Er is een beperkt marketingbudget beschikbaar. Budget in een SEA Adwords campagne steken? Of eerder in bepaalde SEO zoekmachine optimalisatie werkzaamheden?Hoog in de organische resultaten van Google.nl? Of een prominente positie in de Adwords resultaten?
Het draait bij beide opties natuurlijk allemaal om de koopgerichte en belangrijke zoekwoorden van uw branche.
Voordelen investeren Adwords campagne voor je webshop:
Direct zichtbaar binnen Google.nl op de belangrijkste zoekwoorden
Doordat u budget investeert in een Adwords campagne word deze steeds sterker in resultaat
Zelf invloed uitoefenen op de conversies/ online aankopen
Mogelijkheid om te experimenteren met verschillende zoekwoorden en advertentie teksten zodat u door middel van overzichtelijke Google Analytics rapportages kunt zien wat wel en niet goed werkt.
Bepaal zelf uw budget
Nadelen investeren Adwords campagne:
-Moeilijk effectief te managen waardoor de resultaten tegen kunnen vallen.
-Het vergt een investering van minimaal 50 per maand.
-Het kost enorm veel tijd om Adwords beheer te laten renderen.
Voordelen investeren in een Seo campagne:
-Bovenaan in de organische resultaten van Google met de voor u belangrijkste zoekwoorden.
-Links van externe websites naar uw website
-Indien u deze werkzaamheden zelf kunt uitvoeren is er geen enkele investering nodig behalve enorm veel tijd!
Nadelen investeren in een SEO campagne:
-Vaak word dit uitbesteed omdat de betreffende ondernemer niet de tijd en kennis in huis heeft om prominente posities te realiseren.
-Seo pakketten worden erg duur aangeboden.
-Wanneer bepaalde zoekwoorden in de top tien van Google staan moet het ook nog onderhouden worden anders zak je zo weer in de resultaten.
-Dit betekend dat u structureel veel tijd kwijt bent aan deze werkzaamheden of dat u een lang contract bij een SEO bureau moet afsluiten.
Welke keuze maakt u? En waarom? Indien er voor beide word gekozen in welke volgorde zou het dan moeten gaan