezoekers maar daar zat voorheen ook al verschil in.

Re: bouncy

7
Nee heb al deze bots ergens vorig jaar geblokkeerd in analytics.. dit zijn allemaal nederlandse bezoekers

Re: bouncy

8
Als ik op mn mobiel kijk. En hem recht houd, dus niet kantel, dan valt de helft van je plaatje met vertrouwd weg.
Je ziet dan trouwd online kopen.
De links onderin je pagina zijn niet uitgelijnd. Wat er slordig uit ziet.

Wat vind je trouwens een extreem hoog bouncepercentage en wat was het eerst?
En wat voor aanpassingen heb je gedaan naast het webwinkelkeur logo?
Niet langer te veel uitgeven aan Google Adwords?
Online marketing bureau BSR Online

Re: bouncy

9
Dat klopt op pc ziet het plaatje er netjes uit maar heb een responsive thema en ben nog aan het uitzoeken hoe ik dat op mobiel kan aanpassen..

de teksten onderin zal ik uitlijnen dat zal inderdaad mooier staan dankjewel.

Verder heb ik aan de layout niks veranderd alleen nieuwe producten toegevoegd.

Re: bouncy

12
Dat was me nog niet opgevallen nee.. thanks :D

maar die artikelen staan al een jaar zo dus dat zou de hoge bounce denk ik niet kunnen verklaren.. ?

Re: bouncy

13
Cathelijne schreef:Dat klopt op pc ziet het plaatje er netjes uit maar heb een responsive thema en ben nog aan het uitzoeken hoe ik dat op mobiel kan aanpassen..

de teksten onderin zal ik uitlijnen dat zal inderdaad mooier staan dankjewel.

Verder heb ik aan de layout niks veranderd alleen nieuwe producten toegevoegd.
Dat dacht ik al inderdaad. Denk dat dat wel iets scheelt al samen. Wel raar dat je verder niks hebt toegevoegd..
Cathelijne schreef:Ow en mn bounce was altijd rond de 40/45 en nu 75/80 :shock:
Oh wouw dat is inderdaad wel een groot verschil ja.
Cathelijne schreef:Dat was me nog niet opgevallen nee.. thanks :D

maar die artikelen staan al een jaar zo dus dat zou de hoge bounce denk ik niet kunnen verklaren.. ?
You're welcome :D
Oh dat is inderdaad wel raar ja..
Ik ga nu naar bed. Maar zal kijken of ik nog wat dingen kan vinden :)
Niet langer te veel uitgeven aan Google Adwords?
Online marketing bureau BSR Online

Re: bouncy

14
Heb je de canonical tag op een aantal pagina's pas toegevoegd?
Volgens mij moet je daar de volledige url ingeven en niet alleen de laatste dir.

Verder heb je ook een Function for crossdomain Google Analytics browsing in de source staan. Heb je inderdaad meerdere domeinnamen die je als 1 in analytics wilt?

webwinkelkeur wat je erbij gezet hebt is trouwens ook een javascript en misschien hebben beide javascripts (keurmerk en GA) last van elkaar door de plaats waar ze staan?

Kom ook een rare fout tegen
http://www.realperro.nl/veiligeheid/in- ... r-auto-rek
ipv dir veiligheid staat er hier veiligeheid (Heeft niets met de bounce te maken maar misschien handig om te weten)

Re: bouncy

16
PaulG schreef:Heb je de canonical tag op een aantal pagina's pas toegevoegd?
Volgens mij moet je daar de volledige url ingeven en niet alleen de laatste dir.

Verder heb je ook een Function for crossdomain Google Analytics browsing in de source staan. Heb je inderdaad meerdere domeinnamen die je als 1 in analytics wilt?

webwinkelkeur wat je erbij gezet hebt is trouwens ook een javascript en misschien hebben beide javascripts (keurmerk en GA) last van elkaar door de plaats waar ze staan?

Kom ook een rare fout tegen
http://www.realperro.nl/veiligeheid/in- ... r-auto-rek
ipv dir veiligheid staat er hier veiligeheid (Heeft niets met de bounce te maken maar misschien handig om te weten)
Ik heb een tijdje terug een aantal links die niet meer bestaan doorgestuurd naar de homepagina. Dit doe ik bij biedmeer en wanneer ik daar de hele link ingeef krijg ik de melding dat ik alleen het gedeelte achter het domeinnaam moet invullen..

Dat function for crossdomain is denk ik niet de bedoeling want ik heb 1 website. Ook hier vul ik gewoon de gegevens in bij de biedmeer onderhoudstool en de rest gaat vanzelf. Dus ik zou ook echt niet weten hoe ik dat moet aanpassen.. Ik kan zelf ook niet bij de HTML code's enzo.

Als de 2 javascripts last van elkaar zouden hebben, wat zou dan het gevolg daarvan zijn? Een langzame website?

Re: bouncy

17
stephan93 schreef:http://www.realperro.nl/easy-walk-tuigje

Hier zie staat bij de productomschrijving een link. Met de tekst: "Hoe meet ik de borstomvang?"

Je ziet alleen niet goed dat het een link is. Het lijkt meer alsof het een kopje is en er wat tekst mist.

Verder kan ik zo snel eigenlijk niks vinden.
Die ga ik aanpassen dankjewel!

Re: bouncy

18
Die links krijg ik dus met geen mogelijkheid blauw :shock:

Ik heb biedmeer een ticket verstuurd met de vraag over de links en heb ook de dingen wat hierboven staan direct aangegeven van analytics enzo.

Ben nog eens bij google page-speed gaan kijken. Opzich is de pagespeed niet verkeerd maar kreeg wel de volgende melding :

Dit moet worden gecorrigeerd:
JavaScript en CSS in inhoud boven de vouw die het weergeven blokkeren, verwijderen
Gebruikmaken van browsercaching

Misschien dat het iets helpt ik hoop het maar ook dit kan ik niet zelf aanpassen :(

Re: bouncy

19
Cathelijne schreef: Die ga ik aanpassen dankjewel!
Alsje :)
Cathelijne schreef:Die links krijg ik dus met geen mogelijkheid blauw :shock:

Ik heb biedmeer een ticket verstuurd met de vraag over de links en heb ook de dingen wat hierboven staan direct aangegeven van analytics enzo.

Ben nog eens bij google page-speed gaan kijken. Opzich is de pagespeed niet verkeerd maar kreeg wel de volgende melding :

Dit moet worden gecorrigeerd:
JavaScript en CSS in inhoud boven de vouw die het weergeven blokkeren, verwijderen
Gebruikmaken van browsercaching

Misschien dat het iets helpt ik hoop het maar ook dit kan ik niet zelf aanpassen :(
Het is wel echt vervelend dat je het niet zelf aan kan passen.. schiet totaal niet op daardoor..
Browsercaching is inderdaad altijd goed. En hoop inderdaad ook voor je dat het helpt!
Niet langer te veel uitgeven aan Google Adwords?
Online marketing bureau BSR Online

Re: bouncy

20
Heb al antwoord van ze gekregen,

Ik heb zelf javascript toegevoegd volgens hen (dat is de code voor het webwinkelkeurlogo) Maar heb dat eens weggehaald en nog eens getest en de melding was niet weg..
CSS heb ik geen idee van en daar is ook geen oplossing voor.

En de blauwe linkjes moet ik zelf met HTML doen.. ? Dat word dus gewoon blauw onderstreepte tekst maken.. :lol:

Re: bouncy

21
Zat nog even te kijken vooral omdat ik veel zelf wil doen en altijd kan leren van dingen die ik dan tegenkom.
Keek naar de link van hoe meet ik de borstomvang.
Waarom is die niet blauw. (Wat jij verwachtte)
Een css script overschrijft de standaard. Die is van de zoekbox en van facebook/google+/twitter enz functies. Die social media buttons zie ik niet eens bij je maar er staat wel veel code in daarvoor. Zonder die css is de link blauw.
De link (url) onder de tekst werkt trouwens niet.
Die wijst naar http://www.realperro.nl/www.realperro.nl/opmeten
Het webwinkelkeur logo staat er tweemaal. Eenmaal onderin en links bovenin.
Die linksboven staat gedeeltelijk (1024 pixel scherm) door de rest van de tekst. Dit staat heel lelijk.
Testen ook de zoekfunctie. Zocht even op iets simpels als hondenvoer en kreeg er niet zoveel te zien. Je verkoopt veel meer hondenvoer als met de zoekopdracht gevonden wordt.
Daarbij stond ook hondenvoer van ruim 30 euro per kilo! Hoop dat ze niet teveel eten ;-)
Verderop als je het toch koopt blijkt het 30 euro per 10 kg te zijn en dat is nogal een verschil. (Kan wel een bounce opleveren! Toch nog on-topic)
Ook staat er voer van zo'n 30 euro per 10kg en 20 kg.
Ik zou dan een zak van 20kg kopen voor dat geld maar dan wordt het opeens duurder.
Het is natuurlijk zoveel per 10kg en ook verkrijgbaar in 20kg zakken.
Maar de zoekfunctie (zal je weinig aan kunnen doen) werkt bij biedmeer erg slecht en vind weinig. Het zoekt ook blijkbaar niet in jouw teksten want de niet werkende link van de borstomvang meten wordt opgevangen door de zoekfunctie en vind dan niets.

Re: bouncy

22
Dankjewel voor je uitgebreide reactie!

Bij het voer kan ik dus het beste verkoop per 10 kilo aangeven en een meerprijs aanhouden wanneer mensen kiezen voor 20 kilo?

De socialmedia buttons staan heeeelemaal onderin volgens mij maar die kan ik ook beter weghalen als het niet opvalt en de css daarvan in de weg staat.

De zoekfunctie kan ik beinvloeden door zelf zoektermen toe te voegen dus bij het hondenvoer heb ik : hondenvoer, honden voer, hondenbrokken, en honden brokken gezet.

Webwinkelkeur geeft aan conversieverhogend te werken wanneer de logo's goed te zien zijn. Heb banners verwerkt in het winkelmandje. Wat raad je mij aan welke laten staan en welke weghalen?

Re: bouncy

23
Cathelijne schreef:Bij het voer kan ik dus het beste verkoop per 10 kilo aangeven en een meerprijs aanhouden wanneer mensen kiezen voor 20 kilo?
Nee, je kunt je beter aan de wet houden, in dit geval het Besluit prijsaanduiding producten. Bij een zak van 20 kg noem je de verkoopprijs van de gehele zak plus de eenheidsprijs per kg.

Re: bouncy

24
Ward schreef:
Cathelijne schreef:Bij het voer kan ik dus het beste verkoop per 10 kilo aangeven en een meerprijs aanhouden wanneer mensen kiezen voor 20 kilo?
Nee, je kunt je beter aan de wet houden, in dit geval het Besluit prijsaanduiding producten. Bij een zak van 20 kg noem je de verkoopprijs van de gehele zak plus de eenheidsprijs per kg.
Dat gaat bij biedmeer dus niet.. pas in het winkelmandje word de totaalprijs aangegeven :|

Re: bouncy

25
Cathelijne schreef:Dat gaat bij biedmeer dus niet.. pas in het winkelmandje word de totaalprijs aangegeven :|
Er kan wel meer niet bij BiedMeer ... Rare naam eigenlijk.

Voeg het dan toe in de productomschrijving, bijvoorbeeld:

Prijs zak 10 kg € 30,99 (€ 3,10 per kg)
Prijs zak 20 kg € 49,99 (€ 2,50 per kg)

Dat schept meer vertrouwen en laat de klant concreter zien wat het prijsvoordeel van de grote zak is.
StoreCore.io

Re: bouncy

26
Ik was de hele dag aan het werk en kon niet wachten totdat ik kon beginnen met al jullie tips uit te gaan werken, maar dat viel flink tegen :evil:

Volgens biedmeer was die overschrijvende javascript en CSS mijn eigen schuld doordat ik html codes had toegevoegd in de header. Daarom heb ik alle zelf toegevoegde code's weggehaald (Webwinkelkeur, cookiebalk en Addthis) Maar de meldingen bleven hetzelfde. Heb verder niks aan social media op de website staan en toch blijft ook die melding bij javacript staan. Deze heb ik dus maar weer gewoon teruggezet

Vervolgens wilde ik tekst omschrijving bij het voer aanpassen maar het blijkt dus onmogelijk om een simpel lijstje te maken. In de onderhoudsomgeving zie ik de 'stipjes' voor de tekst wel staan maar aan de website kant zijn deze helemaal verdwenen. Zelfde probleem dus als de blauwe linkjes.

@Ward, jou tip is gelukkig wel mogelijk :D Hier het resultaat

De rest komt vrijdag weer eerst morgen weer werken :(

Re: bouncy

27
Cathelijne schreef:Ik was de hele dag aan het werk en kon niet wachten totdat ik kon beginnen met al jullie tips uit te gaan werken, maar dat viel flink tegen :evil:

Volgens biedmeer was die overschrijvende javascript en CSS mijn eigen schuld doordat ik html codes had toegevoegd in de header. Daarom heb ik alle zelf toegevoegde code's weggehaald (Webwinkelkeur, cookiebalk en Addthis) Maar de meldingen bleven hetzelfde. Heb verder niks aan social media op de website staan en toch blijft ook die melding bij javacript staan. Deze heb ik dus maar weer gewoon teruggezet

Vervolgens wilde ik tekst omschrijving bij het voer aanpassen maar het blijkt dus onmogelijk om een simpel lijstje te maken. In de onderhoudsomgeving zie ik de 'stipjes' voor de tekst wel staan maar aan de website kant zijn deze helemaal verdwenen. Zelfde probleem dus als de blauwe linkjes.

@Ward, jou tip is gelukkig wel mogelijk :D Hier het resultaat

De rest komt vrijdag weer eerst morgen weer werken :(
Als ik op die link klik kom ik op een zoekopdracht uit die niks vind.
Dit komt omdat je er een backslash achter hebt staat en die niet redirect naar de pagina zonder backslash. Zou ik ook aanpassen :)
Niet langer te veel uitgeven aan Google Adwords?
Online marketing bureau BSR Online

Re: bouncy

28
stephan93 schreef:
Cathelijne schreef:Ik was de hele dag aan het werk en kon niet wachten totdat ik kon beginnen met al jullie tips uit te gaan werken, maar dat viel flink tegen :evil:

Volgens biedmeer was die overschrijvende javascript en CSS mijn eigen schuld doordat ik html codes had toegevoegd in de header. Daarom heb ik alle zelf toegevoegde code's weggehaald (Webwinkelkeur, cookiebalk en Addthis) Maar de meldingen bleven hetzelfde. Heb verder niks aan social media op de website staan en toch blijft ook die melding bij javacript staan. Deze heb ik dus maar weer gewoon teruggezet

Vervolgens wilde ik tekst omschrijving bij het voer aanpassen maar het blijkt dus onmogelijk om een simpel lijstje te maken. In de onderhoudsomgeving zie ik de 'stipjes' voor de tekst wel staan maar aan de website kant zijn deze helemaal verdwenen. Zelfde probleem dus als de blauwe linkjes.

@Ward, jou tip is gelukkig wel mogelijk :D Hier het resultaat

De rest komt vrijdag weer eerst morgen weer werken :(
Als ik op die link klik kom ik op een zoekopdracht uit die niks vind.
Dit komt omdat je er een backslash achter hebt staat en die niet redirect naar de pagina zonder backslash. Zou ik ook aanpassen :)
Foutje in de link hier dit is de goede link

http://www.realperro.nl/hondenvoer/spor ... te-brokken