Verzenden van lange en grote produkten

1
Hallo forumlezers,

Op dit moment ben ik druk bezig met het voorbereiden van mijn webshop, ik loop al langer met de gedachte maar wil het idee nu daadwerkelijk uitvoeren. Op het punt van verzending zie ik nog wel de nodige uitdagingen. Ik wil namelijk een aantal produkten in het assortiment opnemen waarvan de afmetingen groter zijn dan bv. PostNL met de pakketdienst kan bezorgen.

Dit zijn b.v. artikelen met een lengte van 160cm tot 250cm x 10cm x 10cm waarvan het gewicht een paar kilo is of b.v. 170cm x 100cm x 100cm met een gewicht van 20 a 25 kg. waarde tussen €. 100,- en €.500,-

Aangezien ik bij aanvang niet verwacht deze "afwijkende" pakketten dagelijks te versturen, ben ik benieuwd of jullie hier ervaring mee hebben en hoe jullie dit gedaan/opgelost hebben.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Re: Verzenden van lange en grote produkten

2
Ik zou erover na gaan denken om een bestelwagentje aan te schaffen en bezorgkosten te rekenen voor deze specifieke producten.

Ja de aanschaf van een bedrijfswagen is hoog(al dan niet een nieuwe), maar ik weet natuurlijk niet wat jouw verwachtingen zijn mbt verkoopaantallen van deze items. Ook moet je zelf tijd/zin/gelegenheid hebben om te bezorgen.

Eigen levering (evt savonds en zondagen) geeft de consument ook vertrouwen, zeker wanneer je een breekbaar product hebt. Ook kun je op deze manier eenvoudig een contactmoment (live) hebben met je afnemer. Het wordt helemaal mooi als je klanten hebt waar je dan wellicht vaker gaat komen..!

Groet!
De voordeligste autopoetsproducten vind je bij www.123carcleaning.nl!
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Verzenden van lange en grote produkten

5
Zoals Danny al aangeeft, kun je bij PostNL een oplossing voor deze zendingen vinden. Zij hebben een speciale dienst voor producten met afwijkende lengtes/groottes. Omdat je aangeeft dat deze zendingen weinig zullen voorkomen, is dit een van de betere oplossingen.

Het hangt er maar net van af hoe vaak je deze zendingen gaat doen. Als je er op een gegeven moment elke dag meerdere hebt, dan kan een bestelbus een oplossing bieden. Ik denk dat de kosten pas tegenover de winst staan wanneer je deze zending vaker dan eens in de 1-2 maanden doet, maar dit weet je zelf beter.

Een laatste oplossing is dat de klant het zelf komt ophalen, maar dit is alleen praktisch als je het er zelf mee eens bent dat zij bij jou thuis/op kantoor komen.
Elke week tips over marketing, kostenbesparing en logistiek:

Lees de laatste editie van Webwinkel Optimalisatie Tips

Re: Verzenden van lange en grote produkten

6
Er zijn in Nederland netwerken van kleine en middelgrote transportfirma's die onderling samenwerken. Ze hebben grotere vrachtwagens en kunnen dus grote pakketten prima handelen. Die passen niet in een PostNL busje en kunnen daar ook niet over de sorteerband.

Transmission is inderdaad al genoemd, maar je kunt ook eens bellen met DGO in Hoogeveen, die kunnen je dan wel vertellen wie hun partner in jouw regio is.

Je moet wel goed onderhandelen over tarieven, uiteraard krijg je niet zomaar de beste prijs.