Webshop met een eigen merk houten horloges.

1
Webshop met een eigen merk houten horloges.

URL op verzoek verkrijgbaar.

Ongeveer 5 maanden geleden heb ik een webshop met een eigen merk houten horloges overgenomen. Door gebrek aan tijd (studie) en geld zet ik de webshop helaas weer te koop.

Het gaat zoals de titel al verraad om een webshop in houten horloges met een eigen merknaam. In de webshop zijn 3 verschillende modellen horloges te koop. 1 model voor zowel mannen als vrouwen, 1 model voor vrouwen en 1 model voor mannen.

In de webshop is tot nu toe zo veel mogelijk rekening gehouden met het tegenwoordig belangrijke ‘’duurzaam ondernemen’’. Hieronder is dit nader toegelicht.

Wat houdt de verkoop in?:

Volledige operationele webshop (Woocommerce)
De webshop is op dit moment operationeel en draait op Woocommerce. Alle teksten en informatie over de producten is zelf geschreven, dus genoeg unieke content.

Een eigen merknaam + custom logo
De houten horloges hebben een eigen merknaam die sterk aansluit bij het product dat verkocht wordt (houten horloges dus). Ook is er een zeer professioneel ogend logo voor het merk gemaakt. Uiteraard krijgt de koper alle logobestanden toegestuurd.

Voorraad van circa €1678,60 verkoopwaarde
Op dit moment is er nog zon circa €1678,60 aan voorraad aan horloges aanwezig. Dit komt neer op 28 horloges a 59.95 per stuk.

Voorraad verzendmateriaal
Bijna 100 verzenddoosjes gemaakt van gerecycled papier en gevuld met zacht materiaal om het horloge te verzenden. Het gerecycled doosje draagt ook weer bij aan het duurzaam ondernemen zoals eerder genoemd.

Leverancier
Uiteraard ontvangt de koper de volledige gegevens van de leverancier die de houten horloges maakt en graveert met het eigen logo. Deze leverancier heeft een gigantisch portfolio aan modellen horloges en alles wat er bij hoort.

Bezoekersaantallen
De webshop heeft sinds 6 november 2014 (datum van aanmaken Google Analytics account) ruim 400 unieke gebruikers gehad waarvan 310 gebruikers de webshop 2 of meerdere keren heeft bezocht . Het totaal aantal paginaweergaven is ruim 3000 sinds de eerder genoemde datum. (screenshots op verzoek)

Verkoopaantallen/omzet
Sinds december 2014 is er voor €189,80 bruto aan horloges verkocht.

Gegarandeerd minimaal € 700 bruto van uw investering terug.
Door een nog niet doorgezette afspraak met een bedrijf dat de horloges wil verkopen, kan ik u garanderen dat u minimaal €700 van uw investering terug kan krijgen in korte tijd. Dit is weliswaar onder de kostprijs van het horloge maar dit beperkt wel het risico van uw investering. Verdere toelichting krijgt de koper uiteraard te horen.

Facebookpagina met ruim 4600 likes.
Bij de koop krijgt u ook een Facebookpagina met ruim 4600 (bijna 4700) likes. (merendeel is gekocht)

Twitterpagina met bijna 200 volgers

1 jaar gratis hosting + domeinnaam
De hosting + het domeinnaam zijn afgekocht tot april 2016. Hier hoeft u dus de eerste tijd geen kosten voor te maken.


Ik ben ongetwijfeld nog iets vergeten te vermelden wat u graag wilt weten. Mail mij daarom gerust met uw vraag/vragen.


Prijsindicatie: € 1.xxx

Re: Webshop met een eigen merk houten horloges.

2
Is het niet makkelijker om de hele voorraad te verkopen aan die winkel met interesse? Misschien dat je dan met een klein verlies eruit kan. Een webwinkel met in feite 1 product, waar bijna niet op wordt gezocht dus nagenoeg onmogelijk om marketing op los te laten lijkt me niet rendabel. De verkoop van drie stuks in 4 maanden lijkt me daar een bewijs van. Iets kan ook gewoon niet werken. Geprobeerd, niet gelukt. Volgende uitdaging.

Re: Webshop met een eigen merk houten horloges.

3
i-mobile schreef:Is het niet makkelijker om de hele voorraad te verkopen aan die winkel met interesse? Misschien dat je dan met een klein verlies eruit kan. Een webwinkel met in feite 1 product, waar bijna niet op wordt gezocht dus nagenoeg onmogelijk om marketing op los te laten lijkt me niet rendabel. De verkoop van drie stuks in 4 maanden lijkt me daar een bewijs van. Iets kan ook gewoon niet werken. Geprobeerd, niet gelukt. Volgende uitdaging.
Ik zie wel degelijk potentie in deze webshop gezien het feit dat er niet extreem veel aan marketing gedaan is. Anders had ik natuurlijk al lang de voorraad van de hand gedaan.\

Daadwerkelijk zijn er 4 stuks verkocht, aangezien er een tijdje met een korting is gewerkt.

Verder ben ik benieuwd waarop u baseert dat er weinig naar het product gezocht wordt. Op het woord ‘’Houten Horloge’’ wordt maandelijks toch 2400+ keer gezocht wat ik best aardig vind voor deze niche.

Toch bedankt voor uw mening/visie.

Re: Webshop met een eigen merk houten horloges.

4
Je bent in ieder geval eerlijk in je verkoop;
maar in principe verkoop je gewoon een voorraad.

Verder staat er eigenlijk niks. Geen social media community (inkopen telt niet!), geen bezoekers, geen seo, geen verkopen, geen verkoop kanalen etc.
Software is gratis dus daar doen we het ook niet voor.
Probeer je hier mee niet af te vallen, maar denk dat er weinig mee te winnen is.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Webshop met een eigen merk houten horloges.

5
bertje schreef:Je bent in ieder geval eerlijk in je verkoop;
maar in principe verkoop je gewoon een voorraad.

Verder staat er eigenlijk niks. Geen social media community (inkopen telt niet!), geen bezoekers, geen seo, geen verkopen, geen verkoop kanalen etc.
Software is gratis dus daar doen we het ook niet voor.
Probeer je hier mee niet af te vallen, maar denk dat er weinig mee te winnen is.
Deels ben ik het met deze uitspraak en deels niet.

Over het verhaal dat er nog ''niks'' staat kan ik me deels vinden, hier ligt dan ook de uitdaging en potentie van de webshop.

Verder staat er wel een draaiende webshop wat ideaal kan zijn voor een startende ondernemer. Logo's, naam enzovoort is allemaal geregeld.

Qua seo is er wel het één en ander gedaan, alleen hier ligt niet mijn expertise. Dit kan dus ongetwijfeld worden geoptimaliseerd.

Ook zijn er wel degelijk een aantal verkoopkanalen. Deze kan ik eventueel in een privé bericht wel nader toelichten.

Re: Webshop met een eigen merk houten horloges.

8
BartBB schreef:Webshop is nog steeds te koop.
Denk toch dat je je aanbod / vraag zult moeten aanpassen voor een succesvolle verkoop.

Je voorraad is na 1 maand afgenomen met 60 euro... zo'n 700 euro per jaar omzet.
Voor de volledige starter is je prijs te hoog en voor degene die iets verder is is je aanbod niet goed genoeg.