SEO en "Not visible individually"

1
Hallo allen!

Ik heb een vraag waar ik via Google niet echt het goede antwoord op heb kunnen vinden.

In Magento heb je de zichtbaarheidsopties "Catalogus", "Zoeken" en "Not visible individuallly".

Nu ben ik benieuwd wat de directe gevolgen voor de SEO van simpele producten zijn als ik deze simpele producten, gekoppeld onder configureerbare producten, op "Not visible individually" zet.

Groeten

Re: SEO en "Not visible individually"

3
Ward,

Bedankt voor je reactie! Mijn vraag is eigenlijk of mijn simpele producten dan nog wel vindbaar zijn in Google. We twijfelen namelijk of we alle simpele producten, onder configureerbare producten, op "Not Visible Individually" moeten zetten. Op het moment worden onze onpage zoekresultaten nogal vervuild door bijvoorbeeld alle maten/kleuren die in de resultaten worden weergegeven.

Ik wil dus dat deze simpele producten NIET vindbaar zijn via onze zoekfunctie, maar nog wel individueel vindbaar zijn in Google.

Is dit mogelijk?

Re: SEO en "Not visible individually"

4
Deze optie dient vooral één doel: voorkomen dat bepaalde producten los worden verkocht. Denk bijvoorbeeld aan een laptopwinkel die een laptoptas uitsluitend als extra bij een laptop wil verkopen.

Meer in het algemeen vraag ik me af of je insteek wel zo verstandig is:

• Product wordt wel gevonden via het zoeksysteem van Google.
• Product wordt niet gevonden via het zoeksysteem van de webwinkel.

Je ondermijnt daarmee de kwaliteit van je eigen zoeksysteem. Bovendien lost het niets op als iemand het product via Google vindt en op de productpagina belandt, maar verder dus nooit je zoeksysteem gebruikt.

En daarbij: dat uiteenlopende maten en kleuren worden getoond in de zoekresultaten, is helemaal niet zo verkeerd. Daar zoeken kopers immers vaak op. "Ik wil een blauwe ..., geen rode."
StoreCore.io
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.