Het forum voor de webwinkel eigenaar en bezoeker van webwinkels.

 
designking
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 maart 2014

Creditcard achteraf afschrijven

06 mei 2015

Sins een jaar zijn wij ook actief buiten Nederland verspreid door europa heen. Echter vanuit het buitenland krijgen wij regelmatig klachten/verbaasde klanten omdat wij bij plaatsen van de bestelling al van de creditcard afschrijven. Volgens veel klanten is dit geen normalen gang van zaken en ik heb zelf al een klant gehad uit ierland die beweerde dat het daar zelfs verboden was om dit te doen. Je mag pas afschrijven als je verzonden/geleverd hebt.


Wij werken met multisfepay, ik heb deze vraag ook bij hun neergelegd maar die vertelde dat ze hier nog niet eerder van gehoord hadden. Aangezien ik echt al tientallen klanten hierover gehad heb kan dit geen sprookje zijn.

Heeft 1 van jullie hier ervaring mee of weet hoe de regelgeving in elkaar zit?
 
Gebruikersavatar
Dirkjan
Admin
Berichten: 2335
Lid geworden op: 09 augustus 2006
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Creditcard achteraf afschrijven

06 mei 2015

Hoe de wet in Ierland is durf ik niet te zeggen uit mijn hoofd, maar in Nederland heb je een achterafbetaalmogelijkheid nodig. Een webwinkel als de ANWB gebruikt daarvoor de creditcard-optie. Als je bij hen via creditcard afrekent, wordt de transactie pas na 2 weken verwerkt. Voor Thuiswinkel.org was dit voldoende aanbod in achterafbetaalmethodes, om ze te laten voldoen aan hun keurmerk.

Technisch kan het dus.
 
ikfixhetvoorje
Berichten: 252
Lid geworden op: 09 december 2014
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Creditcard achteraf afschrijven

06 mei 2015

Als een algemene comment wil ik wel even vermelden dat de verplichting om een 'achteraf betaling' optie te moeten hebben wat mij betreft knettergek is. Als je zeker wilt zijn dat je verlies loopt en als je zeker wilt zijn dat je beste vrienden word met het incassobureau (die moet je nl inhuren om achter al die 'achteraf' betalingen aan te gaan die NOOIT betaald worden). Idioterie.