Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
GuitarPick
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 augustus 2011
Contacteer:

Ervaringen verzendingen buiten EU

26 maart 2015

Hallo,

We draaien nu ongeveer 4 jaar met de webshop en commercieel gaat het erg goed.
Ik heb nu aan meer dan 45 landen geleverd, maar daarmee zie ik ook steeds meer dat pakketten niet, dan wel extreem laat bij de klant aankomen.
Ik verzend in de kleinste airbubble envelop speciale gitaarplectrums.

Met name bepaalde landen leveren veel problemen op, zoals:
-Heel Zuid Amerika;
-Aziatische landen.

Probleem ligt m.i. bij Douane aldaar, maar hoe zou ik dit kunnen verbeteren?
Ik verzend via PostNL (track&trace is hopeloos).
UPS en DHL kosten al gauw EUR 80 - 100 per zending, wat veel te duur is t.o.v. de inhoud met een gemiddelde van ca. EUR 25,--
Maar wellicht hebben jullie bepaalde ervaringen.

Erg benieuwd naar ondernemers die ook veel buiten EU leveren met betrekkelijk goedkope producten.

MvG
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: Ervaringen verzendingen buiten EU

26 maart 2015

Ik verstuur ook het een en ander aan klein spul: gewoon in een bubbelenveloppe (15x21 type C niet kleiner want die raken sneller weg) en gefrankeerd als gewone brief met de frankeermachine. Wanneer het buiten de EU is, gewoon een groene sticker erop. Eigenlijk nooit problemen, al moet ik zeggen dat mijn briefpostzendingen meestal naar de US, Canada en Australië gaan. Meestal is het binnen één week over. Dat er af en toe iets wegraakt moet je incalculeren. Mogelijk moet je echte probleemlanden niet leveren of alleen per aangetekend pakket en daar de klant het volle pond voor laten betalen.
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Ervaringen verzendingen buiten EU

26 maart 2015

Ik had eens een pakket naar mn eigen verzonden vanuit NL naar Colombia.

Binnen 2 dagen ligt het in de hoofdstad. Alleen doen ze er een week of 2 a 3 over om het bij je te bezorgen. En ja hoor ze komen het brengen op de fiets.

Ter informatie. Dit is een grote stad met 1,1 miljoen inwoners. Dus kan je nagaan als die klant nog in een dorp woont.

Overigens had ik nog een flyer van DHL waar 29 euro all-in prijs op stond voor een envelop. En DHL verstuurd heel erg snel is mijn ervaring
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl