Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Romano
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 juni 2014
Contacteer:

Verzenddozen of bubbeltjesenveloppen

29 januari 2015

Ik sta momenteel voor de keuze hoe ik verder wil gaan. De meeste van mijn verpakkingen zijn zo gekozen dat ze door de brievenbus passen. De producten die door de brievenbus passen, worden verstuurd in een bubbeltjesenvelop naar de klant op dit moment. Werkt natuurlijk prima: je hoeft het niet verder op te vullen en amper lekkage e.d. van producten.

Nu overweeg ik om verzenddozen te gaan gebruiken. Dit deed ik ten dele al wanneer mensen meerdere flesjes van 50 of 100 ml product kochten, maar ook voor de kleinere bestellingen van 1 of 2 flesjes heb ik in overweging een kleinere verzenddoos te gebruiken (binnenmaat A6/C6), omdat dit mogelijk beter over komt bij de consument. Wel krijg je dan dat het opgevuld moet worden een klein beetje op het moment dat er bv. maar 1 flesje in zit.

Wat zouden jullie daarin adviseren: toch de bubbeltjes enveloppen te gebruiken of liever een verzenddoos waar de producten in zitten? Hebben jullie de ervaring in hoe de consument dit beleefd?
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Verzenddozen of bubbeltjesenveloppen

29 januari 2015

Het hangt van de maten af, maar voor flessen en flacons zou ik een flessendoos nemen.

Anders toch liever een gewone doos dan een bubbelenvelop, want een bubbelenvelop komt vaak beschadigd aan. Niet dat er dan iets mis is met de inhoud hoor, maar het papier scheurt vaak van het plastic of de kleefsluiting laat deels los en dat staat zo slordig. Dat komt onder andere doordat pakketpost wordt gestapeld en de enveloppen daartussen in de verdrukking komen.
 
Romano
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 juni 2014
Contacteer:

Re: Verzenddozen of bubbeltjesenveloppen

29 januari 2015

Qua maten:
Fles 50 ml: 40 mm breed, 27 mm dik en 93 mm hoog
Fles 100 ml: 48 mm breed, 30 mm dik en 120 mm hoog
Potje 50 gram: 26 mm hoog, 73 mm diameter

Alle andere maten zijn boven de brievenbusdikte en gaan per pakket ook mee.
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.