Grote pakketten verzenden naar buitenland

1
Goedendag forumleden,

Ik ben op zoek naar een koeriersbedrijf die grote pakketten voor een redelijke prijs kunnen versturen. Ik verstuur alles met PostNL en hun limiet is 150x50x50cm. Ik heb weleens wat grotere pakketten weten te versturen, daar deden ze niet moeilijk over en het pakket is ook gewoon aangekomen. Dan hebben we het over 5 cm breder. Maar ik wil pakketten versturen die met name een stuk breder zijn (bijvoorbeeld 100x80x30cm) en wellicht kokers die langer zijn dan 100 cm. Ik heb het geprobeert bij TNT maar die doet dat alleen b2b en UPS rekent volumegewicht dus dan gaan ze bij een pakket van 150x50x50cm uit van 50 kg en dan kost het 190 euro om het te versturen. Graag hoor ik ideeën en/of tips!

Gr.
Odile
Advertentie

Met Shopify maak je zelf je eigen webwinkel dankzij meer dan honderd thema’s en de complete appstore. Shopify sluit ook goed aan op dropshippers. De software is technisch volledig SEO-geoptimaliseerd en biedt alle sociale media-integraties. Meer info op Shopify.com.

Re: Grote pakketten verzenden naar buitenland

5
Beste Odile,

Je zou eventueel bij de volgende partijen kunnen informeren Fedex,DPD,Transmission. De meeste bedrijven hebben op hun website een calculator functie. Ik heb op de Fedex website een test order aangemaakt van NL naar BE met een gewicht van 50KG dan kwam je met het goedkoopste tarief uit op €115,63.

Met name Fedex en DPD hebben een sterke netwerk in Europa net zoals UPS, maar zijn in Nederland niet de topspelers.

Je zou ook kunnen na denken om je pakketten te verdelen over 2 kleinere dozen als dat mogelijk is, dan ben je waarschijnlijk goedkoper uit.

Als je andere vragen hebt hoor ik het graag!

Gr.
Karim