Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Glennvb
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 maart 2015

Verzendkosten gratis aanbieden

31 maart 2015

Beste,

Wellicht dat het antwoord te vinden is op het forum, maar graag zou ik de situatie uitleggen in mijn eigen topic. Het gaat om de volgende vraag:

Kan ik zomaar producten aanbieden met gratis verzending binnen Nederland, maar toch eigenlijk de verzendkosten wel meerekenen in mijn product.

Voorbeeld: Ik verkoop een product voor 106,75 euro exclusief btw. Dan kost het product eigenlijk 100 euro, de verzendkosten 6.75. De consument betaal inclusief 21% BTW mij 127 euro.

Kan ik dan simpelweg op de factuur het totale bedrag (127 ) benoemen, zonder daarbij verzendkosten te vermelden, terwijl ik die dus wel ''stiekem'' heb meegerekend?

Doe ik het op deze manier is een bijkomend nadeel wel, dat bij een bestelling met een gewicht meer dan 10kg ik meer verzendkosten moet betalen en dus zelf meer inlever?

Daarnaast de volgende vraag boekhoudkundig: als ik het product aflever bij de bezorgdienst, wordt mijn waarschijnlijk 6.75 afgeschreven. Hier kan ik geen BTW op terug vragen begrijp ik?Dus in de boekhouding komt slechts te staan: - 6.75?


Bedankt,

Met vriendelijke groeten Glenn,
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Verzendkosten gratis aanbieden

31 maart 2015

Ja, je kunt verzendkosten deels of geheel verrekenen in de verkoopprijs.
Ze apart vermelden is niet nodig.

Op pakketzegels zit inderdaad geen btw. Die hebben (beetje vreemd en achterhaald) dezelfde status als postzegels.

Je kunt echter wel contractklant worden bij vervoerders zoals PostNL en dan ontvang je gewoon wekelijks een btw-factuur.
 
Glennvb
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 maart 2015

Re: Verzendkosten gratis aanbieden

31 maart 2015

Oke bedankt.

Als ik het goed begrijp is mijn informatie dus volledig juist en zou ik dit geheel legaal mogen doen.

Groeten Glenn,
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Verzendkosten gratis aanbieden

01 april 2015

Als je aan het loket je verzendkosten betaald (PostNL) dan zit er geen BTW op. Zodra jij je product gaat verkopen moet er wel BTW gerekend worden op de verzendkosten ongeacht of je ze bij het product opgeteld zijn of los op het factuur staan , dus daar veranderd niets aan
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht