Lage conversie, hoog bouncepercentage graag advies.

1
Sinds een jaar verkopen wij homedeco met de webshop http://www.laviehomedeco.nl
Om betrouwbaar over te komen hebben we alle betaalmogelijkheden inclusief AfterPay en Webwinkelkeur.
Ondanks dat er nog steeds gesleuteld wordt aan de webshop (meer artikelen, product tags en betere teksten) blijft de conversie laag, 1,9% en het bouncepercentage hoog 58%
Conversie en bounce hebben veel te maken met de acceptatie van de bezoeker en dus uitstraling van de shop.
Wat is hier aan te verbeteren/veranderen?

Alvast bedankt!

Re: Lage conversie, hoog bouncepercentage graag advies.

2
Bouncerate kan ook komen doordat bijv bezoekers vanuit adwords naar de verkeerde plek gestuurd worden of dat de advertentie is beloofd wat niet waar gemaakt wordt.
Maar toen ik even op de site keek was er in ieder geval 1 ding dat ik zeer hinderlijk vindt. Het "details" blokje met sterren wat over het plaatje komt.
Ik beweeg met de muis over het scherm en dan zie ik het plaatje niet meer. Super vervelend.

Re: Lage conversie, hoog bouncepercentage graag advies.

3
Dankjewel Paul.
Ik gebruik geen Adwords of andere betaalde ads. Wel (gratis)Marktplaats, Marktplaza, Aanbodpagina ed omdat bij deze laatste 2 gratis URL geplaatst kunnen worden.
Deze ads zijn voorzien van foto's dus geen probleem lijkt mij, what you see is what you get
Wel scoren we hoog in de zoekresultaten van Google dus met de SEO zijn we op de goede weg.
Omdat hierbij geen foto's staan zal ik nog eens goed naar de Meta descriptions kijken.

Blijft de slechte conversie over, ik vond het detailblokje wel leuk omdat dit de bezoeker een soort van interactieve ervaring geeft en omdat hier de gemiddelde score van de reviews te zien is.
Dit is een standaard gadget van OpenCart die eventueel te verwijderen is.
Graag wil ik weten of er meer mensen zijn die zich hieraan storen of het juist handig, leuk en onderscheidend vinden.
Ik was wel van plan de kleur groen in de shop aan te passen dus ook van dit blokje.
Heb je nog meer tips om de shop een betere look te geven en daarbij betere acceptatie(conversie)?

Groet,
Bob

http://www.laviehomedeco.nl

Re: Lage conversie, hoog bouncepercentage graag advies.

4
Ik vind het blokje echt mega irritant. Ziet er voor de rest prima uit. Teksten vaak wel summier, gietijzeren deurbel kijk ik dan bijvoorbeeld naar, zie geen maten, of gewicht, en bij de prijs ga ik twijfelen dan denk is wel heel goedkoop, is dat wel wat.... 1.9% conversie lijkt mij prima hoor, lijkt me makkelijker om meer bezoekers naar je site te krijgen dan de bezoekers die je krijgt meer te laten kopen.
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Lage conversie, hoog bouncepercentage graag advies.

5
De verzendkosten kunnen ook nog wel eens een probleem zijn. Je hebt redelijk veel goedkope producten. Met 4,95 verzendkosten erbij worden die natuurlijk meteen een stuk duurder. Om aan de 50 euro te komen voor gratis moet ik dan meerdere producten bestellen. Misschien is het mogelijk je verzendkosten wat aan te passen? 2,95 klinkt al een stuk vriendelijker ;-)

Heb je in Google analytics ook eens gekeken naar je bezoekers via inkomende links? Hier zit vaak genoeg een hoop "referral spam" tussen. Deze websites moet je uitsluiten in Analytics om een goed beeld te krijgen van je "echte" bezoekers.
Online marketing en SEO blog http://isaonline.nl/online-marketing-blog/

Re: Lage conversie, hoog bouncepercentage graag advies.

6
Met de verzendkosten is al geëxperimenteerd, maar zonder zichtbaar resultaat.
De werkelijke verzendkosten zijn € 6,- dus er moet al geld bij.
De marge van een klein tekstbord is nu ca. € 4,- als daar ook nog verzendkosten van betaald moeten worden kan het niet uit. Veel van onze concurrenten hanteren €6,75
Wij verkopen gelukkig ook veel grotere artikelen zoals rieten kisten, lampen en grote klokken.
Volgens Analytics is onze gemiddelde orderwaarde 62,85

Het bounce percentage bij Referral is volgens Analytics inderdaad erg hoog, dit was mij nog niet eerder opgevallen.
Als ik vervolgens kijk wat daar bij zit zie ik ruim 200 keer Get-Free-Traffic-Now.com en Simple-Share-buttons.com, allemaal bouncers waar ik waarschijnlijk niets aan heb.
Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Re: Lage conversie, hoog bouncepercentage graag advies.

7
i-mobile schreef:Ik vind het blokje echt mega irritant. Ziet er voor de rest prima uit. Teksten vaak wel summier, gietijzeren deurbel kijk ik dan bijvoorbeeld naar, zie geen maten, of gewicht, en bij de prijs ga ik twijfelen dan denk is wel heel goedkoop, is dat wel wat.... 1.9% conversie lijkt mij prima hoor, lijkt me makkelijker om meer bezoekers naar je site te krijgen dan de bezoekers die je krijgt meer te laten kopen.

Inderdaad is de info bij de gietijzeren deurbellen wat mager, deze ga ik aanpassen.
Verder zijn de prijzen van deze deurbellen marktconform, ik kan er ook niets aan doen dat ze in China zo goedkoop zijn :D
Het lijkt me inderdaad een goed idee om mijn tijd wat wat meer te gebruiken om bezoekers te trekken dan de conversie te verhogen.
Vriendelijk dank voor je tips.

Re: Lage conversie, hoog bouncepercentage graag advies.

8
Ik weet niet of je aan SEO doet, maar als je de verkeerde woorden pakt, verwachten klanten andere producten dan waar ze naar opzoek zijn. Juist die veilig betalen plaatjes zou ik verplaatsen en juist wat content aan tekst neer zetten. Ik wil eerst overtuigd worde iets te gaan aanschaffen of welkom geheten worden Wanneer ik ga betalen ga ik pas nadenken of daar veiligheidsmaatregelen voor genomen zijn.
Energie vergelijken
https://www.energietoppers.nl/

Re: Lage conversie, hoog bouncepercentage graag advies.

9
Het is lastig zonder meer informatie en statistieken je te helpen bij het verhogen van de conversie. Wat meet je zoal op de productpagina's bijvoorbeeld?

Hoeveel mensen klikken er naar de facebook pagina, onder het belangrijke bestellen knopje?
Daarnaast zou ik het bestellen ook wat naar voren halen (andere positie en kleur wellicht)?
Hoeveel wordt er gedeeld via die kleine icoontjes, wellicht helemaal weghalen?
Tekst op bestel knop eens mee testen (bestellen, in winkelwagen, koop nu, nu bestellen, kopen)

En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan haha. Ga zoveel mogelijk dingen meten, met die data kun je weer testen uitvoeren, waarmee je uiteindelijk de conversie dus kunt verhogen.
Klaas Koopman - SEO Specialist & Affiliate Marketing Specialist (ook werkzaam als consultant)

Re: Lage conversie, hoog bouncepercentage graag advies.

10
Dit zal niet dé doorslag geven maar winkels waar geen fysiek adres bij staat vind ik al minder betrouwbaar. Ik zie wel dat je een vestiging in Zutphen en Utrecht heb maar dat zie ik rechtsonder niet staan. Ik zou rechtsonder het adres van je hoofdvestiging weeregev (ws Zutphen gezien je tel nummer), dit komt de betrouwbaarheid (een beetje) ten goede en daardoor mogelijk ook de conversie. Zoals gezegd niet ei van COlumbus maar mogelijk eiTJE van Columbus in het kader van baadt het niet .....
PDM internetdiensten voor bouwen en onderhouden van webwinkels & websites.

Re: Lage conversie, hoog bouncepercentage graag advies.

11
Persoonlijk vind ik 1,9% niet heel slecht. Volgens mij zijn er genoeg webshops die dat echt niet halen. Wat ik nog zou kunnen bedenken is proberen USP's te vermelden. Wat voor service kan ik als klant op rekenen bij jullie? Hebben jullie een lange bedenktijd? Hebben jullie veel productkennis? Kan ik gratis retourneren? Kortom, hoe proberen jullie je te onderscheiden van de ik weet niet hoeveel andere webshops in de branche?

Op welke tijden is het telefoonnummer te bereiken?

Is het mogelijk het assortiment te vergroten? Meer keuze kan natuurlijk ook conversie verhogend werken. Zoals ik het nu zie, lijkt het assortiment redelijk beperkt. Zou je allicht een drop shipping leverancier erbij kunnen pakken? Dan heb je daar weinig marge op, maar op je eigen producten hou je het marge. Je hebt dan doordat je een groter assortiment hebt, wel een hogere conversie en meer content op je website, waardoor je meer verkeer krijgt.

Tot slot vond ik ook, dat jullie wel vrij weinig beoordelingen hebben. Nodigen jullie klanten actief uit om een beoordeling te schrijven? Beoordelingen zijn voor heel veel klanten doorslaggevend.

Zijn maar wat ideetjes. Ik hoop, dat je er iets mee kan.
Online Dierenspeciaalzaak is het adres voor uw huisdier.
Ohw en... Online Dierenspeciaalzaak BLOG!