Daar kijk ik ook altijd. Alles verkopen worden nu aan "referal" toegewezen en die zijn in dit geval allemaal abnamroHoi Royk,
Naar welk rapport kijk je?
Misschien erg voor de hand liggend, maar als je naar het rapport "Conversies -> Doelen" kijkt, zie je de laatste pagina voor de conversiepagina. Dit zijn dan inderdaad vaak pagina's zoals van ING en ABN Amro.
Bij het rapport "Acquistie -> kanalen" zie ik voor mijn eigen site wel bij normale kanalen, oa social, Google AdWords etc.
Is dit bij jou ook het geval?
Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.
Goed om te horen dat dit daadwerkelijk zo werkt. Ik heb namelijk, via email, hier overleg met Roy over gehad. Ook toen kwamen we tot deze conclusie. Ben benieuwd of Roy het onderhand heeft toegepast.Hoi Roy,
dit is waarschijnlijk te wijten aan een update naar Universal Analytics. In UA worden bron gegevens automatisch overschreven, waardoor de payment providers als laatst bekende bron worden aangemerkt en er bij terugkomst een nieuwe sessie wordt geregistreerd.
Ik heb dit pas nog opgelost door in Analytics de domeinen van de betaalproviders uit te sluiten.
Hierdoor worden de banken uitgesloten als mogelijk verwijzende kanalen en wordt er geen nieuwe sessie gestart, maar de oorspronkelijke gegevens gebruikt in dezelfde sessie.
Dit kun je vinden onder property > trackinginfo > lijst met verwijzingsuitsluitingen.
Het lijstje kun je uit het refferal overzicht halen.