Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
Doggy18
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 april 2015

Klant blijft bestellen en opgeopend terug sturen, wat kan ik

17 april 2015

Ik heb een klant die in 3 weken al zeven keer een bestelling geplaats heeft ook onder andere naam maar maar zelfde e-mailadres.
De bestellingen komen ongeopend steeds retour.
Ik heb geen voorraad dus die klant bestelt steeds wat ik ook moet bestellen en wat dan wel in de voorraad blijft liggen.
Wat kan ik hier aan doen?
 
ikfixhetvoorje
Berichten: 252
Lid geworden op: 09 december 2014
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Klant blijft bestellen en opgeopend terug sturen, wat ka

17 april 2015

Klant black flaggen, niet meer zaken mee doen (ik neem aan dat je elke keer geld terugstort als je het product ongeopend retour krijgt?)
 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Klant blijft bestellen en opgeopend terug sturen, wat ka

17 april 2015

Ik heb een klant die in 3 weken al zeven keer een bestelling geplaats heeft ook onder andere naam maar maar zelfde e-mailadres.
Daar sta je juridisch in elk geval sterk: dat is valsheid in geschrifte (bij verzonnen namen) of identiteitsdiefstal (bij van derden geleende namen). Je kunt het meeste van wat dit personage doet, zegt of schrijft genoeglijk naast je neerleggen.
De bestellingen komen ongeopend steeds retour.
Ik heb geen voorraad dus die klant bestelt steeds wat ik ook moet bestellen en wat dan wel in de voorraad blijft liggen.
Zeven keer! Dan moet je jezelf de vraag stellen: wie heeft daar belang bij? Ik kan mij eigenlijk maar twee partijen voorstellen: een concurrent of de leverancier zelf.

Trek eens een vergelijking van IP-adressen? De meeste oplichters-in-de-dop zijn technisch niet zo handig namelijk. Waarschijnlijk kun je alles tot één adres herleiden.
 
bertje
Berichten: 217
Lid geworden op: 06 februari 2015

Re: Klant blijft bestellen en opgeopend terug sturen, wat ka

17 april 2015

Is het strafbaar als een concurrent of leverancier dit doet?
Zijn er zaken geweest waarbij hier iets (noemenswaardigs) is uitgekomen?

Maar je mag toch gewoon welke klant weigeren. Indien jij doorhebt dat dit dezelfde klant is heb jij het recht om deze te weigeren.

Ik zou het wel verder onderzoeken om te kijken hoe dit in elkaar steekt.
Heb je al eens geprobeerd degene op te bellen?
Maar misschien eerst juridisch nazoeken voordat je contact opneemt; ik ben nieuwsgierig na het verdere verloop.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

 
Gebruikersavatar
Ward
Berichten: 5343
Lid geworden op: 18 december 2010
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Klant blijft bestellen en opgeopend terug sturen, wat ka

17 april 2015

Zijn er zaken geweest waarbij hier iets (noemenswaardigs) is uitgekomen?
Dat heb ik ooit gehad met iemand die onder curatele stond.
Hij noemde zich Maria terwijl hij Mario heet.
En veranderde voortdurend andere gegevens, behálve het bezorgadres.

Volgens zijn bewindvoerder is daar weinig of niets tegen te doen. De beste man is nu eenmaal knettergek en "dus" had je als webwinkelier maar in het curateleregister moeten kijken.
 
Doggy18
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 april 2015

Re: Klant blijft bestellen en opgeopend terug sturen, wat ka

22 april 2015

Heel erg bedankt allemaal voor de feedback, stond echt even tegen een muur.
Ik heb gemaild, bellen kan niet geen telefoon nr.
Ik ben aan het zoeken geweest maar, aan een ip adres heb ik niets ze kunnen heel makkelijk een nieuwe aanmaken.
Ik ga nu wachten tot de klant reageert en ga terug betaling zolang mogelijk uitstellen.
Als ze weer bestelt ga ik steeds maar zeggen dat het niet leverbaar is en kijken wat ze dan doet.
Ik houd jullie op de hoogte en thx again! :D
 
bertje
Berichten: 217
Lid geworden op: 06 februari 2015

Re: Klant blijft bestellen en opgeopend terug sturen, wat ka

22 april 2015

Heel erg bedankt allemaal voor de feedback, stond echt even tegen een muur.
Ik heb gemaild, bellen kan niet geen telefoon nr.
Ik ben aan het zoeken geweest maar, aan een ip adres heb ik niets ze kunnen heel makkelijk een nieuwe aanmaken.
Ik ga nu wachten tot de klant reageert en ga terug betaling zolang mogelijk uitstellen.
Als ze weer bestelt ga ik steeds maar zeggen dat het niet leverbaar is en kijken wat ze dan doet.
Ik houd jullie op de hoogte en thx again! :D
Hoe ben je tot deze gang van zaken gekomen?
Volgens mij worden hierboven een aantal andere opties voorgesteld.
----

Bij een IP adres gaat het erom of de 'klant' onzorgvuldig is geweest en meerdere keren van hetzelfde ip adres heeft besteld onder een andere naam. Zoja, dan heb jij weer een extra bewijs.

Ik zou niet perse gaan liegen tegen de klant, maar simpelweg de klant weigeren wegens je bevindingen. Dit moet je dan wel 100% zeker weten. Heb je dit nog juridisch nagekeken? staat hiet iets over in je algemene voorwaarden?
 
Electronixs.nl
Berichten: 802
Lid geworden op: 06 augustus 2014
Locatie: Hillegom
Contacteer:

Re: Klant blijft bestellen en opgeopend terug sturen, wat ka

22 april 2015

Dit is dan ook weer een probleem van het gratis retourneren (dit neem ik aan tenmisten).
Als de klant de retour kosten moet betalen is het natuurlijk snel afgelopen.
Barcode scanner - IR Thermometer - 12V Voedingen http://www.electronixs.nl
 
Doggy18
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 april 2015

Re: Klant blijft bestellen en opgeopend terug sturen, wat ka

28 april 2015

Ik kan een klant niet weigeren om een bestelling te plaatsen en te betalen, maar
ik wacht nu op een reactie waarom het retour komt en doe geen betaling naar haar/hem.
Als ze reageert zal ik haar/hem dan ook vertellen dat bij de volgende bestelling er geen retour kosten meer betaald zullen gaan worden aan haar/hem en dat ik aangifte heb gedaan ( weet nog niet waar):( van webwinkel oplichting.
Hoop haar/hem op deze manier af te schrikken. :twisted:
 
ikfixhetvoorje
Berichten: 252
Lid geworden op: 09 december 2014
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Klant blijft bestellen en opgeopend terug sturen, wat ka

28 april 2015

Met het oog op dit soort problemen hebben wij de retourkosten van een product bij de klant neergelegd. Hierdoor heb je een drempel idd, maar als het product goed retour komt, en alles is verder in orde dan betalen we de retourkosten terug aan de klant. Niet waterdicht maar wel een stok tussen de deur iig.
 
pro-websites_nl
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 mei 2015

Re: Klant blijft bestellen en opgeopend terug sturen, wat ka

02 mei 2015

Mag ik je de TIP mee geven om het ip adres te blokkeren dan wel in je shop of blacklisten op je server.

hopelijk kan je hier wat mee.

met vriendelijke groet Pim
Hosting voor 1 euro per maand ? http://www.pro-websites.nl
Webshop of Blog starten ? Magento / Wordpress ? binnen 1 click geïnstalleerd.
 
Doggy18
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 april 2015

Re: Klant blijft bestellen en opgeopend terug sturen, wat ka

28 mei 2015

Hoi allemaal,
Ik ben er eindelijk achter gekomen wie nu die mensen zijn.
Het zou niet mogen dat ze daar zo lang mee door gaan maar het was een bedrijf dat marktonderzoek doet met webwinkels. Het zijn notabene een wethouder en zijn vrouw die dit bedrijf runnen als bijverdienste denk ik dan maar. pfff
We hebben geprobeerd ze te bellen om antwoord te krijgen op onze vragen maar we moeten nog steeds terug gebeld worden.
Had ik kunnen vragen of ze mij de onkosten ook kunnen vergoeden, maar helaas de enige die er mee inzit ben ik.
Maar geen bestellingen meer dus dit probleem opgelost. Ik hoop dat jullie er ook iets aan hebben.
Ik wil jullie allemaal hartelijk danken voor steun en feedback.
Groetjes
 
Romano
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 juni 2014
Contacteer:

Re: Klant blijft bestellen en opgeopend terug sturen, wat ka

29 mei 2015

Had ik kunnen vragen of ze mij de onkosten ook kunnen vergoeden, maar helaas de enige die er mee inzit ben ik.
Of brutaal een factuur sturen met de gemaakte onkosten (tijd o.a.). En kan zijn dat ze die niet betalen natuurlijk (aannemelijk), maar je weet het niet. Als het een publiekelijk figuur is, zou je het heel zwart kunnen spelen met publiciteit (zou ik niet snel overwegen) in het kader van "wethouder jaagt ondernemers op kosten". Maar dat is zo even een spinsel wat ik zo tussendoor erbij had.
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.
 
Gebruikersavatar
libertes
Berichten: 942
Lid geworden op: 18 juni 2010
Contacteer:

Re: Klant blijft bestellen en opgeopend terug sturen, wat ka

29 mei 2015

Voor zover ik heb gezien heb je niet echt een wettelijk grond om kosten door te berekenen. Het is erg vervelend, maar afgezien van identiteitsfraude zoals Ward aangeeft zie ik verder geen overtreden wetten. Echter fijn dat het gestopt is.
WebwinkelKeur - Webshop Keurmerk + Klantbeoordelingen: Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen. Vanaf €8,95 p/m
 
Gebruikersavatar
Captain Pervert
Berichten: 237
Lid geworden op: 31 januari 2012

Re: Klant blijft bestellen en opgeopend terug sturen, wat ka

01 juni 2015

Vooral heel fijn dat de TS even heeft laten weten wie hier nou achter zat.
Dit is echt zo'n topic dat afstevende op een open einde.
 
MrLouis
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 juni 2015
Contacteer:

Re: Klant blijft bestellen en opgeopend terug sturen, wat ka

12 juni 2015

Doggy,

Zo lang speel ik niet mee in webshop verhaal, maar heb vaak met wethouders te maken gehad.

Insteek voor wanneer je de publiciteit op zou zoeken:
"Mogen bedrijven in het kader van onderzoek regelingen misbruiken waarbij ze ondernemers ongevraagd en bewust benadelen? -wat kan je als ondernemer daar tegen doen, al helemaal wanneer je ziet dat het een bijklussende wethouder is?! Dan durf je toch helemaal niks te doen? Zoals in jouw geval was het meneer xyz uit lutjebroek die voor een extra zakcentje zijn eigen ondernemers benadeeld!"

Of ook een leuke: richt je tot jouw wethouder hierover, die ondernemers in zijn of haar portefeuille heeft zitten ;) mag je gewoon opbellen..
 
vince75
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 april 2010

Re: Klant blijft bestellen en opgeopend terug sturen, wat ka

12 juni 2015

Een wethouder die een tevredenheidsonderzoek doet naar internet bestellingen en vervolgens alle pakketjes dus ongeopend retourneert?

Onderzoekt hij de tevredenheid en verzend snelheid van postNL ? Hoe kun je nu zonder het pakket van binnen te bekijken een oordeel geven over de tevredenheid.

Van een wethouder mag je verwachten dat hij de wet kent en dat hij weet dat identiteitsfraude strafbaar is. Nog een puntje, je levert dus niet aan een consument maar aan een bedrijf, daarvoor kunnen andere regels gelden. Duik daar ook nog even in.
 
MrLouis
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 juni 2015
Contacteer:

Re: Klant blijft bestellen en opgeopend terug sturen, wat ka

13 juni 2015

Lijkt mij persoonlijk heerlijk om dat gesprek te voeren hahaha!
 
Gebruikersavatar
Captain Pervert
Berichten: 237
Lid geworden op: 31 januari 2012

Re: Klant blijft bestellen en opgeopend terug sturen, wat ka

27 juli 2015

Doggy maar even een pb gestuurd over de afloop.
Mensen die iets roepen en de afwikkeling niet posten vind ik vermoeiend.
 
Gebruikersavatar
Captain Pervert
Berichten: 237
Lid geworden op: 31 januari 2012

Re: Klant blijft bestellen en opgeopend terug sturen, wat ka

27 juli 2015

Doggy schrijft (in een pb terug, ipv in dit forum ;))
Beste allemaal,
Dat Captain Pervert zo op mijn bericht reageert is niet erg aardig, omdat ik nog steeds in verwikkeling van dit probleem ben.
Het schijnt te gaan om een onderzoeksburo ( naam ga ik niet noemen ) die volgens hem door de consumentengids is ingeschakeld en ik heb aan hem moeten uit leggen waarom de eerste 5 bestelling op tijd verzonden zijn en terug betaalt maar waarom de laatste 2 hij langer op zijn geld heeft moeten wachten..... ja duh ik dacht dat ik werd opgelicht ofzo, dus op een reactie van beide klanten gewacht maar nooit antwoord gekregen, en toen kwam bericht wat ik net noemde.
Netjes die meneer uitgelegd waarom en waarvoor maar weer geen reactie.
Ik moest snel reageren en alles uitleggen of zou een slechte beoordeling krijgen in de consumentengids maar meneer kan niet even de tijd nemen om een mailtje terug te sturen, dus misschien sta ik er wel in :twisted:
Heb ik nu genoeg laten weten Captain Pervert :shock:
Ik zou als ik jou was dit eens verifiëren bij de consumentenbond. Ik vind het een heel raar verhaal. Dat bureau verdient het ook gewoon om bekendgemaakt te worden, de prutsers.
 
Romano
Berichten: 266
Lid geworden op: 13 juni 2014
Contacteer:

Re: Klant blijft bestellen en opgeopend terug sturen, wat ka

27 juli 2015

Bovendien worden mystery shoppers altijd betaalt... (Ik werk zelf regelmatig als mystery shopper) en kan me niet voorstellen dat iemand het voor de lol dan doet en daar kosten voor maakt. Bovendien is er altijd een case voorafgaand bij een bedrijf voor de mystery shopper, waarop beoordeeld gaat worden. Dus de TS kan altijd vragen om de case titel en kopie van de case om "bewijs" te vragen. Daarnaast zou ik net als captain bij de consumentengids of -bond verifiëren of die opdracht ook gegeven is. Bovendien zou één shopper doorgaans nooit in korte tijd zo'n aantal bestellingen mogen doen. Ik weet dat ik bij bepaalde bedrijven tenminste 2 maanden tot soms wel een jaar voordat je opnieuw een visit, calling of mailing mag doen.
Geurcomponist in hart en ziel... Maar voor kant-en-klare producten met heerlijke geuren, kun je deze direct aankopen in mijn webwinkel.
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht