BTW verkeerd berekend door fout in webshop, hoe corrigeren?

1
Hallo,

Ik heb mijn webshop ingesteld om 0% BTW te vragen aan landen buiten de EU, EU landen heb ik ingesteld op 21%. Nu had ik helaas de landcode voor het Verenigd Koninkrijk ingesteld op UK, terwijl dit blijkbaar GB moest zijn.

Ik kwam er vandaag pas achter toen er een eerste order uit het VK kwam: 0% BTW. Ik schrok ervan en ging kijken wat ik fout had gedaan, nou de landcode dus...

Hoe nu verder? Ik zou de klant kunnen mailen met kort uitleg en de vraag of ze alsnog (ong. 12 euro) BTW wil ophoesten. Of ik neem de btw voor eigen rekening. Ik wil liever dat laatste. Maar hoe? Maak ik dan een factuur en verander ik gewoon de prijzen zodat er wel BTW berekend wordt? Dan klopt mijn ontvangen bedrag niet met mijn factuur.

Bedankt!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: BTW verkeerd berekend door fout in webshop, hoe corriger

5
BertB,
Dank je voor je antwoord. Ik wil ook geen 12 euro naheffen dus daarom wil ik het zelf betalen. Ik kan dus gewoon in mijn administratie een factuur maken incl BTW (dus het bedrag dat ik ontvangen heb + €12?) het maakt dan niet uit dat ik op mijn bankafschrift een ander bedrag heb gekregen?
Dat is waar het mij om gaat, dat de administratie klopt.