Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
mandy1987x
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 mei 2013
Contacteer:

zoekmachine optimalisatie

28 maart 2015

Ik ben bezig met zoekmachine optimalisatie van mijn bedrijf en heb een aantal vragen:

1. via Google kon ik kijken hoe vaak er gezocht word op Google naar zoekwoorden en deze zoekwoorden zou ik dan moeten gebruiken. Het woord jurk word bv veel op gezocht maar daarmee zal ik nooit hoog in Google komen door de concurrentie, dus dan lijkt me dat ik beter een woord kan kiezen als 'sexy jurk'. Het woord 'sexy jurk' wil ik dan gebruiken bij de tags van het product. Is dit juist?

2. Hoeveel tekst moet een categorietekst minimaal bevatten en hoeveel een producttekst?

3. Ik heb zelf ook een groothandel is het dan slim om in de title-tag overal het woord groothandel te zetten? bv groothandel zwarte jurk. Als er geen groothandel voorstaat lijkt het me dat via Google allemaal particulieren op mijn webshop komen?

4. Bij de tekst van de categoriepagina is het slim om dan met interne links te gaan werken of maakt dat niet uit voor Google?

Bedankt.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: zoekmachine optimalisatie

29 maart 2015

ook een groothandel
is het echt ook en dus beide? Als je alleen een groothandel hebt dan heeft optimaliseren op sexy jurkje ook weinig zin omdat je inderdaad maar een heel beperkt aantal mensen wil. Die namelijk een groothandel zoeken.
 
Rickzuidbroek
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 maart 2015

Re: zoekmachine optimalisatie

30 maart 2015

Ik ben bezig met zoekmachine optimalisatie van mijn bedrijf en heb een aantal vragen:

1. via Google kon ik kijken hoe vaak er gezocht word op Google naar zoekwoorden en deze zoekwoorden zou ik dan moeten gebruiken. Het woord jurk word bv veel op gezocht maar daarmee zal ik nooit hoog in Google komen door de concurrentie, dus dan lijkt me dat ik beter een woord kan kiezen als 'sexy jurk'. Het woord 'sexy jurk' wil ik dan gebruiken bij de tags van het product. Is dit juist?

2. Hoeveel tekst moet een categorietekst minimaal bevatten en hoeveel een producttekst?

3. Ik heb zelf ook een groothandel is het dan slim om in de title-tag overal het woord groothandel te zetten? bv groothandel zwarte jurk. Als er geen groothandel voorstaat lijkt het me dat via Google allemaal particulieren op mijn webshop komen?

4. Bij de tekst van de categoriepagina is het slim om dan met interne links te gaan werken of maakt dat niet uit voor Google?

Bedankt.
1. Het zoekwoord 'Sexy Jurk' is ook nog vrij concurrerend maar zou je eventueel kunnen combineren met andere termen, zoals je later in je bericht bijvoorbeeld ook zegt met 'Groothandel'. Met je 'tags' bedoel je hier meta-tags mee? Deze worden niet meer gebruikt in het algoritme van Google, hier zal je dus geen merkbare verschillen in ervaren. Verwerk het zoekwoord in je titel, teksten en als anchor tekst (klikbare tekst) in je (interne) links.
2. Er is geen vaste lengte wat je zou moeten hebben voor bepaalde pagina's. De ervaring zegt dat lange pagina's (1500 woorden +) hoger scoren op concurrerende zoekwoorden. Daarnaast kan je in lange teksten veel zoektermen verwerken waardoor je op meerdere termen hoog kan komen te staan. Het is wel de vraag of je de teksten op een nette manier in je pagina kunt verwerken. Dit is wel een vereiste aangezien het anders ten koste gaat van je gebruiksvriendelijkheid. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Bij zoekwoorden die minder concurrerend zijn zou ik zelf zo'n 500 woorden aanhouden. Ook hier geldt dat de gebruiksvriendelijkheid centraal moet staan.
3. Het is inderdaad slim om het woord 'Groothandel' op je website te verwerken als dit toegevoegde waarde biedt aan je bezoekers. Het heeft bijvoorbeeld geen zin om 'Groothandel' op pagina's te verwerken die gericht zijn op de particulier, wellicht is dat een open deur die ik intrap.
4. Interne links kunnen een krachtig instrument zijn als je het goed weet toe te passen. Dus ja, dit is verstandig.
 
ikfixhetvoorje
Berichten: 252
Lid geworden op: 09 december 2014
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: zoekmachine optimalisatie

31 maart 2015

Als je teksten schrijft, houd dan een maximale keyword dichtheid van 20% aan. Dus je kan beter te weinig de juiste keywords in je tekst zetten dan teveel. Hierdoor heb je later nog ruimte voor verbetering/aanpassing.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Rickzuidbroek
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 maart 2015

Re: zoekmachine optimalisatie

01 april 2015

Als je teksten schrijft, houd dan een maximale keyword dichtheid van 20% aan. Dus je kan beter te weinig de juiste keywords in je tekst zetten dan teveel. Hierdoor heb je later nog ruimte voor verbetering/aanpassing.
Keyword dichtheid van 20%? Het lijkt me dat je 2% bedoeld :p

Anders is krijg je het volgende voorbeeld (zoekwoord is bedden kopen):
Wil je bedden kopen? Maar kan je in de buurt geen bedden kopen? Kom dan naar Amsterdam bedden kopen, want bedden kopen in Amsterdam is goedkoper dan bedden kopen bij jou in de buurt. Dus kom snel bedden kopen.
 
PaulG
Berichten: 1676
Lid geworden op: 31 maart 2011

Re: zoekmachine optimalisatie

02 april 2015

Keyword dichtheid
Wie dit uitrekent is verkeerd bezig!
Je moet gewoon mooie lange teksten voor bezoekers hebben en of je zoekwoord daar nu maar 1 keer in past of 5 keer is dan gewoon zo. Ga je forceren is het meteen mis.
 
ikfixhetvoorje
Berichten: 252
Lid geworden op: 09 december 2014
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: zoekmachine optimalisatie

02 april 2015

Lol, 2% bedoelde ik idd. Typefoutje.
Er is wel degelijk een dichtheid van keywords in teksten die optimaal zijn, te weinig > geen kracht, teveel > devaluatie rankings.
Er zijn programma's waarmee je dit goed kan checken, en de resultaten zullen volgen.
 
NielsVos
Berichten: 74
Lid geworden op: 07 augustus 2014
Locatie: Bornerbroek
Contacteer:

Re: zoekmachine optimalisatie

10 april 2015

Keyword dichtheid
Wie dit uitrekent is verkeerd bezig!
Je moet gewoon mooie lange teksten voor bezoekers hebben en of je zoekwoord daar nu maar 1 keer in past of 5 keer is dan gewoon zo. Ga je forceren is het meteen mis.
En zo is het! Keyword density is uiteraard een term die gebruikt wordt door SEO-specialisten, maar het gaat er juist om dat Google aanknopingspunten heeft om de kwaliteit van je teksten/pagina's te beoordelen. Iedereen kan een tekst schrijven en 7x een zoekterm erin laten voorkomen, maar kun je ook een tekst schrijven met gerelateerde termen?

Het bekende verhaal: Schrijf over chocolade > Zorg dat je overzichtelijk alle punten erin verwerkt die met chocolade te maken hebben > cacao > cacaobonen > soorten chocolade > etc..

Dan weet je zeker dat je altijd goed zit.
 
ikfixhetvoorje
Berichten: 252
Lid geworden op: 09 december 2014
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: zoekmachine optimalisatie

10 april 2015

Om je teksten optimaal te hebben voor gebruiker en Google moet je wel letten op dichtheid hoor. Je kan het beste beginnen met een tekst die je graag zelf zou willen zien/lezen (zonder echt op keywords te letten), dan scan je die tekst voor bepaalde keywords waarop je wilt dat die tekst scoort, en zo zie je precies of je meer keywords/andere tekst/synoniemen moet toevoegen. Als je dit goed doet dan kan het voor een behoorlijke vooruitgang in de rankings zorgen, uiteraard in samenhang met de totale opzet van je pagina (ie titel, H1, H2, meta tags, links etc)
 
MennoStevens
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 juli 2020
Contacteer:

Re: zoekmachine optimalisatie

06 juli 2020

Ik ben erg nieuwsgierig of dit toppic nog actief is en hoe mensen hierover denken in deze tijden?
Dan doel ik voornamelijk op de gehele SEO-wereld binnen Nederland.
 
Gebruikersavatar
tegels
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 juli 2020

Re: zoekmachine optimalisatie

07 juli 2020

Ik ben erg nieuwsgierig of dit toppic nog actief is en hoe mensen hierover denken in deze tijden?
Dan doel ik voornamelijk op de gehele SEO-wereld binnen Nederland.
Kunnen we beter aan jou vragen, jij werkt in dit wereldje :)
 
BertB
Berichten: 1029
Lid geworden op: 09 maart 2012
Locatie: Callantsoog
Contacteer:

Re: zoekmachine optimalisatie

07 juli 2020

Inderdaad! Reclame voor de eigen toko?
 
prettig
Berichten: 15
Lid geworden op: 25 juni 2020

Re: zoekmachine optimalisatie

20 juli 2020

We huren elk jaar 2 ex-google search team specialisten in en sindsdien doen we het anders (beste investering ooit..... ).

Ga gewoon goede content schrijven op een normale manier in elke doelgroep taal (google begrijpt namelijk wat je schijft) en vindt je een idioot als je alle synomniemen in de text opneemt. Zorg dat je site top is qua kwaliteit en structuur (microdata !). Letterlijk elke pagina moet top zijn, content, structuur, plaatjes, tags, microdata, titel, omschrijving, etc ..... elke bagger pagina kost je punten. Dus 5000 produkten betekend 5000 top pagina's en niet 200 (want dan ziet google een site met 4800 bagger pagina's en daar score je niet mee).

DE GROTE KUNST is: hoe zoeken je klanten, wat tikken ze in als ze iets zoeken. Daar mag je weken aan besteden en aan blijven besteden. Als je dat weet volgt de juiste content vanzelf.

Focus op echte reviews (worden steeds belangrijker): site en productreviews. Zonder doe je straks niet meer mee. Is zeer waardevolle content (user content).

Linkbuilding........ tja het advies was, nagenoeg geen tijd aan besteden. Goede links onstaan vanzelf, forceren heeft geen zin. 
Ze noemen het "meaningfull traffic", zonder is de link nul waard. Ze kijken helemaal niet naar aantallen links (complete onzin).

Google kijkt naar trends en bekijkt alles relatief tov je gebruikersprofielen (belangrijk je dat te realiseren).

Je hebt 3 conversiemomenten:
1.Eerst moet je google overtuigen:
   - Beantwoord jouw site de "vraag" die hun klant stelt en heb jij het beste (kwalitatieve) antwoord ? (beter dan je collega's)
2.Dan de klant overtuigen dat die op jouw moet klikken in de zoekresultaten (op de mobiel, ziet het er anders uit dan de desktop !)
   - Je titel, omschrijving en je review sterren (zijn maar paar regels, maar daar moet de overtuiging in staan....)
3.Dan op de site zorgen dat die koopt
   - Komt die gelijk op de juiste pagina's en ben je instaat de klant vast te houden en te laten kopen (en weer .... op de mobiel).

Je content moet dus ook nog eens geoptimaliseerd zijn voor deze 3 conversiepunten.

Dit is heel beknopt en er is nog veel meer (z'n onderzoek is honderden pagina's), maar dit is waar je mee moet starten. SEO en advertenties is weer ander verhaal.
Realiseer je dat je gewoon continue aardig wat van je tijd kwijt bent aan SEO wil je het goed doen.