Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
bertramwelink
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 augustus 2012
Contacteer:

De 25 belangrijkste KPI's voor de groei van uw webshop

02 maart 2015

Ik heb een artikel geschreven met als titel 'De 25 belangrijkste KPI's voor de groei van uw webshop', waarin wordt uitgelegd hoe je de voortgang naar een of meerdere doelen voor je webshop kunt meten. Ik ben benieuwd naar jullie feedback en hoop dat jullie het zelf ook kunnen gebruiken!

http://www.seoshop.nl/blog/de-25-belang ... i-webshop/
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De 25 belangrijkste KPI's voor de groei van uw webshop

02 maart 2015

Ik mis de ondernemer als 'kritieke prestatie-indicatie'. Online succes is volgens mij maar een klein deel afhankelijk van de software, de adwords-strategie of de nieuwsbriefaanmeldingen maar vooral op de creativiteit en financiële kennis van de 'vent achter de tent'. Van alle webwinkels die ik zelf als succesvol en sympathiek bestempel, is de ondernemer de doorslaggevende factor in dat succes.
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: De 25 belangrijkste KPI's voor de groei van uw webshop

02 maart 2015

Dirkjan, een key performance indicator is iets anders dan een kritieke succesfactor.

Een KPI moet om te beginnen al meetbaar zijn. Een KPI kwantificeert slechts gewenste uitkomsten, maar zegt niets kwalitatiefs en zelfs niets inhoudelijks over de gevolgde strategie of het beleid van de ondernemer.
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De 25 belangrijkste KPI's voor de groei van uw webshop

02 maart 2015

aha. misschien had ik dat stukje ook moeten lezen dan. ;)
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
bertramwelink
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 augustus 2012
Contacteer:

Re: De 25 belangrijkste KPI's voor de groei van uw webshop

10 maart 2015

Maar je geeft me wel direct een leuk idee voor een vervolg blogpost, Dirkjan! :D

Voor nu houd ik het toch nog even bij de goede AdWords-campagnes met deze 20 praktische tips om de omzet in een webshop te verhogen

Samen met mijn vorige blogpost vormt dit een goed uitgangspunt voor het opstellen van SMART goals. Veel leesplezier!
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: De 25 belangrijkste KPI's voor de groei van uw webshop

10 maart 2015

Wat ik nooit echt snap is dat men een blog schrijft hoe iets beter kan en dan een website laten zien die zich al niet eens aanpast aan mijn scherm (1024px) Nu moet ik horizontaal scrollen.
Ik denk dan altijd, ze weten zogenaamd hoe ze bezoekers moeten pleasen maar doen... ho maar. :roll:
 
Gebruikersavatar
Klaas Koopman
Berichten: 375
Lid geworden op: 21 augustus 2006
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: De 25 belangrijkste KPI's voor de groei van uw webshop

11 maart 2015

Wat ik nooit echt snap is dat men een blog schrijft hoe iets beter kan en dan een website laten zien die zich al niet eens aanpast aan mijn scherm (1024px) Nu moet ik horizontaal scrollen.
Ik denk dan altijd, ze weten zogenaamd hoe ze bezoekers moeten pleasen maar doen... ho maar. :roll:
Vaak om dezelfde reden dat een kapster haar kinderen als laatste knipt, een schilder thuis eigenlijk ook altijd nog moet schilderen en een marketeer niet altijd over een goeie site beschikt; Ze zijn te druk met hun klanten. Maar ik ben het met je eens hoor!
Klaas Koopman - SEO Specialist & Affiliate Marketing Specialist (ook werkzaam als consultant)
 
Gebruikersavatar
OriDrory
Berichten: 55
Lid geworden op: 04 juli 2013
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: De 25 belangrijkste KPI's voor de groei van uw webshop

11 maart 2015

Wat ik nooit echt snap is dat men een blog schrijft hoe iets beter kan en dan een website laten zien die zich al niet eens aanpast aan mijn scherm (1024px) Nu moet ik horizontaal scrollen.
Ik denk dan altijd, ze weten zogenaamd hoe ze bezoekers moeten pleasen maar doen... ho maar. :roll:
Vaak om dezelfde reden dat een kapster haar kinderen als laatste knipt, een schilder thuis eigenlijk ook altijd nog moet schilderen en een marketeer niet altijd over een goeie site beschikt; Ze zijn te druk met hun klanten. Maar ik ben het met je eens hoor!
Slecht excuus.

Dit is meer dat de kapster haar klanten laat zitten op een kruk en zelf met een slecht kapsel loopt.

Een responsive website opzetten is een kwestie van 55 dollar op themeforest of dergelijke sites. :)
Met dat gezegd te hebben. Ik ben even op theme forest kijken naar een nieuw theme voor mijn blog.

Adieu!
Elke maandag een artikel voor jouw webshop: Waarom jij User Experience niet over het hoofd mag zien
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht