Product management tool

1
Binnen een webshop omgeving kun je zaken als categorieën, producten en platen beheren. Dit kan vaak alleen op het niveau van een enkel product. Ik ben op zoek naar een tool waar ik snel veel producten / platen / categorieën kan bewerken.

Ik zat daarom te denken aan een eenvoudige product management tool, zoiets als Excel / Google spreadsheet en deze via een API of maatwerk code te koppelen aan mijn shop (in ontwikkeling).

De webshop gaat draaien op Wordpress WooCommerce. Met een plugin als WP All Import kan ik vervolgens de mutaties efficiënt verwerken.

Mijn vraag: Hoe doe jij dat? Is er een tool waar je snel en prettig mee werkt? Kun je snel 100den prijzen verwerken of ben je in staat om eenvoudig een nieuwe leverancier toe te voegen?

Re: Product management tool

2
Je kunt wel een CSV bestand maken in excel en die dan importeren.
Voor een aantal systemen (waaronder Virtuemart 2) zijn offline beheersystemen beschikbaar. Dan doe je alles lekker offline, kun je heel makkelijk dingen kopieren en batchgewijs doen - en dan even syncen en klaar, dan gaat alles in de shop, inclusief meerdere plaatjes.
Ik werk niet met VM2 trouwens, maar heb er wel eens aan gesnuffeld.
Als dat er nog niet is voor Woo dan is het een kwestie van tijd voordat dat komt, ik zie Woo als 1 van de snelst groeiende systemen momenteel.

Ik vind Woocommerce ook erg marktgericht. Je hebt bij hen echt het idee dat het door marketeers is bedacht, andere systemen lijken vaak geprogrammeerd door programmeurs met weinig kennis van online verkoop.

Re: Product management tool

3
Ik denk dat het inderdaad zoiets wordt: CSV bestand bewerken in online / offline pakket en vervolgens synchroniseren. Zoiets als:

tabblad 1: leverancier 1
tabblad 2: leverancier 2
etc.