Verzoek om feedback op mijn webshop

1
Sinds een maand of twee ben ik gestart met een mijn eigen webshop. Inmiddels ben ik er wel achter dat dit dat veel tijd en aandacht vereist. Ik tracht een gezellige warme webshop te maken. Ik heb inmiddels in totaal 400 bezoekers gehad de afgelopen twee maanden maar de verkoop via webshop valt tegen. Gelukkig verkoop ik wel via andere kanalen. Ik ben echt heel benieuwd waar de mensen weer afhaken en wat de reden is dat de verkoop via webshop achter blijft.

kunnen jullie wat feedback geven? Ik ben weliswaar net begonnen en ik heb geduld maar wil continue blijven verbeteren.

wat vinden jullie van de: vormgeving, producten, omschrijvingen menustructuren en dergelijke?
Graag hoor ik wat jullie positief en minder positief vinden op http://www.dmsdecoraties.nl

liefs Debby

Re: Verzoek om feedback op mijn webshop

3
Ik zou allereerst de URLs aanpassen. Dat is heel eenvoudig bij Biedmeer/CCV:

http://www.dmsdecoraties.nl/Webwinkel-P ... klein.html
http://www.dmsdecoraties.nl/Decoratiekrans-rotan-klein

Verder zou ik alle overbodige button likes weghalen voor jouw FB, Twitter, etc.
Je wil niet dat mensen daar op gaan klikken en zo dus verdwijnen van jouw website.

Ook reviews zou ik (voor nu) weghalen. Alleen maar afleidend en te prominent in beeld. Als er dan geen review is dan kan dat de klant alleen maar afschrikken.

Ik weet niet of het mogelijk is maar ik zou proberen om de zoekbalk tussen jouw logo en winkelmand te krijgen. Nu heb je wel een erg loze ruimte.

De kleuren zijn flets. Ik ben zelf kleurenblind maar het nodigt niet echt uit.

De banners zijn niet scherp en zijn bovendien niet in dezelfde afmeting (hoogte).

Persoonlijk zou ik zelf niet vermelden dat ik pas op 1 december begonnen ben.
Persoonlijk zou ik geen Gmail adres wegzetten als je al een professioneel e-mailadres hebt staan.

Je biedt alleen iDEAL aan en vooruitbetaling. Dat is niet volgens de wet.

Actie- of kortingsbon zou ik weghalen als je deze niet gebruikt. Mensen kunnen hierdoor afgeleid worden en op zoek gaan naar een kortingsbon.

Ik zou een telefoonnummer geen verplicht veld maken. Dat heb je niet nodig om een pakket te verzenden.

KvK en BTW nummer zou ik ook weghalen. Al helemaal omdat je toch niet op rekening levert.

De verzendkosten zijn € 6,95. Het lijkt er op dat je pakketzegels gebruikt? Ga eens kijken bij MyParcel.nl. Zelfs bij weinig zendingen heb je al een voordeel. Let er ook op dat de pakketzegels van € 6,95 een BTW 0% tarief hebben...

Re: Verzoek om feedback op mijn webshop

4
Sluit me aan bij bovenstaande wat de kleuren betreft. Te flets, alleen de artikelen komen goed in beeld de rest is niet mooi.
Vervelend dingetje bij gegevens invullen. Als iemand uit belgie zijn adres gegevens invult en dan als laatste land kiest dan zijn alle gegevens weer weg en kan hij opnieuw beginnen met invullen. (of de site sluiten)
De grote foto's (zoals bij Valentijn) zijn te groot en vallen rechts uit beeld. Ik zou ze ook minder hoog maken want je komt zo niet snel bij de artikelen die je verkoopt.
Vandaag besteld, morgen in huis lijkt me moeilijk waar te maken. Wat als ik vandaag bestel (zaterdag) En wat als postnl het woensdag druk heeft en je pakket een dag later bezorgt? Wat jij belooft maakt een ander niet waar.
Wat versta je onder handwerk? Je verkoopt toch al handgemaakte dingen waarom dan die aparte categorie waar niets in staat? Of bedoel je borduren, haken enz. Zou het weglaten als het nog leeg is. En als je het straks wel hebt zijn het dan geen cadeautjes? Gebruik je het niet in kransen of decoratietakken?
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Verzoek om feedback op mijn webshop

7
webshopeigenaar schreef:Zo zie je maar smaken verschillen. Ik vind de kleurstelling wel mooi en rustig.
Thank you, altijd fijn om ook positieve feedback te krijgen, ben vandaag ook druk bezig geweest met de door jullie geleverde input. Uiteraard zijn er een hoop zaken inderdaad smaakgebonden en laat ik bepaalde delen voor wat ze zijn. In ieder geval bedankt!

Re: Verzoek om feedback op mijn webshop

9
Mijn eerste indruk: veel te grauw en somber. En ik vind paars een hele mooie kleur, maar deze tint doet inderdaad aan een begrafeniswinkel denken.

Misschien is het ook handig om mee te nemen dat als er hier vijf mensen afknappen op de kleur en eentje vindt het mooi, dat dat bij het grote publiek ook zo is. Ik snap dat als je het zelf mooi vindt, het lastig is om ervan af te stappen, maar de kleur roept associaties op met rouw en als je oog dan ook nog eens valt op een krans dan is het idee compleet.

Mijn viel ook gelijk op: vandaag besteld, morgen in huis. Ik zag dat daar al een opmerking over was gemaakt. Zou ik iets van maken als: vóór 16.00 uur besteld, vandaag verstuurd. Dat kan je namelijk wel waarmaken.

Re: Verzoek om feedback op mijn webshop

10
Mijn eerste indruk;
- Tekst op het logo is haast niet te lezen
- Het menu is te groot, ik moet teveel lezen voordat ik een keuze maak waarop ik klik
- De USP's komen niet goed naar voren (zag ze pas heel laat)
- Niet alle plaatjes van de productgroepen zijn even groot, helaas.
- Waarom die ene regel tekst als introtekst voor 'product groepen' en 'nieuwste producten'?
- Pas de titel aan van de homepagina
- Nieuwsbrief; waarom zou ik me inschrijven? Plaats er een lokkertje of een freebie?
Klaas Koopman - SEO Specialist & Affiliate Marketing Specialist (ook werkzaam als consultant)