USPS of UPS vanuit Amerika?

1
Beste ondernemers,

ik verwacht binnenkort twee zendingen uit de VS. De ene leverancier maakt gebruik van USPS en de andere van UPS. De zending via USPS is stukken goedkoper dan die van UPS, dat geeft de leverancier zelf ook aan. Kan ik van de andere leverancier "eisen" dat zij mijn pakket verzenden via USPS, zodat dit aanzienlijk scheelt voor mij in vervoerskosten?
Alvast bedankt voor de reacties.

Nicky

Re: USPS of UPS vanuit Amerika?

2
Eisen zou ik niet snel aan beginnen, dat kan een wrang gevoel geven bij de leverancier en daarmee tot de conclusie komen liever niet aan jou te leveren. Je kunt het natuurlijk altijd eens vragen of daar mogelijkheden toe zijn. Dat komt een stuk vriendelijker over.
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.

Re: USPS of UPS vanuit Amerika?

4
Jou leverancier is natuurlijk niets verplicht. Hij is echter wel aansprakelijk voor de verzending dus kiest hij een vervoerder waar hij zich goed bij voelt en hem het meeste zekerheid geeft.

Misschien heeft de leverancier wel een slechte ervaring met USPS. Voor dit soort vragen moet je de rollen eigenlijk omdraaien. Wat als een klant aan jou zou vragen om het met een andere vervoerder te sturen? En dan raakt het zoek onderweg of het komt beschadigd aan?

Je leverancier zal zeker op beroepen dat je het via hun verzendmethode had moeten verzenden.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: USPS of UPS vanuit Amerika?

5
Ja, ik kan me het ook wel voorstellen van de kant van de leverancier. En aan importeren zijn nou eenmaal kosten verbonden. Ik wacht de reactie van de leverancier af.
Bedankt voor jouw reactie.

Re: USPS of UPS vanuit Amerika?

6
Er zit ook nogal wat prijsverschil in de herkomst van de zending. Het oosten van de VS zal een stuk duurder en verder zijn dan het westen bijvoorbeeld.


Overigens komen USPS zendingen in Nederland aan met PostNL, USPS heeft hier geen eigen koeriers, UPS heeft dat wel en dat zorgt voor iets meer zekerheid voor de verzender.

Re: USPS of UPS vanuit Amerika?

9
i-mobile schreef:USPS duurt een eeuwigheid hoor, blijft meestal een week tot 8 dagen bij de douane in Amerika hangen is mijn ervaring. Heel frustrerend.
Ik had al een klein pakketje via usps ontvangen en die deed er precies 10 dagen over. Dus waar het verschil daar in ligt, zou ik niet weten.

Re: USPS of UPS vanuit Amerika?

10
Bij luchtvracht wordt er meestal per container of plaat afgerekend x het gewicht of volume gewicht. Ze wachten net zolang tot de container vol zit. Komt jou pakketje als de container bijna vol zit dan komt deze sneller aan als dat je net 1 van de eerste bent.

Bij UPS gaan ze gewoon elke dag of om de dag. Vol of leeg maakt niet uit. Daarom komt het sneller aan.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl